Γ.Δ.
1476.12 -0,54%
ACAG
-1,27%
6.2
CENER
+0,12%
8.26
CNLCAP
-1,23%
8.05
DIMAND
0,00%
9.5
OPTIMA
+1,59%
11.5
TITC
-0,95%
31.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+7,91%
1.582
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.895
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.75
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.612
ΑΝΔΡΟ
-2,03%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+1,06%
13.3
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+1,97%
8.28
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,66%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,74%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,59%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,54%
16.62
ΔΑΑ
-0,02%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,28%
11.54
ΔΟΜΙΚ
-0,76%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.68
ΕΕΕ
-0,63%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-1,95%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,80%
2.43
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,60%
2.76
ΕΛΠΕ
+2,14%
8.61
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,87%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,60%
1.998
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+8,57%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.08
ΕΣΥΜΒ
-1,48%
1.33
ΕΤΕ
-0,37%
8.07
ΕΥΑΠΣ
-1,82%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,85%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,14%
2.076
ΕΧΑΕ
-1,85%
5.32
ΙΑΤΡ
-1,47%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,12%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
+1,67%
1.825
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.43
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-1,21%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,65%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,90%
4.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-3,39%
3.565
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,61%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+1,15%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+4,30%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+5,24%
6.03
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,35%
10.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+4,71%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-6,06%
0.31
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,45%
1.02
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,59%
4.015
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.5
ΜΟΝΤΑ
-7,89%
3.15
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.045
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,45%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,38%
38.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,63%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
+0,60%
25.25
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,76%
0.926
ΟΤΕ
-2,36%
14.09
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.87
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
9.4
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+3,87%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,87%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,78%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-2,59%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,52%
0.384
ΣΙΔΜΑ
+1,86%
1.915
ΣΠΕΙΣ
-0,97%
8.16
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,33%
18.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
-10,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,48%
0.274
ΦΡΛΚ
+0,48%
4.2
ΧΑΙΔΕ
-6,43%
0.655

ΜΜΕ: Μετά τη βουτιά της πανδημίας, πρόβλεψη για αύξηση κερδών 5%

Σύμφωνα με την 22η ετήσια έρευνα της PwC «Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025», o κλάδος της Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ ανακτά τη δυναμική του σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο κλάδος, αποτιμάται σε πάνω από 2 τρισ. δολάρια, και αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη 6,5% το 2021 και 6,7% το 2022, τροφοδοτούμενος από την ισχυρή ζήτηση για ψηφιακό περιεχόμενο και διαφήμιση.

Αυτή η επαναφορά στην ανάπτυξη έρχεται μετά από τη δύσκολη περίοδο του 2020, όπου η διά ζώσης ψυχαγωγία σημείωσε δραματική πτώση, καταγράφοντας 71% μείωση στα έσοδα των εισιτηρίων των κινηματογράφων εξαιτίας της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, η μελέτη της PwC «Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025» επικεντρώνεται στην ανάλυση και πρόβλεψη της καταναλωτικής και διαφημιστικής δαπάνης στον κλάδο της Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ και λαμβάνει υπόψη στοιχεία από 52 χώρες.
Ακολουθούν τα σημαντικότερα ευρήματα:

  • Μείωση κατά 3,8% των εσόδων του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ, σε παγκόσμιο επίπεδο από 2,1 τρισ. δολάρια το 2019 σε  2,0 τρισ. δολάρια το 2020, σημειώνοντας την μεγαλύτερη ετήσια πτώση στα 22 χρόνια της έκδοσης της συγκεκριμένης έκθεσης. Ωστόσο καταγράφηκαν κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις που συνδέονται με τμήματα του κλάδου, και οι οποίες είναι αποτέλεσμα της μετατόπισης στη ζήτηση των καταναλωτών.
  • Αναμένεται αύξηση των παγκόσμιων εσόδων του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ μεταξύ 2021 και 2025, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5%, ανεβάζοντας τα έσοδα του κλάδου στα  2,6 τρισ. δολάρια το 2025. Στην Ελλάδα την ίδια περίοδο, τα έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 6,47 δισ. δολάρια με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,26%.
  • Το τμήμα της κλασικής τηλεόρασης/οικιακού βίντεο παραμένει το μεγαλύτερο καταναλωτικό κομμάτι του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ (291 δισ. δολάρια ). Ωστόσο, αναμένεται να συνεχίσει να συρρικνώνεται κατά τα επόμενα πέντε έτη (-1,2% μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης). Αύξηση ωστόσο παρουσιάζει σε τοπικό επίπεδο στην ίδια περίοδο (2,4% μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης)
  • Παρατηρείται εκτόξευση των υπηρεσιών video streaming κατά τη διάρκεια του 2020 με την αυξητική πορεία να συνεχίζεται. Το Streaming video-on-demand (SVOD) προβλέπεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,6% το 2025, ανεβάζοντας την αξία του κλάδου στα 81,3 δισ. δολάρια. Παράλληλα, τα έσοδα των κινηματογράφων προβλέπεται να ανακάμψουν το 2021, με την άρση των lockdowns, χωρίς όμως να επανέλθουν στα επίπεδα πριν την πανδημία πριν το 2024.
  • Τα έσοδα από τα video games και τα e-sports συνεχίζουν την ταχεία άνοδό τους, αγγίζοντας τα US$ 147,7 δισ. το 2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,7% το οποίο προβλέπεται να διευρύνει τον κλάδο στα 200 δισ. (194,4 δισ. δολάρια) έως το 2025.
  • Η εικονική πραγματικότητα (VR) αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα του κλάδου Ψυχαγωγίας και MME, αν και ξεκινά από χαμηλή βάση. Τα έσοδά της κατηγορίας εκτοξεύθηκαν κατά 31,7% το 2020 στα 1,8 δισ. δολάρια ενώ προβλέπεται να διατηρηθεί ένας μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης άνω του 30% κατά τα επόμενα πέντε έτη, με τις σχετικές δραστηριότητες να αγγίζουν τα  6,9 δισ. δολάρια το 2025.
  • Ισχυρή ανάπτυξη αναμένεται επίσης και για τον τομέα της μουσικής, σε συνέχεια σημαντικής πτώσης της τάξης του 74,4% στα έσοδα της ζωντανής μουσικής το 2020. Επιπλέον, άνοδος προβλέπεται και για τα συνολικά έσοδα της μουσικής με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 12,8% τα επόμενα πέντε έτη, ωθούμενα από το ψηφιακό streaming, με δραστηριότητες που θα αγγίξουν τα  29,3 δισ. δολάρια έως το 2025, ταυτόχρονα με την επιστροφή στις ζωντανές συναυλίες.
  • Άνοδος της δαπάνης κατά 9% για τη διαδικτυακή διαφήμιση, αγγίζοντας τα US$ 336 δισ. το 2020, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τη δαπάνη της μη-διαδικτυακής διαφήμισης, ενώ προβλέπεται μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 7,7% τα επόμενα πέντε χρόνια.
  • Το 2020 το 34% της δαπάνης για ψυχαγωγία & ΜΜΕ αφορούσε στην πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ αναμένεται να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 4,9%, αγγίζοντας τα  880 δισ. δολάρια το 2025 από  694 δισ. δολάρια το 2020 . Η πρόσβαση στο κινητό διαδίκτυο αναμένεται να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της αγοράς, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης εσόδων 6,1% προσεγγίζοντας τα  605 δισ. δολάρια το 2025 από  449 δισ. δολάρια το 2020, χάρη στην διάδοση του 5G, τις εξελίξεις στην τεχνολογία των συσκευών και τα πακέτα premium περιεχομένου.

Όσον αφορά στους νεότερους καταναλωτές, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί έχουν μικρή επίγνωση ή ενδιαφέρον για τα κλασικά ΜΜΕ. Αντίθετα, οι πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί για νέους καταναλωτές ή διαθέτουν τη δυνατότητα για αυθεντικό περιεχόμενο ελαφριάς παραγωγής έχουν εκτιναχθεί. Το gaming παίζει βασικό ρόλο για τους νέους και εξελίσσεται σε σημαντικό παράγοντα της κατανάλωσης δεδομένων – μάλιστα φαίνεται ότι είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία περιεχομένου, αντιστοιχώντας σε 6,1 % της συνολικής κατανάλωσης δεδομένων παγκοσμίως έως το 2025 και σημειώνοντας άνοδο από το 4,7% του 2020.

Επίσης, ένα ακόμη ζήτημα που καθορίζει το ευρύτερο τοπίο της Ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ, αποτελούν οι ρυθμιστικές αλλαγές καθώς και ο κανονιστικός έλεγχος των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. Οι αντιμονοπωλιακές πιέσεις έχουν αυξηθεί, κάτι που εκφράζεται με αιτήματα για διάσπαση των μεγάλων τεχνολογικών πλατφορμών και κυβερνητικές προτάσεις για τον ορισμό κανονιστικού πλαισίου που αφορά στα νέα media. Οι αλλαγές στα ισχύοντα κανονιστικά καθεστώτα είναι αναπόφευκτες, και είναι σημαντικό οι ενδιαφερόμενοι του κλάδου να συμπεριλάβουν τον κανονιστικό κίνδυνο στις διαδικασίες σχεδιασμού τους.

Η έρευνα αποδεικνύει ότι η επιθυμία για περιεχόμενο, οι συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα και τρόποι δημιουργίας αξίας θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη του κλάδου όχι μόνο για τα επόμενα πέντε χρόνια αλλά και σε μακροπρόθεσμα. Ακόμα και στους τομείς που εμφανίζουν την πιο ισχυρή ανάπτυξη κύκλου εργασιών – όπως το video streaming – η φύση του ανταγωνισμού είναι πιθανόν να αλλάξει δραματικά τα επόμενα έτη. Εν τω μεταξύ, το κοινωνικό, πολιτικό και κανονιστικό περιβάλλον, συνεχίζει να εξελίσσεται με απρόβλεπτους τρόπους. Ως εκ τούτου η προσήλωση στις στρατηγικές που δημιούργησαν αξία και μερίδια αγοράς στο παρελθόν, δεν θα αποτελούν πλέον την πιο αποτελεσματική προσέγγιση για το μέλλον».

Δομικές αλλαγές στον τρόπο που προσεγγίζουμε την καθημερινότητα, όπως είναι για παράδειγμα η τηλεργασία, ενισχύουν σημαντικά τη ζήτηση για on-demand περιεχόμενο και υπηρεσίες, κάνοντας απαραίτητη τη δυνατότητα πρόσβασης από ένα μεγάλο εύρος συσκευών της επιλογής του χρήστη. Χαρακτηριστική ένδειξη των παραπάνω αποτελεί το ότι στην επόμενη πενταετία τα έσοδα από την πρόσβαση στο διαδίκτυο θα αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 9,22%.

Παράλληλα, η διευρυμένη γκάμα streaming platforms στην ελληνική αγορά προδιαγράφει πορεία σημαντικής απορρόφησης της μερίδας στη διανομή ενημερωτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου. H επιτυχία εντός της επόμενης πενταετίας για την Ελληνική αγορά, ανάγεται στη διευρυμένη προσέγγιση των παρόχων και παραγωγών περιεχομένου, προκειμένου, να προσελκύσουν επενδύσεις σε καινοτόμες, επίκαιρες επιλογές, και να διευρύνουν το κοινό τους εκτός συνόρων μέσω στρατηγικών συνεργασιών με νέες ψηφιακές πλατφόρμες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!