Από την ίδρυσή της το 2014, η Back Market έχει βασίσει την επιτυχία της σε μια απλή αλλά ισχυρή ιδέα: Να προσφέρει νέα ζωή σε παλιά τεχνολογικά προϊόντα, μειώνοντας -με το αζημίωτο- τον όγκο των απορριμμάτων που καταλήγουν στις χωματερές. Η γαλλική αυτή εταιρεία, που πλέον συγκαταλέγεται στις κορυφαίες τεχνολογικές νεοφυείς επιχειρήσεις με αποτίμηση 5,1 δισ. ευρώ, έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως πρωτοπόρος στον τομέα των ανακατασκευασμένων ηλεκτρονικών συσκευών.
Η εδραίωσή της στον χώρο γίνεται σε μια χρονική περίοδο που αυξάνονται οι «φωνές» για περισσότερη ανακύκλωση και υιοθέτηση πρακτικών του παρελθόντος, όταν ακόμα η εποχή της παραγωγής δεν είχε δώσει τη θέση της στην εποχή της κατανάλωσης και οι άνθρωποι ήταν μαθημένοι να βγάζουν τη χρονιά με λίγα αντικείμενα, επισκευάζοντάς τα όποτε χρειαζόταν, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο ζωή σε μια γκάμα επαγγελμάτων που έχουν εκλείψει ή τείνουν να εκλείψουν σήμερα.
Πιστή στο μότο της, «φτιάχνουμε το καινούργιο από το παλιό», η Back Market κάνει τώρα ένα ακόμη τολμηρό βήμα: στρέφεται και πάλι στα φυσικά καταστήματα. Ο CEO της εταιρείας, Thibaud Hug de Larauze, αποκάλυψε στη γαλλική εφημερίδα «La Tribune Dimanche» τα σχέδια για άνοιγμα φυσικών σημείων πώλησης.
Το εγχείρημα ξεκινά από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου -όπως επισημαίνει- το 70% των αγορών εξακολουθούν να πραγματοποιούνται εκτός διαδικτύου. Παράλληλα, στη Γαλλία σχεδιάζεται η δημιουργία δικτύου 500 καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2025, ώστε να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από παραδοσιακούς retailers.
Για τον Hug de Larauze, η αγορά των ανακατασκευασμένων προϊόντων δεν αποτελεί παροδική τάση, αλλά τον τρόπο με τον οποίο θα καταναλώνουμε στο μέλλον, καθώς είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ιδέα της κυκλικής οικονομίας. «Σε 10 χρόνια αυτή θα είναι η νέα κανονικότητα» δηλώνει κατηγορηματικά.
Η ίδια η πορεία της Back Market εξάλλου το επιβεβαιώνει: Όταν ξεκίνησε, τα μεταχειρισμένα iPhones κατείχαν μόλις το 5% των πωλήσεων στη Γαλλία. Σήμερα το ποσοστό αυτό έχει αγγίξει το 36%, αποδεικνύοντας την αλλαγή στη νοοτροπία των καταναλωτών.
Το δημοσίευμα στη γαλλική εφημερίδα «Les Echos» σημειώνει ακόμη ότι Back Market, θέλοντας να επεκτείνει περαιτέρω τη δραστηριότητά της, λανσάρει και μια νέα υπηρεσία επισκευών, μέσω εξειδικευμένης θυγατρικής. Αρχικά, η υπηρεσία αυτή θα προσφέρεται στη Γερμανία και την Ισπανία, με σχέδια να εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη. Ο στόχος είναι διπλός:
- Να διευκολύνει την πρόσβαση σε ανταλλακτικά και
- να διασφαλίσει υψηλή ποιότητα στα προϊόντα που επιστρέφουν στην αγορά.
Ο CEO της εταιρείας δεν αποκλείει μάλιστα και τη δυνατότητα παραλαβής προϊόντων προς επισκευή, απευθείας από τα σπίτια των πελατών.
Πλώρη για τζίρο άνω των 3 δισ. το 2025 βάζει η Back Market
Αυτές οι κινήσεις έρχονται σε μια περίοδο ταχείας ανάπτυξης για την εταιρεία. Η Back Market στοχεύει σε κύκλο εργασιών άνω των 3 δισ. ευρώ το 2025, αυξημένο από τα 2,1 δισ. ευρώ του 2023.
Με περίπου 700 εργαζόμενους παγκοσμίως, η εταιρεία ενισχύει τη θέση της σε μια παγκόσμια αγορά που ωριμάζει και αναπτύσσεται ραγδαία, καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές συνειδητοποιούν στην πράξη την αξία των τριών R, πάνω στα οποία στηρίζεται η κυκλική οικονομία: Reduce (Μειώνω), Reuse (Επαναχρησιμοποιώ) και Recycle (Ανακυκλώνω).
Σημειώνεται ότι στη Γαλλία ο κλάδος των ανακατασκευασμένων smartphones έχει ήδη ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, ενώ ένας στους πέντε καταναλωτές διαθέτει πλέον τέτοιο εξοπλισμό. Η στρατηγική της Back Market φαίνεται να ανταποκρίνεται σε αυτές τις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών για ποιοτικά προϊόντα με χαμηλότερο κόστος στο πλαίσιο μιας βιώσιμης κατανάλωσης που δεν εξαντλεί τους φυσικούς πόρους.