Η Canva, ο αυστραλιανός κολοσσός ψηφιακού σχεδιασμού, ανακοίνωσε την Πέμπτη την προσθήκη μιας νέας γενιάς εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (AI) και την ενσωμάτωση πρόσφατων εξαγορών στο βασικό της προϊόν.
Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία επιταχύνει τον ρυθμό κυκλοφορίας νέων λειτουργιών και ενισχύει τη θέση της απέναντι στην Adobe, τον βασικό ανταγωνιστή της στην αγορά δημιουργικού λογισμικού.
Η Canva παρουσίασε πρόσφατα το δικό της βασικό AI μοντέλο για τον σχεδιασμό, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν αφίσες, βίντεο, συνθήματα ή παρουσιάσεις μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, χρησιμοποιώντας απλές φυσικές εντολές. Το νέο πακέτο εργαλείων παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στο Σίδνεϊ και έρχεται μόλις λίγους μήνες μετά τη μεγάλη παρουσίαση προϊόντων του περασμένου Απριλίου.
«Αυξήσαμε τη συχνότητα σε δύο μεγάλες κυκλοφορίες προϊόντων τον χρόνο. Με σταθερό αριθμό προσωπικού, έχουμε γίνει πολύ πιο αποδοτικοί», δήλωσε ο Cliff Obrecht, συνιδρυτής και Chief Operating Officer της εταιρείας. «Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μάς επέτρεψε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη και να αυξήσουμε θεαματικά την παραγωγικότητα των ομάδων προϊόντων και μηχανικών».
Δωρεάν εργαλεία στους χρήστες από την Canva
Ένα από τα σημαντικότερα νέα βήματα είναι ότι η Canva κάνει δωρεάν για όλους τους χρήστες το Affinity, τη σουίτα δημιουργικού λογισμικού που απέκτησε πέρυσι έναντι αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Το Affinity, ιδιαίτερα δημοφιλές στους χρήστες Mac, αποτελεί μέρος μιας σειράς εξαγορών που πλέον ενσωματώνονται πλήρως στο οικοσύστημα της Canva.
Η στρατηγική της εταιρείας παραμένει freemium: οι βασικές υπηρεσίες διατίθενται χωρίς χρέωση, ενώ οι προηγμένες λειτουργίες και τα επαγγελματικά εργαλεία απαιτούν συνδρομή.
«Θέλουμε οι επαγγελματίες σχεδιαστές και οι εργαζόμενοι γραφείου να συνεργάζονται απρόσκοπτα στην ίδια πλατφόρμα», εξηγεί ο Obrecht. «Αν το Affinity λειτουργεί ομαλά μέσα στο Canva, ελπίζουμε ότι πολλοί χρήστες θα εγκαταλείψουν τις συνδρομές τους στην Adobe».
Koρυφώνεται ο ανταγωνισμός με Adobe
Η μάχη με την Adobe κορυφώνεται, καθώς και οι δύο εταιρείες επενδύουν επιθετικά στην τεχνητή νοημοσύνη. Η Adobe έχει αναβαθμίσει το μοντέλο παραγωγής εικόνων Firefly, ωστόσο οι μετοχές της έχουν χάσει πάνω από 20% φέτος, καθώς οι επενδυτές φοβούνται ότι startups όπως η Canva αξιοποιούν την AI πιο αποτελεσματικά.
Η Canva, που παραμένει ιδιωτική εταιρεία, ποντάρει στην τεχνητή νοημοσύνη για να αυξήσει τα έσοδά της και να προετοιμάσει το έδαφος για μια πολυαναμενόμενη δημόσια εγγραφή (IPO). Πρόσφατα προσέλαβε την πρώην CFO της Zoom Video Communications, Kelly Steckelberg, ένδειξη ότι η εισαγωγή στο χρηματιστήριο πλησιάζει.
«Η δημόσια εγγραφή θα γίνει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, αλλά δεν έχει οριστεί ημερομηνία ακόμη», δήλωσε ο Obrecht.
Τζίρος 3,5 δισ. δολάρια
Η αξία της Canva ανήλθε στα 42 δισ. δολάρια στην τελευταία πώληση μετοχών, ενώ τα ετήσια έσοδά της υπολογίζονται στα 3,5 δισ. δολάρια. Η πλατφόρμα έχει πλέον πάνω από 260 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες και επεκτείνεται δυναμικά στον εταιρικό τομέα, εξασφαλίζοντας συνεργασίες με κολοσσούς όπως LinkedIn, Stripe, Snowflake και Pinterest.
Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί ανοιχτή την πόρτα για νέες εξαγορές.
«Έχουμε περίπου ένα δισεκατομμύριο δολάρια διαθέσιμα και είμαστε ανοιχτοί σε νέες επενδύσεις», ανέφερε ο Obrecht. «Όμως η ενσωμάτωση εταιρειών είναι δύσκολη διαδικασία, γι’ αυτό είμαστε πολύ επιλεκτικοί».
Με την τεχνητή νοημοσύνη στο επίκεντρο της στρατηγικής της, η Canva φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει το μέλλον της δημιουργικότητας — πιο γρήγορα, πιο έξυπνα και, κυρίως, πιο προσβάσιμα για όλους.