Black Friday 2025: Πώς να βρείτε τις καλύτερες προσφορές με τη βοήθεια του ChatGPT και του Gemini

Μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε ChatGPT και Gemini για να εντοπίζετε τις πραγματικές εκπτώσεις της Black Friday 2025

Black Friday 2025 © Freepik

Η Black Friday 2025 πλησιάζει και οι μεγάλες προσφορές επιστρέφουν σε κάθε βιτρίνα καταστήματος και ενημερωτικού newsletter προς τους καταναλωτές. Από iPhone και airpods, μέχρι laptops και τηλεοράσεις, αλλά και κονσόλες παιχνιδιών και λευκές συσκευές, οι τιμές αναμένονται δελεαστικές. Προσοχή, όμως, γιατί κρύβονται παγίδες.

Βασικός κανόνας είναι ότι πίσω από κάθε προσφορά «-60%, -70% ή -80%» κρύβεται συχνά ένας… λαβύρινθος από όρους και προϋποθέσεις, αλλά και διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων, που κάνουν τις προσφορές να μην είναι τελικά τόσο ευκαιρίες όσο παρουσιάζονται.

Πλέον, όμως, υπάρχει ένα νέο «όπλο» για τους καταναλωτές: η τεχνητή νοημοσύνη. Όπως είχε τονιστεί σε πρόσφατο δημοσίευμα του economist, Chatbots όπως το ChatGPT και το Gemini της Google μπορούν να λειτουργήσουν ως προσωπικοί σύμβουλοι αγορών, φιλτράροντας τα δεδομένα, συγκρίνοντας τιμές και αποκαλύπτοντας πού κρύβεται η πραγματική ευκαιρία. Ζητούμενο, όμως, όπως και στην ταινία Ι, Robot με τον Γουίλ Σμιθ, είναι να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις  με το κατάλληλο background, κοινώς: «Το μυστικό είναι να ξέρεις πώς να ρωτήσεις».

Εν όψει Black Friday 2025, το AI γίνεται προσωπικός σύμβουλος αγορών

Τα σύγχρονα chatbots δεν είναι απλώς μηχανές απαντήσεων. Εφόσον τους δώσεις το κατάλληλο πλαίσιο, όπως ποιο προϊόν ψάχνεις, τι προϋπολογισμό έχεις, τι εγγύηση κυνηγάς και από ποια χώρα θέλεις να γίνει η αγορά, μπορούν να λειτουργήσουν σαν ένας εξειδικευμένος αναλυτής προσφορών εν όψει Black Friday 2025.

Για παράδειγμα, η αρχή μπορεί να γίνει με μια φράση στο ChatGPT, τύπου: «Αναζητώ smartphone μέχρι 600 ευρώ με καλή κάμερα για βραδινές φωτογραφίες και επίσημη ελληνική εγγύηση». Σε λίγα δευτερόλεπτα εμφανίζονται συγκριτικοί πίνακες με προτάσεις, ιστορικό τιμών και εκτιμώμενη ρεαλιστική έκπτωση για τη Black Friday 2025.

Το ίδιο μπορεί να γίνει για τηλεοράσεις, laptops, κονσόλες ή λευκές συσκευές (π.χ. κουζίνες, πλυντήρια, ψυγεία). Σε κάθε περίπτωση, το κλειδί είναι να μην υπάρξει… εγκλωβισμός σε μια απλή ερώτηση τύπου: «Ποια είναι η καλύτερη προσφορά;», αλλά να γίνει μια καθοδήγηση του chatbot, ώστε αυτό να δώσει συγκριτικά και τεκμηριωμένα αποτελέσματα.

Πώς να κάνετε σωστή αναζήτηση μέσω Gemini και ChatGPT για το Black Friday 2025

Η πιο συχνή παγίδα των χρηστών είναι ότι ρωτούν το AI γενικά και αόριστα. Αντί για «βρες μου καλό laptop», οι χρήστες μπορούν να προτιμούν κάτι τύπου: «Θέλω laptop 13-14 ιντσών, κάτω από 1.400 γραμμάρια, με 16GB RAM, SSD 512GB και αυτονομία πάνω από 8 ώρες. Δείξε μου τις πιθανές Black Friday εκπτώσεις στην Ελλάδα, με Value/€ βαθμολογία».

Έτσι, το chatbot φιλτράρει τα αποτελέσματα βάσει πραγματικών αναγκών και όχι απλώς βάσει τιμής. Και το πιο σημαντικό εν όψει Black Friday 2025: Μπορεί να προβλέψει ρεαλιστικά ποια θα είναι η τιμή με την έκπτωση, έστω και κατά προσέγγιση, στηριζόμενο στα περυσινά δεδομένα, τα οποία τις περισσότερες φορές δεν έχουν μεγάλη απόκλιση. Εξ ου και αντί για ένα αόριστο «θα πέσει 50%», θα σου δώσει εύρος (-15% έως -25%), εξηγώντας και το γιατί.

Μάθε να συγκρίνεις, όχι να εντυπωσιάζεσαι

Σε αυτό το σημείο πρέπει να δοθεί έμφαση στο γεγονός ότι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των AI chatbots, όπως το ChatGPT ή το Gemini, είναι η δυνατότητα συγκριτικής ανάλυσης. Οι χρήστες μπορούν να δώσουν απευθείας links από διαφορετικά e-shops, συνοδευόμενα απο το αίτημα ενός συγκριτικού πίνακα με:

  • Την τελική τιμή στην πόρτα (μαζί με τα μεταφορικά),
  • Την εγγύηση και την πολιτική επιστροφών,
  • την πιθανότητα ψευδούς αρχικής τιμής.

Με αυτόν τον τρόπο, μειώνονται οι πιθανότητες για… fake discounts, εκπτώσεις δηλαδή σε προϊόντα που είχαν… φουσκώσει λίγες ημέρες πριν από την Black Friday 2025.

Κλείνοντας, ακολουθούν 2+1 μικρά μυστικά, όταν ζητάς τη βοήθεια του AI για το Black Friday 2025:

  1. Ζητάμε το συνολικό κόστος. Δηλαδή να υπολογίσει το chatbot όλα τα πιθανά έξοδα, μεταφορικά, επιστροφές, έξτρα ασφάλιση, μέχρι και τη θήκη ή τον φορτιστή που πωλείται χωριστά.
  2. Ζητάμε σύγκριση στους όρους εγγύησης. Οι γκρι εισαγωγές (π.χ. μέσω Amazon) συχνά δεν καλύπτονται στην Ελλάδα.
  3. Ζητάμε από το Gemini ή το ChatGPT να ψάξει για εμάς «πόσες ημέρες έχεις για επιστροφή ενός ελαττωματικού προϊόντος;» και «ποιος πληρώνει τα μεταφορικά;».

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει την εμπειρία του Black Friday 2025 πιο έξυπνη, πιο ασφαλή και πιο αποδοτική. Αρκεί οι χρήστες – καταναλωτές να το χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο που θα μιλούσαν μ’ έναν έμπειρο πωλητή: Σαφείς ερωτήσεις, με διάθεση να μάθουν πίσω από τους αριθμούς, κάνοντας ερωτήσεις ακόμα και όταν δεν τους αρέσει η απάντηση που θα ακούσουν.