Γ.Δ.
1064.43 +2,20%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+2,04%
3.75
CNLCAP
0,00%
7.45
DIMAND
+0,72%
14
TITC
+1,51%
14.78
ΑΑΑΚ
+4,81%
10.9
ΑΑΑΠ
+2,52%
6.1
ΑΒΑΞ
+1,93%
0.953
ΑΒΕ
+3,97%
0.576
ΑΔΜΗΕ
+1,87%
1.96
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-8,47%
0.54
ΑΛΜΥ
+1,04%
2.42
ΑΛΦΑ
+4,19%
1.294
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΝΕΚ
+0,88%
0.23
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
+0,76%
0.266
ΑΡΑΙΓ
+0,29%
6.9
ΑΣΚΟ
0,00%
2.23
ΑΣΤΑΚ
+3,18%
7.78
ΑΤΕΚ
+8,48%
0.358
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.98
ΑΤΤ
+21,76%
0.235
ΑΤΤΙΚΑ
-1,70%
2.31
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.19
ΒΙΟ
+4,39%
4.635
ΒΙΟΚΑ
+1,83%
1.67
ΒΙΟΣΚ
+1,41%
0.649
ΒΙΟΤ
+12,59%
0.304
ΒΙΣ
+20,00%
0.21
ΒΟΣΥΣ
-0,91%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,99%
12.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.14
ΔΕΗ
+1,54%
7.595
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+4,63%
0.814
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,99%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+4,25%
0.834
ΕΕΕ
+2,20%
22.26
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.62
ΕΛΒΕ
-3,76%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,72%
0.421
ΕΛΙΝ
+4,27%
2.2
ΕΛΛ
+1,44%
17.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,57%
2.19
ΕΛΠΕ
+1,31%
7.76
ΕΛΣΤΡ
+1,22%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.25
ΕΛΧΑ
+2,67%
1.77
ΕΝΤΕΡ
+1,99%
4.1
ΕΠΙΛΚ
+13,85%
0.148
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6.92
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
0.648
ΕΤΕ
+4,21%
4.658
ΕΥΑΠΣ
+1,13%
3.58
ΕΥΔΑΠ
+0,83%
7.31
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.3495
ΕΧΑΕ
+0,77%
3.95
ΙΑΤΡ
+0,91%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+3,09%
0.634
ΙΛΥΔΑ
+5,43%
1.36
ΙΝΚΑΤ
+2,13%
1.728
ΙΝΛΙΦ
+0,52%
3.84
ΙΝΛΟΤ
+2,33%
0.66
ΙΝΤΕΚ
+1,34%
3.78
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+1,40%
1.085
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.05
ΚΑΜΠ
0,00%
2.47
ΚΑΡΕΛ
-0,63%
314
ΚΕΚΡ
+4,25%
1.326
ΚΕΠΕΝ
+1,82%
2.24
ΚΛΜ
-0,21%
0.952
ΚΟΡΔΕ
+2,66%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.5
ΚΟΥΕΣ
+1,77%
5.18
ΚΡΕΚΑ
+19,27%
0.26
ΚΡΙ
+1,31%
6.18
ΚΤΗΛΑ
-1,78%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+0,83%
1.22
ΛΑΒΙ
+2,05%
0.449
ΛΑΜΔΑ
+0,88%
6.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+2,90%
1.065
ΛΕΒΚ
0,00%
0.252
ΛΕΒΠ
+8,97%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
+0,39%
2.57
ΛΥΚ
+0,79%
2.56
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.725
ΜΕΒΑ
+3,79%
2.74
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.7
ΜΕΡΚΟ
-1,70%
46.2
ΜΙΓ
+29,91%
0.1668
ΜΙΝ
0,00%
0.462
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,44%
22.7
ΜΟΝΤΑ
+1,74%
0.7
ΜΟΤΟ
+7,21%
2.38
ΜΟΥΖΚ
-0,26%
0.762
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
17.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.995
ΜΠΤΚ
+7,97%
0.745
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
24.5
ΝΑΚΑΣ
-1,57%
2.5
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
+11,20%
0.268
ΞΥΛΠ
+15,57%
0.282
ΟΛΘ
+0,84%
23.9
ΟΛΠ
+1,60%
17.8
ΟΛΥΜΠ
+1,40%
2.18
ΟΠΑΠ
+0,55%
14.5
ΟΤΕ
+4,46%
15.46
ΟΤΟΕΛ
+1,12%
10.82
ΠΑΙΡ
-3,00%
0.97
ΠΑΠ
-2,42%
2.42
ΠΕΙΡ
+4,18%
2.083
ΠΕΤΡΟ
-0,32%
6.14
ΠΛΑΘ
+2,28%
4.49
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+1,96%
15.6
ΠΡΔ
+0,93%
0.54
ΠΡΕΜΙΑ
+4,05%
1.285
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+1,14%
3.095
ΡΕΒΟΙΛ
+5,45%
1.355
ΣΑΡ
+0,78%
7.75
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.37
ΣΑΤΟΚ
+19,35%
0.037
ΣΕΝΤΡ
+8,00%
0.324
ΣΙΔΜΑ
+2,03%
2.51
ΣΠΕΙΣ
-1,80%
6.54
ΣΠΙ
+9,51%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,72%
19.48
ΤΖΚΑ
+1,53%
1.985
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,78%
1.05
ΥΑΛΚΟ
+18,64%
0.28
ΦΙΕΡ
+3,81%
0.436
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+10,61%
0.146
ΦΡΛΚ
+1,78%
3.725
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+1,83%
0.555
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Online Φαρμακεία: Με 18% ανάπτυξη τρέχουν οι πωλήσεις

Τον ρυθμό ανάπτυξης 18% στην αξία των online πωλήσεων κατέγραψαν τα Online Φαρμακεία, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Μάλιστα, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022 οι Έλληνες καταναλωτές, έχουν πραγματοποιήσει αγορές αξίας 201 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group.

Ο μέσος όρος των εκπτώσεων που βρίσκουν οι καταναλωτές στο ψηφιακό ράφι των φαρμακείων κυμαίνεται στο 39%, αυξημένη μάλιστα κατά 1 μονάδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η πρόσφατη ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

Τα στοιχεία αυτά μαζί με πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο 9μηνου αναδεικνύονται οι εξής: +44% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +28% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +11% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +7% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +5% σε διάφορα προϊόντα. Η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεχίζει να κατέχει την πρωτιά με το 46% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου να προέρχονται από εκείνη, με τα προϊόντα περιποίησης προσώπου να κυριαρχούν. Αντιθέτως, αν και η κατηγορία των προϊόντων υγείας συνεχίζει να γνωρίζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη, είναι υπαίτια μόλις για το 12% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου.

Καθώς η πανδημία έχει πλέον υποχωρήσει από το μυαλό των καταναλωτών έκτος από την ανάπτυξη της κατηγορίας των προϊόντων υγείας επηρεάζονται και οι εκπτώσεις που συναντώνται σε εκείνη, καθώς στο 9μηνο που μελετάται, οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού γνωρίζουν μεγάλες εκπτώσεις της τάξεως του 66% και 63% αντιστοίχως.

Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι το 9μηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνη να διαμορφώνεται στα €43,70 με το ΦΠΑ από €44,90 που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων που τοποθέτησαν οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό τους καλάθι αυξήθηκε κατά 7% και έφτασε στα 4,9 τεμάχια με τα 1,9 από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι ο πληθωρισμός δεν ακούμπησε το κανάλι του ηλεκτρονικού φαρμακείου στο διάστημα του 9μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ταυτόχρονα, τα στοιχεία της εταιρείας επιβεβαιώνουν ότι τα μεγαλύτερα ηλ. φαρμακεία, δηλαδή εκείνα με περισσότερες από 200 χιλιάδες online επισκέψεις τον μήνα έκαστο, συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις τους από τα μικρότερης επισκεψιμότητας ηλ. φαρμακεία.

Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο 9μηνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση επιφέροντας το 41% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 17% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%.

Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν ενεργά την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 65% έναντι των συσκευών desktop & laptops (35%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών, προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα.

Το τριμηνιαίο report της Convert Group για τον κλάδο του Online Φαρμακείου δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/resources/reports. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 5 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 και απασχολεί 65 άτομα επιστημονικό προσωπικό, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!