Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Έλληνες και Ολλανδοί οι πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη

Ανθεκτικός, παρά την κρίση, αποδεικνύεται ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με τους Ολλανδούς και τους Έλληνες να στέφονται πρωταθλητές των online αγορών. Για την ακρίβεια, οι Ολλανδοί και οι Έλληνες είναι οι πιο φανατικοί e-shoppers μεταξύ όλων των άλλων Ευρωπαίων. 

Η μεγάλη πλειονότητα των καταναλωτών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα 8 στους 10 (76%) κάνει -κατά μέσο όρο- 4,8 αγορές από το Internet σε εβδομαδιαία βάση. Η αγοραστική αυτή δραστηριότητα κατατάσσει τους Έλληνες στη δεύτερη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης με τους πιο δραστήριους e-shoppers, παρά την επάνοδο στην κανονικότητα και τη σταδιακή επιστροφή στα φυσικά καταστήματα. 

Η αγοραστική δραστηριότητα των Ελλήνων μέσα από το online κανάλι βρίσκεται πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, αφού τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων κάνουν -κατά μέσο όρο- 3,7 αγορές την εβδομάδα από e-shops.

Την πρωτιά μεταξύ όλων των Ευρωπαίων κρατούν οι Ολλανδοί, οι οποίοι «ψηφίζουν» συστηματικά το ψηφιακό κανάλι για τις αγορές τους, με το 78% των πολιτών της χώρας να κάνει κατά μέσο όρο 4,3 αγορές από το Διαδίκτυο την εβδομάδα. 

Μετά τους Ολλανδούς και τους Έλληνες, οι Βέλγοι και οι Βρετανοί είναι οι επόμενοι πιο μεγάλοι fans των αγορών από το Διαδίκτυο, με το 72% να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες online με συχνότητα 3,5 και 3,9 φορές -κατά μέσο όρο- αντίστοιχα. 

Ξοδεύουν 333 ευρώ μηνιαίως 

Όπως δείχνει έρευνα της PayPal, η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δεν μπορεί να φανταστεί πλέον τις καθημερινές αγορές να διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο σε φυσικά καταστήματα. Για του λόγου το αληθές, η μέση μηνιαία δαπάνη του Έλληνα για αγορές μέσω Διαδικτύου είναι της τάξης των 333 ευρώ. 

Αυτή η επίδοση κινείται ελαφρά κάτω από τον μέσο όρο της Ευρώπης, όπου η αντίστοιχη δαπάνη είναι 392 ευρώ μηνιαίως. Αυτοί που κάνουν τις μεγαλύτερες δαπάνες για αγορές μέσω Internet είναι οι Σουηδοί, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να φτάνει τα 486 ευρώ, και ακολουθούν οι Βρετανοί, με δαπάνες 420 ευρώ τον μήνα. 

Με το κινητό ανά χείρας 

Το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι φανατικοί e-shoppers φαίνεται και από το εύρημα της έρευνας της PayPal που δείχνει ότι θέλουν να ψωνίζουν online από όπου και εάν βρίσκονται, όποια ώρα της ημέρας. Γι’ αυτό, άλλωστε, τουλάχιστον οι μισοί κάνουν τις αγορές τους από το κινητό ή το tablet. 

Οι Βρετανοί βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας με τους καταναλωτές, που κάνουν αγορές από το Διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται στο 66%. 

Συνολικά, οι Ευρωπαίοι κατά μέσο όρο προτιμούν το mobile shopping για τις διαδικτυακές αγορές τους (50% εκ των ερωτηθέντων), ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που επιλέγουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (42%).

Το «eCommerce Index 2022» της PayPal δείχνει ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών ανήκει δικαιωματικά στις νεότερες γενιές και κυρίως σε όσους γεννήθηκαν μετά το 1980, με την Ελλάδα να επιβεβαιώνει αυτόν τον κανόνα: 35% των Millennials και το ένα τέταρτο της Γενιάς Z στην Ελλάδα αγοράζουν online αρκετές φορές την εβδομάδα.  

Μάλιστα, η τάση του mobile shopping είναι ιδιαίτερα δυνατή στη χώρα μας, αφού τόσο το 77% των Millennials όσο και το 72% της Generation Z κάνουν αγορές από το κινητό σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον εθνικό μέσο όρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!