Γ.Δ.
1413.87 -0,21%
ACAG
-1,04%
5.7
BOCHGR
-0,68%
4.36
CENER
-2,24%
9.15
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,32%
9.33
NOVAL
-0,76%
2.6
OPTIMA
-0,31%
12.9
TITC
-1,07%
32.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.446
ΑΒΕ
+0,76%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
-1,32%
0.75
ΑΛΜΥ
-0,66%
3
ΑΛΦΑ
+0,20%
1.4705
ΑΝΔΡΟ
+0,92%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+2,69%
10.3
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.7
ΑΤΤ
+8,78%
2.85
ΑΤΤΙΚΑ
+1,84%
2.21
ΒΙΟ
+0,36%
5.65
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
1.75
ΒΙΟΣΚ
-1,35%
1.46
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,02%
17.52
ΔΑΑ
+0,40%
7.58
ΔΑΙΟΣ
+7,36%
3.5
ΔΕΗ
-1,80%
11.43
ΔΟΜΙΚ
+4,03%
2.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,67%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+4,07%
1.535
ΕΕΕ
+1,10%
33.16
ΕΚΤΕΡ
+0,26%
1.544
ΕΛΒΕ
-1,80%
5.45
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,11%
1.844
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,71%
1.67
ΕΛΧΑ
+0,99%
1.84
ΕΠΙΛΚ
-7,41%
0.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
-1,72%
7.322
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.19
ΕΥΔΑΠ
-0,90%
5.53
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
1.9655
ΕΧΑΕ
+1,14%
4.425
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+1,20%
0.2945
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.36
ΙΝΛΟΤ
+0,92%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+1,33%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+0,51%
2.93
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,93%
1.35
ΚΕΠΕΝ
+3,90%
1.6
ΚΛΜ
+0,96%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,66%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,55%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+4,72%
5.32
ΚΡΙ
-0,38%
13.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.82
ΚΥΡΙΟ
+4,21%
1.04
ΛΑΒΙ
+2,31%
0.798
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.46
ΛΑΜΨΑ
-0,52%
38
ΛΑΝΑΚ
+0,55%
0.91
ΛΕΒΚ
+3,05%
0.27
ΛΕΒΠ
+17,43%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+2,21%
2.77
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+2,43%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
+1,40%
3.25
ΜΙΝ
+3,70%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,16%
20.54
ΜΟΝΤΑ
+2,23%
3.67
ΜΟΤΟ
+0,95%
2.645
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,55%
3.61
ΜΠΡΙΚ
+1,01%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,67%
33.12
ΝΑΚΑΣ
-4,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-1,37%
0.722
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.271
ΞΥΛΠ
+5,53%
0.42
ΟΛΘ
0,00%
21.5
ΟΛΠ
-0,18%
27.25
ΟΛΥΜΠ
-1,23%
2.4
ΟΠΑΠ
+0,51%
15.86
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,12%
0.805
ΟΤΕ
0,00%
15.89
ΟΤΟΕΛ
+0,94%
10.7
ΠΑΙΡ
+2,73%
1.015
ΠΑΠ
-0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,27%
3.69
ΠΕΡΦ
-0,48%
6.27
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.1
ΠΛΑΘ
+0,42%
3.625
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-6,61%
0.226
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,78%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+2,06%
1.735
ΣΑΡ
-0,74%
10.74
ΣΑΡΑΝ
-0,93%
1.06
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+1,90%
1.61
ΣΠΕΙΣ
+0,32%
6.24
ΣΠΙ
+2,56%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.54
ΤΖΚΑ
0,00%
1.245
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,31%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.26
ΦΡΛΚ
+1,86%
3.825
ΧΑΙΔΕ
-8,15%
0.62

Μετρό: Το χρονοδιάγραμμα για δωρεάν WiFi σε όλο το δίκτυο

Έπειτα από δεκαετή -και πλέον- αναμονή στο… ακουστικό τους, οι πολίτες που μετακινούνται με το Μετρό αποκτούν δωρεάν πρόσβαση σε WiFi στους σταθμούς και τις αποβάθρες του υπόγειου δικτύου. Την ίδια στιγμή, στις ράγες μπαίνει το έργο για πρόσβαση των επιβατών στο Διαδίκτυο και εντός των συρμών, ενώ στον σχεδιασμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υπουργού, Δημήτρη Παπαστεργίου, περιλαμβάνεται μια συνολική λύση, που θα φέρει το Internet και στους χρήστες των λεωφορείων.

Σε ό,τι αφορά το WiFi, ήδη οι σταθμοί σε Ακρόπολη και Σύνταγμα παρέχουν στους επιβάτες δωρεάν σύνδεση, ενώ σταδιακά θα ολοκληρώνονται και θα παραδίδονται προς χρήση και οι υπόλοιποι σταθμοί. Πρόθεση είναι το WiFi στους σταθμούς του Μετρό να τρέξει τάχιστα, ώστε να μπουν άμεσα στην εποχή του Internet και οι υπόλοιποι σταθμοί.

Μάλιστα, το επόμενο διάστημα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναμένεται να κάνει ανακοινώσεις για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του συστήματος στους κεντρικούς σταθμούς, που συγκεντρώνουν και τον μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών καθημερινά, και για σφιχτά χρονοδιαγράμματα στην ολοκλήρωση του έργου σε όλο το δίκτυο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται σε επαφές και για το δεύτερο έργο, που αφορά την πρόσβαση στο Διαδίκτυο και μέσα στους συρμούς. Προς αυτήν την κατεύθυνση, εντός του Σεπτεμβρίου θα πρέπει να αναμένεται συνάντηση με τους παρόχους, ώστε να προχωρήσει η ολοκλήρωση του έργου για εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στις σήραγγες του Μετρό. Υπενθυμίζεται ότι πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχουν ήδη οι επιβάτες της γραμμής από Ελληνικό μέχρι Άγιο Δημήτριο, καθώς το έργο συνδεσιμότητας είχε συμπεριληφθεί εξ αρχής στην κατασκευή της γραμμής.

Online και στα λεωφορεία

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προκρίνει μια συνολική λύση, η οποία περιλαμβάνει και τα λεωφορεία (σ.σ.: στο παρελθόν τα λεωφορεία είχαν μπει πιλοτικά στην εποχή του Internet πριν από χρόνια, χωρίς, ωστόσο, να έχει συνέχεια αυτή η online… εποχή).

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να υπάρξει μια συνολική λύση συνδεσιμότητας, ώστε οι αστικές συγκοινωνίες να μπουν στην εποχή του Internet, κάτι που ήδη ισχύει σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές μητροπόλεις.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η κάλυψη των λεωφορείων της Αθήνας με ασύρματο Ίντερνετ έχει προχωρήσει, καθώς το πρόγραμμα έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά θα πρέπει να σταθεροποιηθεί ο στόλος, ο οποίος τώρα βρίσκεται σε φάση ανανέωσης, ώστε να είναι σαφές σε ποια οχήματα θα εγκατασταθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός.

Από σαράντα κύματα

Τόσο το έργο του WiFi στους σταθμούς και τις αποβάθρες όσο και αυτό για σύνδεση εν κινήσει έχουν περάσει από σαράντα κύματα και καρκινοβατούν για χρόνια, στερώντας από το Μετρό της Αθήνας μια πολύτιμη δυνατότητα. Σήμερα τα δύο έργα φαίνεται ότι αρχίζουν να τροχιοδρομούν προς την υλοποίηση, καθώς τα προβλήματα που είχαν προκαλέσει τις μεγάλες καθυστερήσεις δείχνουν -σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου στο περιθώριο πρόσφατης εκδήλωσης- να ξεπερνιούνται.

Για το Internet εντός των συρμών ο κ. Παπαστεργίου σχολίασε ότι υπάρχουν συζητήσεις με τη ΣΤΑΣΥ, ώστε να υπάρξει ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του. «Οι εργαζόμενοι δούλευαν όλο το καλοκαίρι εντατικά για να προχωρήσει το έργο. Κατασκευάζεται πλέον και ένα δεύτερο βαγόνι για τις εργασίες μέσα στο επόμενο διάστημα και θα ενισχύσει τις προσπάθειες των εργασιών. Ωστόσο, είναι λίγες οι ώρες που μπορούν να δουλεύουν, μόλις δύο με τρεις ώρες κάθε βράδυ», ανέφερε ο ίδιος.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει κατά καιρούς αναφερθεί στα δύο εκκρεμή έργα, εξηγώντας ότι το πρώτο και μείζον θέμα ήταν ότι το Μετρό και οι χώροι του Μετρό ανήκουν στη ΣΤΑΣΥ, η οποία είχε συμφωνήσει και είχε υπογράψει σύμβαση με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, για να στήσουν και στους σταθμούς, αλλά και στους συρμούς Internet.

To δεύτερο και εξόχως δύσκολο τεχνικά θέμα συνδέεται με το γεγονός ότι οι εταιρείες μπορούν να δουλεύουν μόνο δύο ώρες ημερησίως, τα ξημερώματα, γιατί σε όλο το υπόλοιπο διάστημα και για λόγους ασφάλειας δεν επιτρέπεται.

Θυμίζουμε ότι προ δεκαετίας, τον Ιούνιο του 2014, είχε γίνει η πρώτη εγκατάσταση εξοπλισμού WiFi σε 7 σταθμούς του Μετρό (Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ακρόπολη, Ομόνοια, Πειραιάς, Νερατζιώτισσα και Δουκίσσης Πλακεντίας). Το φιλόδοξο σχέδιο έμεινε μετέωρο λόγω οικονομικής κρίσης και έπαψε να λειτουργεί.

Την ίδια χρονιά είχε τοποθετηθεί πιλοτικά εξοπλισμός σε 15 λεωφορεία, ωστόσο ο σχετικός διαγωνισμός για την τοποθέτηση εξοπλισμού δεν προχώρησε.

Διαβάστε επίσης

ΑΕΠ: Ανάπτυξη 2,3% στο β’ τρίμηνο

Honey Deuce: Το κοκτέιλ των 10 εκατ. που πουλάει σαν τρελό

Πώς οι Μολάοι θέτουν στο επίκεντρο τη μεταλλευτική βιομηχανία της Ελλάδας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!