Δημητρακόπουλος (Softweb): Κοιτάμε νέες εξαγορές, πού βλέπουμε ανάπτυξη

Η Softweb βρίσκεται σε επαφές με μια σειρά από επιχειρήσεις. Όλα θα εξαρτηθούν από τη «χημεία και την επιχειρηματική σοβαρότητά» τους

Ο CEO της Softweb, Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος © Softweb

Την επόμενη ημέρα της, η οποία εκτός από την οργανική ανάπτυξη με ρόλο leader σε μια αναδυόμενη αγορά με αξία άνω των 200 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, περιλαμβάνει και νέες εξαγορές, σχεδιάζει η εισηγμένη εταιρεία πληροφορικής Softweb. Όπως τόνισε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενης Softweb, Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος, η οργανική ανάπτυξη παραμένει προτεραιότητα, ωστόσο η επιχείρηση βολιδοσκοπεί νέες εξαγορές, είτε με συμπληρωματικό αντικείμενο, όπως η ήδη εξαγορασθείσα Vitamine, είτε στο ίδιο πεδίο δραστηριότητας, αυτό του επιχειρηματικού λογισμικού.

Όπως ανέφερε σε χθεσινή παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ήδη η εισηγμένη στην Εναλλακτική Αγορά εταιρεία πληροφορικής βρίσκεται σε επαφές με μια σειρά από επιχειρήσεις, ωστόσο για την ευόδωσή τους όλα τα εξαρτηθούν από τη «χημεία και την επιχειρηματική σοβαρότητα των εταιρειών που εξετάζονται, με στόχο πάντα τη δημιουργία υπεραξίας».

Η Softweb, που εισήλθε στο Χ.Α. το καλοκαίρι του 2024, δραστηριοποιείται σε μια niche αγορά, η αξία της οποίας θα φτάσει στην Ελλάδα τα 200 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2025, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για μια αγορά με έσοδα 300 εκατ. ευρώ το 2031. Πρόκειται για μια αγορά την οποία η διοίκηση αποκαλεί αγορά της «οικοσυμμετρίας» και αφορά το επόμενο κύμα ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων, αυτό της διασύνδεσης με το οικοσύστημα όπου δραστηριοποιούνται, στην οποία η Softweb φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε leader.

«Μας δίνει πλεονέκτημα το ότι είμαστε εισηγμένη εταιρεία. Αφενός έχουμε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, αφετέρου έχουμε τη δυνατότητα άντλησης νεών κεφαλαίων, για να χρηματοδοτήσουμε τα πλάνα μας», τόνισε χθες ο κ. Δημητρακόπουλος, εξηγώντας τα πλάνα της εισηγμένης για το πώς θα εξελιχθεί σε ηγέτη στον τομέα του New Technologies Business Software.

Στρατηγική επέκτασης

Ταυτόχρονα με την ενδυνάμωση της παρουσίας της εντός της ελληνικής αγοράς, η Softweb, που εξειδικεύεται στην ανάπτυξη Web και Mobile επιχειρηματικών λογισμικών και εφαρμόζει ολοκληρωμένο σχέδιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, έχει ανοιχτές τις αντένες της για εκτός συνόρων ανάπτυξη. Πρόσφατα προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τοπικό partner στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, διερευνώντας τη δυνατότητα δραστηριοποίησής της στην αγορά της Μέσης Ανατολής. Εν τω μεταξύ, όπως είπε χθες η διοίκηση, η εταιρεία ενισχύει τη δραστηριότητά της στην κυπριακή αγορά, όπου ήδη έχει παρουσία.

Το 2024 η Softweb κατέγραψε κύκλο εργασιών 1,83 εκατ. ευρώ (αύξηση 21%), EBITDA 450.000 ευρώ (+12%), τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε 1,1 εκατ. ευρώ (+150%), ενώ η εταιρεία δεν διαθέτει τραπεζικό δανεισμό.

Η διοίκηση, διά στόματος του κ. Δημητρακόπουλου, υπογράμμισε χθες ότι η Softweb αναμένει ήδη από το 2025 σημαντικές συνέργειες από την εξαγορά του 70% της Vitamin Media, εταιρείας ψηφιακού marketing, το οποίο απέκτησε τον Φεβρουάριο του 2025 έναντι 655.200 ευρώ.

Ο ίδιος εξήγησε χθες ότι με περισσότερα από 1.800 έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό, η Softweb έχει υποστηρίξει πάνω από 1.100 επιχειρήσεις, από μικρομεσαίες έως μεγάλους οργανισμούς. Η εμπορική της επιτυχία βασίζεται σε ολοκληρωμένες web & mobile εφαρμογές, modules ERP, B2B/B2C e-commerce, αλλά και εξειδικευμένες πλατφόρμες, όπως το SoftCar για τον after-sales τομέα της αυτοκίνησης.

Το 2024 η πελατειακή βάση διευρύνθηκε σημαντικά, με νέες συνεργασίες, όπως η FREZYDERM, η Costa Coffee, η ΒΕΧΡΩ, η ΝΟΥΛΗΣ Α.Ε. και πολλές άλλες. Παράλληλα, η εταιρεία ενίσχυσε το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 32% και επένδυσε στην αναδιοργάνωση των λειτουργιών της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.