Η διαρκής άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα μπορούσε να μην έχει αντίκτυπο και στα σχολεία. Η μεγαλύτερη αγωνία πολλών γονέων είναι η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης, στην εκπαίδευση των παιδιών. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: Θα βλάψει η τεχνητή νοημοσύνη την ικανότητά τους να διαβάζουν σε βάθος, να γράφουν καθαρά και να σκέφτονται κριτικά; Το BBC δίνει τις απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι στα σχολεία.
Μερικοί μαθητές χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη με σκοπό να εξαπατήσουν, δάσκαλοι για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα, ενώ σχολεία το αγκαλιάζουν πλήρως, παρόλο που δεν έχουν αξιόπιστα δεδομένα σχετικά με το εάν βοηθάει ή βλάπτει την εκπαίδευση των μαθητών.
Ο Ιδρυτής της Khan Academy (μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική οργάνωση που δημιουργήθηκε το 2006 με στόχο να δημιουργηθεί μια προσβάσιμη τοποθεσία για την μόρφωση των ανθρώπων) και συγγραφέας του Brave New Words, υποστηρίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο εκμάθησης, εάν χρησιμοποιείται με τον σωστό τρόπο.
Ο Khan παρομοιάζει την τεχνητή νοημοσύνη με το ιδανικό σενάριο όπου κάθε τάξη έχει δίπλα στον εκπαιδευτικό μεταπτυχιακούς φοιτητές που βοηθούν με εργασίες, παρακολουθούν την πρόοδο των μαθητών και προσαρμόζουν το μάθημα στις ανάγκες τους. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει ακριβώς αυτό, να λειτουργεί ως βοηθός του δασκάλου, δίνοντας εξατομικευμένη υποστήριξη στους μαθητές, με τον εκπαιδευτικό πάντα στο επίκεντρο.
Ακόμη κι αν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη σχέση στην τάξη. Ο Khan τονίζει πως τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο μαθηματικά ή γραμματική στο σχολείο, αλλά κοινωνικές δεξιότητες, υπευθυνότητα και επικοινωνία, τα οποία απαιτούν ανθρώπινη παρουσία και καθοδήγηση.
Παράλληλα, εκτιμά πως η τεχνητή νοημοσύνη , σε συνδυασμό με τεχνολογίες όπως η εικονική πραγματικότητα, είναι το μέλλον της εκπαίδευσης, καθώς θα επιτρέψει στους μαθητές να βιώνουν την ιστορία ή τη βιολογία μέσα από διαδραστικές εμπειρίες. Επίσης, θα ενισχύσει τη δημιουργικότητα και τη χαρά της μάθησης, αφού οι μαθητές θα έχουν πιο άμεση σχέση με το περιεχόμενο.
Τέλος, ο Sal Khan επισημαίνει πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν υποκαθιστά τη δημιουργικότητα ή την αυθεντική φωνή του ανθρώπου, αλλά την ενισχύει. Όπως ο Μπάρακ Ομπάμα χρησιμοποιούσε μια ομάδα λογογράφων αλλά διατηρούσε το προσωπικό του στυλ, έτσι και οι μαθητές, με σωστή καθοδήγηση, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να εκφραστούν καλύτερα και πιο ουσιαστικά.