Έχοντας έρθει αντιμέτωπος με διαδοχικές κρίσεις τα τελευταία χρόνια, ο όμιλος Cosmos Sport, κατάφερε να επιδείξει ανθεκτικότητα, αξιοποιώντας τις συνθήκες και δημιουργώντας ευκαιρίες ανάπτυξης. Με κύρια συστατικά το ρίσκο και την απρόσκοπτη διάθεση για επιχειρηματική συνέχεια, η εταιρεία, που ξεκίνησε από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών μέτρων στη Χερσόνησο Ηρακλείου, πουλώντας είδη ένδυσης και υπόδησης, μεταξύ των οποίων λευκά πουκάμισα και μαύρα παντελόνια για υπαλλήλους εστιατορίων και ξενοδοχείων στην περιοχή, σήμερα φτάνει αισίως τα 100 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και Κύπρο.
Ο Μιχάλης Τσικνάκης, μέλος της οικογένειας που ίδρυσε τη γνωστή αλυσίδα και σήμερα διευθύνων σύμβουλος στον τομέα Sporting Goods του ομίλου JD Sports Plc, με ευθύνη εκτός από την Ελλάδα και για την Ιβηρική Χερσόνησο, μιλάει στο powergame.gr για τη διαδρομή της επιχείρησης από το 1982 έως και σήμερα. Μεταξύ άλλων περιγράφει ότι κομβικής σημασίας για τη μετέπειτα εξέλιξη και την ανθεκτικότητα της Cosmos Sport σε δύσκολες ιστορικά συγκυρίες, όπως τα capital controls το 2015, ήταν η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος cosmosport.gr, που ήδη διέθετε από το 2000, όταν ελάχιστοι στην Ελλάδα ασχολούνταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι συμφωνίες εξαγοράς της Cosmos Sport με την EOS Capital και τον όμιλο JD
Η πρώτη κρούση εξαγοράς ήρθε το 2019, από την EOS Capital Partners του πρώην τραπεζίτη Απόστολου Ταμβακάκη. Μια εξέλιξη που επρόκειτο να αλλάξει ριζικά την πορεία της επιχείρησης τα επόμενα χρόνια, καθώς το fund απέκτησε ποσοστό μειοψηφίας στην Cosmos.
Η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται και δύο χρόνια μετά την είσοδο της EOS Capital στο μετοχικό της κεφάλαιο, ήρθε η προσέγγιση από πλευράς του βρετανικού κολοσσού αθλητικών JD Sports. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν, οι Βρετανοί απέκτησαν το 80% της εταιρείας, ενώ το υπόλοιπο 20% παρέμεινε στην οικογένεια Τσικνάκη, η οποία είναι επιφορτισμένη και με τη διοίκηση. Η είσοδος της JD απογείωσε την Cosmos, η οποία μεγάλωσε με ταχείς ρυθμούς μέσα από διαφορετικά εμπορικά σήματα καταστημάτων, όπως τα Cosmos Sport, Sneaker 10, Rundome, Slam Dunk, αλλά και το εμπορικό σήμα που είχε εισέλθει στον όμιλο μέσω της εξαγοράς, αυτό των καταστημάτων JD Sports.