Το 2024 σηματοδότησε μια νέα εποχή για τη ΧΗΤΟΣ, με την ελληνική εταιρεία – μέλος του ΣΒΕ να ενισχύει σημαντικά την παρουσία και τα μεγέθη της, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Ο Όμιλος κατέγραψε αύξηση 14% στον κύκλο εργασιών και εντυπωσιακή άνοδο 62% στα EBITDA, επιβεβαιώνοντας ότι η στρατηγική, η συνέπεια και η καινοτομία μεταφράζονται σε μετρήσιμα αποτελέσματα.
O CEO Γιώργος Βενιέρης υπογραμμίζει τη φιλοσοφία που καθοδηγεί τη ΧΗΤΟΣ, επισημαίνοντας ότι «η οικονομική πρόοδος είναι σημαντική, αλλά δεν είναι ο τελικός μας στόχος. Είναι το όχημά μας για να επενδύουμε σε ένα μέλλον με ουσία για την κοινωνία, το περιβάλλον και τους ανθρώπους μας».
Η εταιρεία δεν περιορίζεται σε οικονομική επίδοση, αλλά με έμφαση στην εξωστρέφεια, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, προσαρμόζεται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις και στις απαιτήσεις ενός ασταθούς διεθνούς περιβάλλοντος, χτίζοντας ένα ελληνικό brand με σταθερότητα, ήθος και μακρόπνοη στρατηγική. Η ΧΗΤΟΣ μετατρέπει κάθε πρόκληση σε ευκαιρία, δημιουργώντας αξία που ξεπερνά τους αριθμούς και αφήνει αποτύπωμα σε κάθε επίπεδο της αγοράς.

ΧΗΤΟΣ ΒΙΠΕ © Χήτος
Πώς εξελίχθηκε το 2024 για τη «ΧΗΤΟΣ», σε σχέση με την προηγούμενη εταιρική χρήση και πώς εξελίσσεται το τρέχον έτος;
«Το 2024 αποτέλεσε σημείο καμπής για τη ΧΗΤΟΣ καθώς καταφέραμε να ενισχύσουμε σημαντικά τα μεγέθη μας και το αποτύπωμα μας στην αγορά. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε περίπου 112 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 14% σε σχέση με το 2023, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ενισχύθηκε εντυπωσιακά, με τα EBITDA να αυξάνονται κατά 62%.
Η επίδοση αυτή δεν προέκυψε τυχαία. Είναι αποτέλεσμα συνέπειας, πειθαρχίας και ενός σαφούς στρατηγικού προσανατολισμού. Εστιάσαμε στη συνεχή βελτίωση της παραγωγικότητας, στην ενίσχυση της οργανωτικής αποτελεσματικότητας και στη διατήρηση της υψηλής ποιότητας ενδυναμώνοντας παράλληλα το brand equity της εταιρείας. Η ΧΗΤΟΣ απέδειξε ότι διαθέτει την ευελιξία, την ανθεκτικότητα και τη διορατικότητα για να εξελίσσεται μέσα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Το 2025 μας βρίσκει σε μια νέα φάση ωρίμανσης και προοπτικής. Έχοντας πλέον διαμορφώσει μια ισχυρή οικονομική βάση, συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε με όραμα και συνέπεια. Για εμάς, η ανάπτυξη δεν αποτυπώνεται μόνο σε υψηλότερους αριθμούς πωλήσεων, αλλά και στη δημιουργία βιώσιμης αξίας, μιας εταιρείας που εξελίσσεται διαρκώς με γνώμονα τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα και υπευθυνότητα. Το στοίχημα για το μέλλον είναι να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε την εμπιστοσύνη, των ανθρώπων μας, των συνεργατών και των καταναλωτών μας, που βλέπουν στη ΧΗΤΟΣ μια ελληνική εταιρεία με σταθερότητα, ήθος και μακρόπνοη στρατηγική.
Η οικονομική πρόοδος είναι σαφώς σημαντική, αλλά δεν είναι ο τελικός μας στόχος. Είναι το όχημά μας για να μπορούμε να επενδύουμε σε ένα μέλλον με ουσία για την κοινωνία, το περιβάλλον και τους ανθρώπους μας».

ΧΗΤΟΣ ΚΡΑΝΟΥΛΑ © Χήτος
Ποιες οι εξαγωγικές επιδόσεις της Εταιρείας και σε ποια προϊόντα βασίζει την εξαγωγική της προοπτική;
«Η εξωστρέφεια αποτελεί θεμελιώδη άξονα της στρατηγικής της ΧΗΤΟΣ και του Ομίλου Green Beverages. Δεν αποτελεί μόνο ένα επιχειρηματικό σχέδιο, αλλά μια φιλοσοφία που διαπερνά ολόκληρη τη λειτουργία μας. Πιστεύουμε πραγματικά ότι ένα ελληνικό, καινοτόμο brand μπορεί να σταθεί ισότιμα και να ξεχωρίσει στις πιο απαιτητικές διεθνείς αγορές, όταν επενδύει στη διαφοροποίηση, την ποιότητα και τη συνέπεια. Η εξαγωγική δυναμική του Ομίλου βασίζεται στα αναψυκτικά GREEN, τα οποία αποτελούν τη στρατηγική αιχμή της διεθνούς μας παρουσίας.
Το 2024 υπήρξε μια χρονιά-ορόσημο, καθώς επεκτείναμε σημαντικά το διεθνές μας αποτύπωμα, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση μας σε καίριες αγορές του εξωτερικού. Η οικογένεια των αναψυκτικών GREEN, με πρωταγωνιστή τη Green Cola και μαζί τα αναψυκτικά με γεύση και mocktails, ενίσχυσε τη θέση της στην Ευρώπη, με παρουσία σε στρατηγικές αγορές όπως η Γερμανία, η Αγγλία, η Ισπανία και τα Βαλκάνια. Σε πολλές από αυτές τις χώρες καταγράφουμε διψήφια αύξηση πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή ζήτηση για προϊόντα που συνδυάζουν φυσικά συστατικά, καινοτομία και αυθεντικότητα.
Η ανάπτυξή μας δεν περιορίζεται στην Ευρώπη. Το 2024 προχωρήσαμε σε νέες στρατηγικές συνεργασίες στη Μέση Ανατολή, με τη Gulf International στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Al Rabie στη Σαουδική Αραβία, ενισχύοντας θεαματικά την παρουσία της Green Cola Middle East. Οι συμφωνίες αυτές ανοίγουν τον δρόμο για ταχύτερη διείσδυση στις αγορές της περιοχής και ενδυναμώνουν τον στόχο μας να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας διεθνώς, επιλογές “Better for You” αναψυκτικών με φυσικά χαρακτηριστικά, χωρίς ζάχαρη, χωρίς ασπαρτάμη και χωρίς θερμίδες.
Παράλληλα, στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, τα αναψυκτικά GREEN βρίσκονται σήμερα σε σημαντικούς retailers όπως οι H-E-B, Market Basket και η Stop & Shop, ενώ νέες συμφωνίες που θα προσδώσουν σημαντική ώθηση στο αποτύπωμα του brand παγκοσμίως είναι προς υλοποίηση το 2026.
Η εξαγωγική πορεία τόσο των αναψυκτικών GREEN όσο και του φυσικού μεταλλικού νερού ΖΑΓΟΡΙ αποτελεί απόδειξη ότι η ελληνική βιομηχανία μπορεί να καινοτομεί και να εμπνέει παγκοσμίως.
Η διεθνής παρουσία μας είναι ένα διαρκές ταξίδι εξέλιξης, όπου η καινοτομία και η βιωσιμότητα συμπορεύονται με το επιχειρηματικό αποτέλεσμα».
Η ΧΗΤΟΣ σχεδίαζε ένα σημαντικού ύψους επενδυτικό πρόγραμμα. Σε ποια φάση υλοποίηση βρίσκεται το συγκεκριμένο project;
«Πράγματι, η ΧΗΤΟΣ υλοποιεί ένα στρατηγικό επενδυτικό πλάνο άνω των 25 εκατ. Ευρώ που υπεγράφη τον Μάιο του 2024 και υποστηρίζεται από χρηματοδότηση ύψους 21 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα εστιάζει στην ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας, την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων σε Ιωάννινα, Κορινθία και Ορεστιάδα, και στην ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιώνουν την αποδοτικότητα και μειώνουν το ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας.
Στην Ήπειρο ολοκληρώθηκε έργο ενεργειακής μετάβασης με εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 3,91 MW, που καλύπτουν το 20% των ενεργειακών αναγκών της ΧΗΤΟΣ και μειώνουν τις ετήσιες εκπομπές CO₂ κατά 1.357-2.734 τόνους, ισοδύναμο με τη φύτευση 3.700 δέντρων. Η επένδυση αυτή, που χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο ποσοστό από το Ταμείο Ανάκαμψης, βελτιώνει τη βιωσιμότητα της παραγωγής και μειώνει την εξάρτηση από συμβατικές πηγές ενέργειας.
Στη Ζήρεια Κορινθίας, ολοκληρώθηκε επένδυση άνω των 7 εκατ. ευρώ, που εγκαινιάζει τη νέα εποχή του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΖΗΡΕΙΑ με βιώσιμη συσκευασία και τοπική παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας. Οι αναβαθμισμένες γραμμές παραγωγής επιτρέπουν στην εταιρεία να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση και να διασφαλίσει συνέπεια και ποιότητα προϊόντων, ενώ παράλληλα δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή, υποστηρίζοντας την οικονομία της τοπικής κοινωνίας.
Για τη ΧΗΤΟΣ, αυτό το επενδυτικό πρόγραμμα είναι μια στρατηγική πορεία, που συνδέει την αποδοτικότητα, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα με την αξία που δημιουργούμε για τους ανθρώπους μας, την κοινωνία και το περιβάλλον, διασφαλίζοντας ότι η εταιρεία παραμένει ισχυρή και προσανατολισμένη στο μέλλον».
Σε ποιες σύγχρονες ζητήσεις της αγοράς, προσπαθεί να ανταποκριθεί η εταιρεία;
«Η ΧΗΤΟΣ τοποθετείται στο επίκεντρο των σύγχρονων καταναλωτικών τάσεων, παρακολουθώντας και συνδιαμορφώνοντας τις εξελίξεις της αγοράς. Εστιάζουμε στη δημιουργία προϊόντων που συνδυάζουν καινοτομία, ευεξία και βιωσιμότητα, ανταποκρινόμενοι στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για επιλογές με αυθεντική ταυτότητα, που σέβονται τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Προϊόντα όπως το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ, το ΖΑΓΟΡΙ Sparkling με φυσικά αρώματα, καθώς και τα αναψυκτικά Green flavors με προσθήκη βιταμινών και mocktails, ενσωματώνουν πλήρως αυτή τη φιλοσοφία. Προσφέρουν απολαυστική γεύση και φυσικά συστατικά, χωρίς ζάχαρη και τεχνητά πρόσθετα, ενώ παράλληλα αξιοποιούν βιώσιμες συσκευασίες από rPET και tethered caps, εξασφαλίζοντας πλήρη ανακυκλωσιμότητα και μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η δέσμευσή μας δεν περιορίζεται στη συσκευασία. Κάθε προϊόν σχεδιάζεται με στόχο να προσφέρει επιλογές που προάγουν την ευεξία, χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση ή στην εμπειρία του καταναλωτή, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών που αναζητούν προϊόντα υπεύθυνα, αυθεντικά και με προστιθέμενη αξία.
Παράλληλα, η ανάπτυξη των προϊόντων μας συμπορεύεται με τις αξίες της υπευθυνότητας και της συνέπειας απέναντι στον καταναλωτή και το περιβάλλον, δημιουργώντας ένα ισχυρό αποτύπωμα που μας ξεχωρίζει στην αγορά. Με αυτόν τον τρόπο, δεν ακολουθούμε απλώς τις τάσεις, διαμορφώνουμε πρότυπα για τη βιομηχανία, συνδέοντας την επιχειρηματική απόδοση με την κοινωνική και περιβαλλοντική αξία. Κάθε επιλογή προϊόντος και συσκευασίας αποτελεί μια συμβολή σε έναν κύκλο βιωσιμότητας, όπου η ποιότητα, η καινοτομία και η υπευθυνότητα συμπορεύονται με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η δέσμευση μας προς όλους τους stakeholders είναι να συνεχίσουμε να δημιουργούμε ένα πλαίσιο σύγχρονων, καινοτόμων και βιώσιμων προϊόντων, που όχι μόνο ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς αλλά εμπνέει και αναδεικνύει τα ελληνικά brands σε διεθνές επίπεδο».
Πώς αντιλαμβάνεται και υλοποιεί η ΧΗΤΟΣ το ESG και το στόχο της βιώσιμης ανάπτυξης;
«Για εμάς το ESG δεν είναι ένα πλαίσιο συμμόρφωσης, αλλα θεμέλιο της στρατηγικής μας και οδηγός για κάθε επιχειρηματική μας απόφαση. Πιστεύουμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί έναν κύκλο δημιουργίας αξίας που συνδέει την οικονομική απόδοση, την κοινωνική υπευθυνότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Η δέσμευσή μας σε αυτό το πλαίσιο είναι πρακτική και μετρήσιμη. Παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε νομική υποχρέωση να εκδίδουμε ESG Report, επιλέγουμε να το κάνουμε. Μέσα από τη δημοσιοποίηση στοιχείων για την εταιρική μας υπευθυνότητα, τις πρακτικές βιώσιμης παραγωγής, την ενεργειακή απόδοση και τις κοινωνικές μας πρωτοβουλίες, παρέχουμε διαφάνεια και λογοδοσία προς τους συνεργάτες, τους πελάτες και την κοινωνία.
Οι επενδύσεις μας σε βιώσιμες τεχνολογίες, η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών, η υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας και η ενίσχυση της ευεξίας μέσα από τα προϊόντα μας, αποτελούν πρακτικές που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Με αυτόν τον τρόπο, η ΧΗΤΟΣ και κατ΄επέκταση ο Όμιλος Green Beverages, μετατρέπει το ESG από έννοια σε συνεχή δράση και δημιουργία αξίας, δείχνοντας ότι η υπευθυνότητα και η βιώσιμη ανάπτυξη μπορούν να συμβαδίζουν με την επιχειρηματική επιτυχία».
Προξενεί προβληματισμούς ή και προβλήματα η αστάθεια στη διεθνή αγορά; Πώς διαχειρίζεται ο Όμιλος, τις συνθήκες αυτές που προκαλούν μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ευρωπαίων πολιτών και διαμορφώνουν υφεσιακό περιβάλλον;
«Η διεθνής αγορά πράγματι διανύει μια περίοδο έντονης αστάθειας και αβεβαιότητας, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις, τον πληθωρισμό και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος να επηρεάζουν σημαντικά τις καταναλωτικές συνήθειες και το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ευρώπη.
Για εμάς αυτές οι συνθήκες δεν αποτελούν μόνο πηγή προβληματισμού, αλλά και κίνητρο για προσαρμογή και εξέλιξη. Επιδιώκουμε να μετατρέπουμε κάθε πρόκληση σε ευκαιρία ενίσχυσης της ανθεκτικότητάς μας και να αποδεικνύουμε στην πράξη τη σταθερότητα και τη διορατικότητα της στρατηγικής μας. Η διαχείριση αυτών των προκλήσεων στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες, την ευελιξία στην εφοδιαστική αλυσίδα, τη διαφοροποίηση των προϊόντων μας και την εστίαση στη δημιουργία αξίας που προσφέρουμε στους καταναλωτές. Επενδύουμε στη λειτουργική αποδοτικότητα, στην καινοτομία και στη διαρκή βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή, διατηρώντας αναλλοίωτη την ποιότητα και τη συνέπεια των προϊόντων μας, ακόμη και σε περιόδους οικονομικής πίεσης. Παράλληλα, ενισχύουμε την εξωστρέφεια και επενδύουμε στη διαφοροποίηση των αγορών μας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των brands του Ομίλου να προσαρμόζονται σε διαφορετικά καταναλωτικά περιβάλλοντα.
Με αυτόν τον τρόπο, η ΧΗΤΟΣ δεν περιορίζεται στην αντίδραση στις συνθήκες της αγοράς, αλλά προβλέπει, προσαρμόζεται και δημιουργεί μακροπρόθεσμη αξία, εδραιώνοντας την ηγετική της θέση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ακόμα και σε ένα απαιτητικό διεθνές περιβάλλον».

Χήτος © Χήτος