Γ.Δ.
1436.49 +1,13%
ACAG
+0,63%
6.44
CENER
+0,14%
7.42
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
-0,62%
9.69
OPTIMA
+0,58%
10.42
TITC
+2,95%
27.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
-0,27%
1.488
ΑΒΕ
-3,87%
0.472
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.885
ΑΛΜΥ
+1,51%
2.69
ΑΛΦΑ
+2,36%
1.6465
ΑΝΔΡΟ
+2,37%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.31
ΑΣΚΟ
-1,12%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+1,33%
7.6
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.54
ΑΤΤ
-0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.34
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,79%
5.7
ΒΙΟΚΑ
+1,50%
2.71
ΒΙΟΣΚ
+1,65%
1.235
ΒΙΟΤ
-8,03%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
+0,81%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-0,89%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,24%
16.34
ΔΑΑ
+1,05%
8.438
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,07%
11.34
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,43%
0.355
ΕΒΡΟΦ
+1,50%
1.695
ΕΕΕ
+0,41%
29.14
ΕΚΤΕΡ
-1,98%
4.2
ΕΛΒΕ
-0,41%
4.86
ΕΛΙΝ
-2,44%
2.4
ΕΛΛ
+0,35%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,96%
2.58
ΕΛΠΕ
+0,97%
8.345
ΕΛΣΤΡ
+1,63%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-0,85%
1.864
ΕΛΧΑ
-1,33%
1.932
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+2,00%
9.67
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.235
ΕΤΕ
+2,52%
7.406
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.76
ΕΥΡΩΒ
+1,69%
1.9525
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
+2,13%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+1,54%
0.462
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.63
ΙΝΚΑΤ
-1,40%
4.93
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.83
ΙΝΛΟΤ
+2,83%
1.164
ΙΝΤΕΚ
+2,07%
6.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,90%
4.42
ΙΝΤΕΤ
-2,83%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,14%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
-2,40%
1.63
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,63%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+2,59%
0.554
ΚΟΥΑΛ
+1,85%
1.434
ΚΟΥΕΣ
-2,32%
5.47
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,08%
1.41
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,99%
7.01
ΛΑΜΨΑ
-2,47%
31.6
ΛΑΝΑΚ
-3,70%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,43%
1.42
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.065
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-1,02%
2.92
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-0,77%
3.87
ΜΙΝ
-3,13%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,08%
26.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.01
ΜΟΥΖΚ
+3,36%
0.77
ΜΠΕΛΑ
+0,50%
27.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,27%
38.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+5,81%
1.02
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,66%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.7
ΟΛΥΜΠ
+0,73%
2.75
ΟΠΑΠ
+0,48%
16.72
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,46%
0.871
ΟΤΕ
+0,07%
14.11
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.94
ΠΑΙΡ
-4,05%
1.185
ΠΑΠ
+1,54%
2.64
ΠΕΙΡ
+1,93%
3.966
ΠΕΤΡΟ
+2,36%
8.68
ΠΛΑΘ
+1,75%
4.08
ΠΛΑΚΡ
+3,33%
15.5
ΠΡΔ
+2,04%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+2,28%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
+6,12%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,03%
4.33
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.63
ΣΑΡ
+2,77%
11.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,79%
0.376
ΣΙΔΜΑ
-0,97%
2.05
ΣΠΕΙΣ
-1,04%
7.62
ΣΠΙ
0,00%
0.758
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,38%
18.18
ΤΖΚΑ
+1,83%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,81%
1.746
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-1,82%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+3,45%
0.3
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.185
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Ξενοκώστας: H χώρα έχει ανάγκη περισσότερα από τρία μεγάλα ναυπηγεία

Μέχρι τον Φεβρουάριο αναμένεται να έχουν περάσει και τυπικά στα χέρια της ONEX Shipyards τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Η κίνηση αυτή, σύμφωνα µε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Onex, Πάνο Ξενοκώστα, θα σηματοδήσει την επανεκκίνηση του κλάδου και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, αφού εκσυγχρονισθούν, θα ενισχύσουν το ΑΕΠ µε 0,5% έως 1,0%. Ο επικεφαλής της ONEX στη συνέντευξή του στο «ΜΡ» χαρακτηρίζει συµπληρωματικά των Ναυπηγείων Ελευσίνας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και εκτιμά ότι τρία μεγάλα ναυπηγεία (Ελευσίνα, Σκαραμαγκάς και Νεώριο) είναι λίγα για τη Νο 1 ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη. Τέλος, προαναγγέλλει την παραγωγή (υπεράκτιων) ανεμογεννητριών στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

  • Πού βρισκόμαστε μετά την οριστικοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας και πότε εκτιμάται ότι η ONEX Shipyards θα καταστεί ο μοναδικός μέτοχος της επιχείρησης;

Μετά την υποβολή του σχεδίου εξυγίανσης στο δικαστήριο, µε την υποστήριξη του συνόλου των εμπλεκόµενων φορέων και των εργαζομένων, αναμένουµε τη σχετική απόφαση των δικαστικών Αρχών τον Φεβρουάριο του 2023. Η απόφαση αυτή θα σηματοδοτήσει την τελική φάση ολοκλήρωσης της συναλλαγής εξαγοράς των Ναυπηγείων από τον Όμιλο ONEX, ενώ θα σηματοδοτήσει την εκκίνηση μιας σειράς μεταβιβάσεων, αλλά και την εντατικοποίηση των επισκευών και της αναβάθμισης της υποδομής του ναυπηγείου.

  • Tι σημαίνει για εσάς η απόκτηση του ελέγχου στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και τι θα σημάνει αυτό, κατά την άποψή σας, για τη χώρα µας και τη ναυπηγική της βιομηχανία;

Η οριστική απόκτηση των ναυπηγείων θα σημάνει την επανεκκίνηση του κλάδου μετά από 25 έτη παρακμής. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναμένεται να εξυπηρετούν περί τα 200-250 πλοία ετησίως, προσελκύοντας ένα σημαντικό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς και δημιουργώντας χιλιάδες άμεσες και έμμεσες νέες θέσεις εργασίας. Η λειτουργία του ναυπηγείου θα έχει ιδιαιτέρως ευεργετική επίδραση στην εθνική οικονομία. Υπολογίζεται ότι σε πλήρη ανάπτυξη, μετά από μια τριετία, το ναυπηγείο θα ενισχύει το ΑΕΠ κατά 0,5%-1%, ενώ αναμένονται πολλαπλάσια οφέλη σε τομείς όπως η άμυνα, η διπλωματία και η ενέργεια. Ήδη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, μετά από πολλά χρόνια, κατέπλευσε το πρώτο πλοίο για επισκευή, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένουμε να καταφθάσουν ακόμα περισσότερα. Παράλληλα, εκτελούνται ήδη μια σειρά από επισκευές, με στόχο να επισπεύσουμε το χρονοδιάγραμμα για τη βέλτιστη επανεκκίνηση των ναυπηγείων.

  • Δίπλα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μπορεί να λειτουργήσει ένα δεύτερο, σύγχρονο και ίσως μεγαλύτερο ναυπηγείο. Δεν είναι υπερβολή σε μια χώρα που μέχρι πριν από 3-4 χρόνια πρακτικά δεν είχε κανένα ναυπηγείο σε λίγο να υπάρχουν τρία μεγάλα;

Για εμάς αποτελεί παράδοξο και υπερβολή η Νο 1 ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως να μην έχει κανένα ναυπηγείο. Για εμάς, τα ναυπηγεία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ναυτιλίας. Μόνο στα Ναυπηγεία Νεωρίου, από την επανεκκίνησή τους έως σήμερα, έχουμε εξυπηρετήσει πάνω από 350 πλοία. Η δυναμική που έχει ο κλάδος και το μέγεθος της αγοράς μπορούν να σηκώσουν πολύ παραπάνω ναυπηγεία. Οι μεγάλες ναυπηγικές μονάδες της χώρας, Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα και Νεώριο, δεν είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους, αλλά μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά η μία στην άλλη. Η περαιτέρω ανάπτυξή τους συμπαρασύρει θετικά και άλλα μικρότερα ναυπηγεία. Οι ανταγωνιστές στον κλάδο δεν συναντώνται σε εγχώριο επίπεδο, αλλά βρίσκονται εκτός συνόρων. Σημαντική παράμετρο για την ευόδωση του ναυπηγικού κλάδου στην Ελλάδα αποτελεί η θεσμική του θωράκιση, ώστε να ενισχύσουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα, να προωθήσουμε τη βέλτιστη εκπαίδευση στον κλάδο, να επιλύσουμε προβλήματά του και εντέλει να απελευθερώσουμε όλες τις δημιουργικές δυνάμεις.

  • Ποιος θα είναι ο ρόλος της Fincantieri στο νέο πλαίσιο λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας; Η εταιρεία σας θα συνεργαστεί με την ιταλική, ακόμα και αν δεν λάβει το συμβόλαιο για τις κορβέτες; Kαι αν ναι, με ποιον τρόπο;

Η σύμπραξη της ONEX με έναν εκ των κορυφαίων ομίλων παγκοσμίως στον κλάδο της ναυπηγικής και της αμυντικής βιομηχανίας αποτελεί εθνική επιτυχία. Η συμφωνία με τη Fincantieri δείχνει την ικανότητα της χώρας μας και του εγχώριου ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου να έλξουν ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον από διεθνείς παίκτες, δημιουργώντας συνέργειες με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία, την κοινωνία και την εθνική άμυνα. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν μακρά παράδοση στη δραστηριοποίηση σε έργα αμυντικής βιομηχανίας. Η συμφωνία με τη Fincantieri για την ανάπτυξη γραμμής κατασκευής και συντήρησης κορβετών είναι μόνο η αρχή. Τα Ναυπηγεία θα εξελιχθούν σε έναν περιφερειακό κόμβο, που θα προσφέρει μια παλέτα βιομηχανικών και τεχνολογικών λύσεων στους τομείς της άμυνας, της ενέργειας και της βιομηχανίας εν γένει. Τα σημεία συνεργασίας ONEX – Fincantieri είναι πολλαπλά και δυναμικά.

  • Ποιες επιχειρηματικές ευκαιρίες δημιουργούν στη ναυπηγική βιομηχανία, πρώτον, η κλιματική αλλαγή και, δεύτερον, η επιθετική στάση της Αγκύρας;

Η ενεργειακή μετάβαση, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, οδηγεί σε σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στον χώρο της «γαλάζιας» οικονομίας. Με βασικό πυλώνα τα ναυπηγεία μας, οραματιζόμαστε την ανάπτυξη ενός εκτεταμένου και υψηλής προστιθέμενης αξίας βιομηχανικού οικοσυστήματος, που θα περιλαμβάνει μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων (π.χ. υπεράκτιες ανεμογεννήτριες). Οι νέες γεωπολιτικές προκλήσεις στη ΝΑ Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένου του τουρκικού αναθεωρητισμού, επιβάλλουν την ανάγκη ενίσχυσης της «αυτάρκειάς» μας στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας. Η Ελλάδα έχει σήμερα μια πολύ μεγάλη ευκαιρία να μετατραπεί σε ναυπηγικό κόμβο αιχμής, παρέχοντας σημαντικές υπηρεσίες στην εθνική άμυνα και στις συμμαχικές χώρες της περιοχής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!