Γ.Δ.
1027.47 +0,71%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+7,01%
3.74
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
12
TITC
-1,96%
14.04
ΑΑΑΚ
+3,48%
11.9
ΑΑΑΠ
+8,11%
10
ΑΒΑΞ
+1,30%
0.777
ΑΒΕ
-0,38%
0.522
ΑΔΜΗΕ
+3,25%
1.716
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.51
ΑΛΜΥ
+5,02%
2.195
ΑΛΦΑ
+3,57%
1.1025
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.25
ΑΝΕΚ
0,00%
0.216
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,26%
7.04
ΑΣΚΟ
0,00%
2.13
ΑΣΤΑΚ
-0,97%
8.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-0,96%
5.15
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,42%
4.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+0,84%
0.601
ΒΙΟΤ
+14,07%
0.308
ΒΙΣ
+3,75%
0.166
ΒΟΣΥΣ
+7,48%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+7,87%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,93%
10.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,28%
7.7
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,34%
0.758
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
+4,18%
0.324
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
0.752
ΕΕΕ
-0,12%
24.38
ΕΚΤΕΡ
-0,36%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+3,02%
0.41
ΕΛΙΝ
-2,28%
2.14
ΕΛΛ
+1,52%
16.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,11%
1.826
ΕΛΠΕ
+4,17%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+0,78%
2.58
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.27
ΕΛΧΑ
-1,39%
1.558
ΕΝΤΕΡ
+4,00%
3.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.134
ΕΠΣΙΛ
+1,69%
7.2
ΕΣΥΜΒ
-0,66%
0.6
ΕΤΕ
+1,90%
4.514
ΕΥΑΠΣ
-1,19%
3.32
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
6.69
ΕΥΡΩΒ
+1,98%
1.2375
ΕΧΑΕ
+1,88%
4.075
ΙΑΤΡ
-1,93%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+2,79%
0.59
ΙΛΥΔΑ
+5,56%
1.14
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
1.524
ΙΝΛΙΦ
-1,64%
3.6
ΙΝΛΟΤ
+0,79%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+2,23%
3.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.97
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.5
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
+5,48%
1.078
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
+1,07%
0.946
ΚΟΡΔΕ
+3,05%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+1,89%
0.54
ΚΟΥΕΣ
-1,58%
4.665
ΚΡΕΚΑ
+13,85%
0.296
ΚΡΙ
+2,95%
6.28
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,82%
1.08
ΛΑΒΙ
+0,26%
0.389
ΛΑΜΔΑ
-0,78%
5.725
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.4
ΛΑΝΑΚ
+2,39%
0.944
ΛΕΒΚ
-10,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+3,24%
1.02
ΛΟΥΛΗ
+2,92%
2.47
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.735
ΜΕΒΑ
+1,33%
3.04
ΜΕΝΤΙ
-5,15%
3.5
ΜΕΡΚΟ
+1,22%
49.8
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
+4,26%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,77%
21.12
ΜΟΝΤΑ
+0,28%
0.718
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.68
ΜΟΥΖΚ
+0,88%
0.686
ΜΠΕΛΑ
-0,84%
21.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,48%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+2,92%
24.7
ΝΑΚΑΣ
-5,51%
2.4
ΝΑΥΠ
-2,49%
0.98
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.252
ΞΥΛΠ
-10,85%
0.23
ΟΛΘ
+2,08%
24.5
ΟΛΠ
+1,76%
18.52
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
1.98
ΟΠΑΠ
-1,82%
14.55
ΟΤΕ
+3,36%
13.24
ΟΤΟΕΛ
+2,07%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
0.93
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
+6,31%
1.92
ΠΕΤΡΟ
+0,31%
6.52
ΠΛΑΘ
-1,29%
3.83
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
-3,14%
15.4
ΠΡΔ
-0,41%
0.488
ΠΡΕΜΙΑ
-1,82%
1.08
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
0,00%
2.625
ΡΕΒΟΙΛ
-3,47%
1.25
ΣΑΡ
-4,02%
6.69
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+3,70%
0.28
ΣΙΔΜΑ
+3,64%
2.28
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.78
ΣΠΙ
+2,39%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.22
ΤΕΝΕΡΓ
-1,03%
18.31
ΤΖΚΑ
+0,27%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-9,09%
0.2
ΦΙΕΡ
+4,48%
0.443
ΦΛΕΞΟ
+7,50%
8.6
ΦΡΙΓΟ
-1,49%
0.066
ΦΡΛΚ
+1,51%
3.36
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+4,90%
0.535
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Η βαλκανική περιπέτεια του Νίκου Βερόπουλου

O Νίκος Βερόπουλος συνεχίζει εκτός Ελλάδας την επιχειρηματική παράδοση της οικογένειας, που κρατάει πάνω από 200 χρόνια, στον χώρο όπου τον γνωρίσαμε όλοι, αυτό των σούπερ μάρκετ. Το σήμα Vero είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία καθώς ήταν ο πρώτος διεθνής παίκτης που εισήλθε στις δύο βαλκανικές αγορές λίγα χρόνια μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας (σ.σ. το 1997 στα Σκόπια και το 2002 στο Βελιγράδι).

Στο powergame.gr o Νίκος Βερόπουλος μιλάει για την ανοδική πορεία στις αγορές που δραστηριοποιείται και κρατάει τις πιο σύντομες απαντήσεις του για την “αναστάτωση” που προκαλεί η έλευση της ρωσικής αλυσίδας σούπερ μαρκετ MERE και την πιθανή επιστροφή του στην Ελλάδα

Το 2020 τα σούπερ μάρκετ ήταν από τους λίγους μεγάλους κερδισμένους της αγοράς στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Πως κινήθηκαν στην αγορά της Σερβίας και της Βόρειας Μακεδονίας όπου δραστηριοποιήστε;

Ποια ήταν η πορεία των οικονομικών μεγεθών της VERO στις δύο χώρες που δραστηριοποιείται το 2020; Ποια από τις δύο χώρες εμφανίζει μεγαλύτερη δυναμική;

Το 2020 ο Βερόπουλος Σερβίας και Βόρειας Μακεδονίας ήταν σίγουρα από τους κερδισμένους. Είχαμε εξαιρετική χρονιά και κλείσαμε με συνολικό τζίρο και στις δύο χώρες 140.700.000€ (με ΦΠΑ) και αύξηση 6,2%, λειτουργώντας 21 καταστήματα. Ειδικά η Σερβία είχε αύξηση 9,67% και η Βόρεια Μακεδονία είχε αύξηση 3,76%.

Να σημειώσουμε ότι δεν είχαμε κάποιο νέο κατάστημα και στις δύο χώρες.

Για τους ανταγωνιστές μου δεν έχω κάποια επίσημη εικόνα, διότι δεν έχουν δημοσιεύσει αποτελέσματα. Πάντως μαθαίνω ότι δεν έχουν πάει το ίδιο καλά.

Κάποιοι είχαν και πτώση.

Μεγαλύτερη δυναμική έχει η αγορά της Σερβίας, η οποία είχε μεν περιορισμένο αλλά πιο σταθερό ωράριο λειτουργίας της αγοράς και της κοινωνίας γενικά.

Η VERO έχει στηρίξει έμπρακτα τους Έλληνες παραγωγούς σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία.

Τι ποσοστό των πωλήσεων σας αφορούν προϊόντα που παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις; Ποιο είναι το μήνυμα σας στους Έλληνες παραγωγούς που διστάζουν ή θεωρούν μικρού ενδιαφέροντος τις συγκεκριμένες αγορές;

Η φιλοσοφία της VERO είναι να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό και να επιλέγει προϊόντα που να δίνουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη.

Πολλά ελληνικά προϊόντα προβιβάζονται και εξυπηρετούν αυτή τη φιλοσοφία. Το 2020 οι αγορές μας ελληνικών προϊόντων πλησιάζουν τα 3 εκατ. €.

Η εισαγωγή προϊόντων στις χώρες της Βόρειας Μακεδονίας και Σερβίας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν είναι Ευρωπαϊκή Ένωση οπότε η γραφειοκρατία εισαγωγών είναι πολύπλοκη. Όποιος βαριέται να τρέξει ή εκνευρίζεται εύκολα του προτείνω να μην ασχοληθεί με αυτές τις αγορές.

Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός σε επίπεδο αλυσίδων κυρίως με την είσοδο της Lidl στην Σερβία πριν από δύο χρόνια και την επικείμενη της είσοδο στην Βόρεια Μακεδονία. Πόσο εύκολο είναι να ανταγωνιστεί κάποιος discount stores σε αγορές με περιορισμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών;

Εμείς ήμασταν ο πρώτος ξένος λιανέμπορος που μπήκαμε σε αυτές τις αγορές πολύ νωρίς να δημιουργήσουμε την «μπράντα» VERO, συνώνυμο του σούπερ-μάρκετ. Ο ανταγωνισμός με τα χρόνια εντάθηκε όμως η δική μας πορεία ήταν πάντα ένα βήμα μπροστά.

Τα τελευταία χρόνια ο συνδυασμός του VERO μαζί με το JUMBO (το οποίο είναι κομμάτι της δραστηριότητά μας) δημιούργησε μία πολύ ιδιαίτερη και δυνατή εταιρική ταυτότητα.

Οι discount ανταγωνιστές μας επηρέασαν τους λιανέμπορους με πιο αδύναμη εταιρική ταυτότητα.

Πρόσφατα στην Σερβία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα η ρωσική Mere. Ποια είναι η πρώτη σας εντύπωση; Θεωρείτε ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα θα έχει δυνατότητες ανάπτυξης στην ελληνική αγορά;

Η ρωσική Mere έχει περάσει τελείως απαρατήρητη. Θεωρώ ότι δεν έχει το ειδικό βάρος που θα μπορούσε να φέρει αναστάτωση στην ελληνική αγορά.

Συμπληρώνονται πέντε χρόνια από την έξοδο σας από την ελληνική αγορά. Υπάρχουν σκέψεις για επάνοδο έστω και σε τομέα διαφορετικό από το λιανεμπόριο τροφίμων;

Με τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά της Ελλάδος με τα αλλεπάλληλα lockdown μου φαίνεται σαν ανέκδοτο έστω και να το σκεφτώ…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!