Γ.Δ.
1423.49 +0,42%
ACAG
-1,53%
6.45
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+3,42%
8.17
TITC
-0,57%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-0,75%
1.598
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.27
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,03%
1.631
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,16%
12.5
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,07%
5.54
ΒΙΟΚΑ
+1,13%
2.69
ΒΙΟΣΚ
-0,40%
1.24
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-1,11%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,83%
16.94
ΔΑΑ
-0,58%
8.53
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,57%
11.64
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,70%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+0,56%
1.8
ΕΕΕ
+0,14%
29.41
ΕΚΤΕΡ
+0,76%
3.97
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,51%
2.61
ΕΛΛ
+1,30%
15.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.635
ΕΛΠΕ
-1,29%
8.41
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.53
ΕΛΤΟΝ
+1,50%
2.03
ΕΛΧΑ
-0,10%
1.968
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.5
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
-0,25%
7.322
ΕΥΑΠΣ
+0,87%
3.47
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-0,06%
1.787
ΕΧΑΕ
+1,10%
5.51
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.785
ΙΚΤΙΝ
-0,20%
0.503
ΙΛΥΔΑ
-3,45%
1.82
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
5.32
ΙΝΛΙΦ
-1,21%
4.88
ΙΝΛΟΤ
+3,19%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-1,58%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,76%
6.55
ΙΝΤΕΤ
-1,07%
1.385
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.685
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+1,31%
1.55
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-2,68%
0.58
ΚΟΥΑΛ
-4,96%
1.34
ΚΟΥΕΣ
+1,38%
5.89
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,52%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+6,67%
1.6
ΛΑΒΙ
+2,04%
0.902
ΛΑΜΔΑ
-0,52%
6.69
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.4
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,66%
0.386
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+1,56%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,03%
27.52
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
+1,95%
3.13
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
26.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+1,04%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.84
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,78%
1.11
ΞΥΛΚ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
+2,32%
28.65
ΟΛΥΜΠ
-2,74%
2.84
ΟΠΑΠ
+2,64%
16.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,01%
0.898
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
+0,37%
1.35
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
+1,46%
3.888
ΠΕΤΡΟ
+1,51%
9.44
ΠΛΑΘ
-0,72%
4.145
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,35%
1.15
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,37%
4.43
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,55%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,09%
0.439
ΣΙΔΜΑ
+0,49%
2.07
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.88
ΣΠΙ
+14,64%
0.924
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,69%
18.04
ΤΖΚΑ
-4,01%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,13%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,71%
1.672
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-4,15%
0.37
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
-0,94%
4.225
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Η βαλκανική περιπέτεια του Νίκου Βερόπουλου

O Νίκος Βερόπουλος συνεχίζει εκτός Ελλάδας την επιχειρηματική παράδοση της οικογένειας, που κρατάει πάνω από 200 χρόνια, στον χώρο όπου τον γνωρίσαμε όλοι, αυτό των σούπερ μάρκετ. Το σήμα Vero είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία καθώς ήταν ο πρώτος διεθνής παίκτης που εισήλθε στις δύο βαλκανικές αγορές λίγα χρόνια μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας (σ.σ. το 1997 στα Σκόπια και το 2002 στο Βελιγράδι).

Στο powergame.gr o Νίκος Βερόπουλος μιλάει για την ανοδική πορεία στις αγορές που δραστηριοποιείται και κρατάει τις πιο σύντομες απαντήσεις του για την “αναστάτωση” που προκαλεί η έλευση της ρωσικής αλυσίδας σούπερ μαρκετ MERE και την πιθανή επιστροφή του στην Ελλάδα

Το 2020 τα σούπερ μάρκετ ήταν από τους λίγους μεγάλους κερδισμένους της αγοράς στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Πως κινήθηκαν στην αγορά της Σερβίας και της Βόρειας Μακεδονίας όπου δραστηριοποιήστε;

Ποια ήταν η πορεία των οικονομικών μεγεθών της VERO στις δύο χώρες που δραστηριοποιείται το 2020; Ποια από τις δύο χώρες εμφανίζει μεγαλύτερη δυναμική;

Το 2020 ο Βερόπουλος Σερβίας και Βόρειας Μακεδονίας ήταν σίγουρα από τους κερδισμένους. Είχαμε εξαιρετική χρονιά και κλείσαμε με συνολικό τζίρο και στις δύο χώρες 140.700.000€ (με ΦΠΑ) και αύξηση 6,2%, λειτουργώντας 21 καταστήματα. Ειδικά η Σερβία είχε αύξηση 9,67% και η Βόρεια Μακεδονία είχε αύξηση 3,76%.

Να σημειώσουμε ότι δεν είχαμε κάποιο νέο κατάστημα και στις δύο χώρες.

Για τους ανταγωνιστές μου δεν έχω κάποια επίσημη εικόνα, διότι δεν έχουν δημοσιεύσει αποτελέσματα. Πάντως μαθαίνω ότι δεν έχουν πάει το ίδιο καλά.

Κάποιοι είχαν και πτώση.

Μεγαλύτερη δυναμική έχει η αγορά της Σερβίας, η οποία είχε μεν περιορισμένο αλλά πιο σταθερό ωράριο λειτουργίας της αγοράς και της κοινωνίας γενικά.

Η VERO έχει στηρίξει έμπρακτα τους Έλληνες παραγωγούς σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία.

Τι ποσοστό των πωλήσεων σας αφορούν προϊόντα που παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις; Ποιο είναι το μήνυμα σας στους Έλληνες παραγωγούς που διστάζουν ή θεωρούν μικρού ενδιαφέροντος τις συγκεκριμένες αγορές;

Η φιλοσοφία της VERO είναι να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό και να επιλέγει προϊόντα που να δίνουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη.

Πολλά ελληνικά προϊόντα προβιβάζονται και εξυπηρετούν αυτή τη φιλοσοφία. Το 2020 οι αγορές μας ελληνικών προϊόντων πλησιάζουν τα 3 εκατ. €.

Η εισαγωγή προϊόντων στις χώρες της Βόρειας Μακεδονίας και Σερβίας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν είναι Ευρωπαϊκή Ένωση οπότε η γραφειοκρατία εισαγωγών είναι πολύπλοκη. Όποιος βαριέται να τρέξει ή εκνευρίζεται εύκολα του προτείνω να μην ασχοληθεί με αυτές τις αγορές.

Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός σε επίπεδο αλυσίδων κυρίως με την είσοδο της Lidl στην Σερβία πριν από δύο χρόνια και την επικείμενη της είσοδο στην Βόρεια Μακεδονία. Πόσο εύκολο είναι να ανταγωνιστεί κάποιος discount stores σε αγορές με περιορισμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών;

Εμείς ήμασταν ο πρώτος ξένος λιανέμπορος που μπήκαμε σε αυτές τις αγορές πολύ νωρίς να δημιουργήσουμε την «μπράντα» VERO, συνώνυμο του σούπερ-μάρκετ. Ο ανταγωνισμός με τα χρόνια εντάθηκε όμως η δική μας πορεία ήταν πάντα ένα βήμα μπροστά.

Τα τελευταία χρόνια ο συνδυασμός του VERO μαζί με το JUMBO (το οποίο είναι κομμάτι της δραστηριότητά μας) δημιούργησε μία πολύ ιδιαίτερη και δυνατή εταιρική ταυτότητα.

Οι discount ανταγωνιστές μας επηρέασαν τους λιανέμπορους με πιο αδύναμη εταιρική ταυτότητα.

Πρόσφατα στην Σερβία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα η ρωσική Mere. Ποια είναι η πρώτη σας εντύπωση; Θεωρείτε ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα θα έχει δυνατότητες ανάπτυξης στην ελληνική αγορά;

Η ρωσική Mere έχει περάσει τελείως απαρατήρητη. Θεωρώ ότι δεν έχει το ειδικό βάρος που θα μπορούσε να φέρει αναστάτωση στην ελληνική αγορά.

Συμπληρώνονται πέντε χρόνια από την έξοδο σας από την ελληνική αγορά. Υπάρχουν σκέψεις για επάνοδο έστω και σε τομέα διαφορετικό από το λιανεμπόριο τροφίμων;

Με τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά της Ελλάδος με τα αλλεπάλληλα lockdown μου φαίνεται σαν ανέκδοτο έστω και να το σκεφτώ…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!