Γ.Δ.
1024.75 +0,91%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+2,31%
3.765
CNLCAP
-0,65%
7.65
DIMAND
-0,36%
13.95
TITC
0,00%
14.44
ΑΑΑΚ
+5,26%
10
ΑΑΑΠ
+18,97%
6.9
ΑΒΑΞ
+4,84%
0.953
ΑΒΕ
-4,10%
0.514
ΑΔΜΗΕ
+2,15%
1.992
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+3,14%
2.135
ΑΛΦΑ
+1,21%
1.2145
ΑΝΔΡΟ
+1,56%
6.5
ΑΝΕΚ
+2,63%
0.195
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
-0,62%
6.39
ΑΣΚΟ
-0,46%
2.15
ΑΣΤΑΚ
+0,26%
7.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.7
ΑΤΤ
-2,92%
0.1464
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.39
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+0,87%
4.64
ΒΙΟΚΑ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΣΚ
-0,29%
0.692
ΒΙΟΤ
+4,00%
0.26
ΒΙΣ
-9,68%
0.28
ΒΙΣΔ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,12%
12.52
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+1,79%
7.4
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,97%
0.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+1,75%
0.816
ΕΕΕ
-0,63%
22.1
ΕΚΤΕΡ
+2,19%
1.635
ΕΛΒΕ
0,00%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.41
ΕΛΙΝ
-4,17%
1.84
ΕΛΛ
+0,88%
17.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-4,81%
2.08
ΕΛΠΕ
+2,10%
7.78
ΕΛΣΤΡ
+4,13%
2.52
ΕΛΤΟΝ
+1,34%
2.27
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.762
ΕΝΤΕΡ
+1,81%
3.93
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
-0,89%
6.68
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
0.64
ΕΤΕ
+0,81%
4.35
ΕΥΑΠΣ
-0,84%
3.55
ΕΥΔΑΠ
+0,14%
7
ΕΥΡΩΒ
+0,88%
1.2015
ΕΧΑΕ
+2,09%
3.9
ΙΑΤΡ
0,00%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+1,06%
0.574
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.17
ΙΝΚΑΤ
-4,05%
1.516
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
-1,55%
3.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.64
ΙΝΤΕΚ
-0,53%
3.73
ΙΝΤΕΡΚΟ
-3,03%
6.4
ΙΝΤΕΤ
+1,42%
1.075
ΙΝΤΚΑ
-0,87%
1.822
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
0,00%
312
ΚΕΚΡ
-0,80%
1.242
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+2,61%
0.708
ΚΟΡΔΕ
+1,84%
0.499
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.489
ΚΟΥΕΣ
-1,33%
5.18
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
+1,31%
6.2
ΚΤΗΛΑ
+5,42%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,93%
1.1
ΛΑΒΙ
-1,75%
0.448
ΛΑΜΔΑ
+0,49%
6.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
-0,40%
2.49
ΛΥΚ
-0,40%
2.52
ΜΑΘΙΟ
-2,05%
0.715
ΜΕΒΑ
-2,92%
2.66
ΜΕΝΤΙ
-2,79%
3.49
ΜΕΡΚΟ
-1,26%
47.2
ΜΙΓ
-7,98%
0.045
ΜΙΝ
0,00%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,62%
22.68
ΜΟΝΤΑ
+2,79%
0.736
ΜΟΤΟ
-0,43%
2.32
ΜΟΥΖΚ
+1,45%
0.702
ΜΠΕΛΑ
+1,19%
16.97
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+2,94%
24.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+0,89%
0.227
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
+1,25%
24.3
ΟΛΠ
-0,34%
17.38
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.1
ΟΠΑΠ
+2,65%
13.96
ΟΤΕ
-0,40%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.3
ΠΑΙΡ
+2,65%
0.93
ΠΑΠ
-0,40%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,80%
1.871
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.1
ΠΛΑΘ
+0,11%
4.4
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.59
ΠΡΕΜΙΑ
+1,83%
1.115
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+7,47%
3.095
ΡΕΒΟΙΛ
+1,16%
1.31
ΣΑΡ
-2,01%
7.3
ΣΑΡΑΝ
-9,32%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.3
ΣΙΔΜΑ
+2,40%
2.56
ΣΠΕΙΣ
-0,32%
6.24
ΣΠΙ
-0,32%
0.63
ΣΠΥΡ
-5,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,79%
20.44
ΤΖΚΑ
+2,13%
1.92
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,94%
1.01
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
-0,45%
0.446
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+3,77%
0.11
ΦΡΛΚ
+0,27%
3.71
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κι όμως συμβαίνει: Τα πανάκριβα αυτοκίνητα ξεπουλάνε!

Τα πανάκριβα αυτοκίνητα είναι εντυπωσιακά τόσο στα χαρτιά όσο και στον δρόμο. Για τους κατασκευαστές τους συχνά έχουν θετικές επιπτώσεις στη δήλωση εισοδήματος. Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2022, στα 79 εκατ. οχήματα περίπου, είναι χαμηλότερες από πριν από μια δεκαετία. Ωστόσο, η ζήτηση για εντυπωσιακότερους τέσσερις τροχούς κόστους άνω των 100.000 ευρώ (107.000 δολάρια) αυξήθηκε κατά περίπου 6,5% ετησίως την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή εταιρεία Bernstein.

Πέρυσι η αύξηση ήταν ιδιαίτερα έντονη για τις πιο αποκλειστικές μάρκες. Ενώ το 2022 πουλήθηκαν 1,3% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων S&P Global, στις 9 Ιανουαρίου η Rolls-Royce δήλωσε ότι πέρυσι πούλησε 8% περισσότερα από τα υπέρτατα σύμβολα κύρους που παράγει. Η Ferrari, η ιταλική κατασκευάστρια παιχνιδιών για πλούσιους (της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος, η Exor, είναι επίσης συνιδιοκτήτρια της μητρικής εταιρείας του Economist), μπορεί να τα κατάφερε ακόμα καλύτερα. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου η Ferrari πούλησε 20% περισσότερα αυτοκίνητα απ’ ό,τι την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το ζεύγος κυριαρχεί σε μια μικρή, αλλά κερδοφόρα φωλέα. Η Rolls, που ανήκει στη γερμανική BMW, πούλησε πέρυσι περισσότερα από 6.000 αυτοκίνητα -αριθμός-ρεκόρ. Το 2021 προμήθευσε πάνω από τα μισά αυτοκίνητα στον κόσμο που κοστίζουν πάνω από 250.000 ευρώ, εκτιμά η Bernstein. Το μερίδιο της Ferrari ήταν πάνω από το ένα τρίτο. Η Lamborghini, η ιταλική εταιρεία σπορ αυτοκινήτων που ανήκει στη Volkswagen (VW), αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος του υπολοίπου. Οι δύο ιταλικές μάρκες κινούνται δυνατά στην κατηγορία των 150.000-250.000 ευρώ, στην οποία κυριαρχεί η Porsche (που αποσπάστηκε από τη VW πέρυσι και έγινε μία από τις πιο πολύτιμες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο). Στις 10 Ιανουαρίου η Bentley, μια δύναμη που ανήκει στη VW σε αυτήν την (ελαφρώς) λιγότερο επιδεικτική κατηγορία, δήλωσε ότι πούλησε για πρώτη φορά πάνω από 15.000 οχήματα το 2022, 4% περισσότερα απ’ ό,τι το 2021.

Η Rolls δεν λερώνει τα χέρια της με τέτοιες προλεταριακές βόλτες. Ο εξοπλισμός κατά παραγγελία -εξαιρετικά χρώματα, πολυτελές εσωτερικό από δέρμα και ξύλο, ψυγεία σαμπάνιας- έχει ανεβάσει τη μέση τιμή πώλησης μιας Roller πάνω από τις 500.000 ευρώ. Κάθε κομμάτι αποφέρει τεράστια κέρδη. Πιστή στη διακριτικότητα που εκτιμούν οι πελάτες της, η εταιρεία δεν λέει πόσα κέρδη. Μπορεί να είναι πιο προσοδοφόρα από τη Ferrari, η οποία μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα πλούσιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους της τάξης του 25%. Ακόμα και το 15% της Porsche ή το 10% περίπου για όλες τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες μοιάζει ισχνό σε σύγκριση.

Η κεφαλαιοποίηση της Ferrari, ύψους 43 δισ. δολαρίων, την καθιστά την 11η πιο πολύτιμη εισηγμένη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Όσον αφορά την αγοραία αξία ανά πωληθέν αυτοκίνητο, βρίσκεται μίλια μπροστά από την υπόλοιπη αγορά (βλ. διάγραμμα). Το ίδιο και η Rolls, αν ήταν ανεξάρτητη εταιρεία. Και οι δύο έχουν χειριστεί με επιδεξιότητα την αγορά πολυτελών ειδών, διατηρώντας την προσφορά υπό έλεγχο και τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.

Τώρα και οι δύο εταιρείες πρέπει να διαχειριστούν την εξελισσόμενη ηλεκτροκίνηση της βιομηχανίας, η οποία θέτει διαφορετικές προκλήσεις για την καθεμία. Ακόμα και τα ηλεκτρικά οχήματα του συρμού είναι αστραπιαία, αμβλύνοντας μέρος της γοητείας της Ferrari, ενώ προσφέρουν ομαλή και αθόρυβη οδήγηση, κάτι που διέκρινε τους κινητήρες της Rolls στην εποχή της βενζίνης. Για τη Rolls, η οποία θα αρχίσει τις αποστολές του πρώτου της ηλεκτρικού οχήματος, του Spectre, στα τέλη του 2023, οι αθόρυβοι ηλεκτροκινητήρες είναι τουλάχιστον on-brand. Η Ferrari, της οποίας ο θορυβώδης βρυχηθμός είναι κομμάτι της γοητείας της, αντιμετωπίζει ένα πιο λεπτό έργο. Οι μηχανικοί της εργάζονται σκληρά για να διασφαλίσουν ότι το πρώτο της πλήρες ηλεκτρικό όχημα, που αναμένεται μέχρι το 2025, θα λειτουργεί σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο, παρά τη βαριά του μπαταρία.

 

© 2023 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!