Γ.Δ.
1220.89 +1,54%
ACAG
+1,68%
12.1
CENER
+2,76%
5.58
CNLCAP
+6,16%
7.75
DIMAND
+3,78%
12.35
TITC
+0,62%
16.18
ΑΑΑΚ
-1,08%
9.15
ΑΒΑΞ
+0,20%
0.996
ΑΒΕ
+3,75%
0.554
ΑΔΜΗΕ
+2,04%
1.9
ΑΚΡΙΤ
+7,91%
0.505
ΑΛΜΥ
0,00%
2.17
ΑΛΦΑ
+6,25%
1.445
ΑΝΔΡΟ
-1,71%
6.88
ΑΝΕΚ
+2,51%
0.204
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.304
ΑΡΑΙΓ
-0,32%
9.31
ΑΣΚΟ
+2,22%
2.3
ΑΣΤΑΚ
+0,26%
7.74
ΑΤΕΚ
+4,05%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
+3,45%
6
ΑΤΤ
-1,38%
12.82
ΑΤΤΙΚΑ
+2,78%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,10%
5.66
ΒΙΟΚΑ
+3,41%
2.12
ΒΙΟΣΚ
+1,43%
0.71
ΒΙΟΤ
+8,70%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+1,82%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+1,54%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
13.7
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+4,33%
9.76
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,05%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+1,79%
0.855
ΕΕΕ
+2,18%
28.1
ΕΚΤΕΡ
-0,62%
1.605
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,90%
0.447
ΕΛΙΝ
+3,18%
2.27
ΕΛΛ
+1,24%
16.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,90%
2.2
ΕΛΠΕ
+0,79%
7.68
ΕΛΣΤΡ
+1,11%
2.74
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
2.67
ΕΛΧΑ
+3,42%
1.814
ΕΝΤΕΡ
-0,64%
4.67
ΕΠΙΛΚ
+8,39%
0.155
ΕΠΣΙΛ
-0,13%
7.86
ΕΣΥΜΒ
+0,91%
0.668
ΕΤΕ
+3,06%
6.122
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,90%
6.73
ΕΥΡΩΒ
+2,63%
1.5395
ΕΧΑΕ
+3,27%
5.06
ΙΑΤΡ
+2,84%
1.45
ΙΚΤΙΝ
+2,07%
0.543
ΙΛΥΔΑ
+3,24%
1.275
ΙΝΚΑΤ
-0,22%
1.8
ΙΝΛΙΦ
+1,93%
3.7
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.6
ΙΝΤΕΚ
+1,85%
4.96
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+2,36%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-0,52%
1.91
ΚΑΜΠ
-1,20%
2.48
ΚΑΡΕΛ
-1,20%
330
ΚΕΚΡ
+2,73%
1.13
ΚΕΠΕΝ
+1,80%
2.26
ΚΛΜ
+0,20%
0.984
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.598
ΚΟΥΑΛ
+4,48%
0.7
ΚΟΥΕΣ
+0,52%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+3,82%
8.16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-1,47%
0.936
ΛΑΒΙ
+7,98%
0.46
ΛΑΜΔΑ
+3,76%
6.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
+6,56%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,02%
0.99
ΛΟΥΛΗ
+2,72%
2.64
ΜΑΘΙΟ
+3,29%
0.785
ΜΕΒΑ
+1,13%
3.58
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.59
ΜΕΡΚΟ
-2,40%
32.6
ΜΙΓ
-2,61%
4.85
ΜΙΝ
+3,00%
0.515
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,61%
22.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.685
ΜΟΤΟ
+2,46%
3.33
ΜΟΥΖΚ
+1,45%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-0,27%
21.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.42
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.49
ΜΥΤΙΛ
+0,34%
29.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.44
ΝΑΥΠ
0,00%
1
ΞΥΛΚ
+5,49%
0.288
ΞΥΛΠ
0,00%
0.362
ΟΛΘ
+0,84%
24.1
ΟΛΠ
+1,43%
19.82
ΟΛΥΜΠ
+2,83%
2.18
ΟΠΑΠ
0,00%
16.1
ΟΤΕ
-0,50%
14.02
ΟΤΟΕΛ
+0,83%
14.5
ΠΑΙΡ
+2,74%
0.976
ΠΑΠ
-0,85%
2.33
ΠΕΙΡ
-0,57%
2.8
ΠΕΤΡΟ
-1,72%
8.02
ΠΛΑΘ
+0,70%
4.32
ΠΛΑΚΡ
0,00%
17
ΠΡΔ
-4,23%
0.498
ΠΡΕΜΙΑ
+3,36%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.65
ΠΡΟΦ
+2,62%
3.52
ΡΕΒΟΙΛ
+0,72%
1.4
ΣΑΡ
+1,23%
7.4
ΣΑΡΑΝ
+8,08%
1.07
ΣΑΤΟΚ
+18,18%
0.039
ΣΕΝΤΡ
+3,21%
0.289
ΣΙΔΜΑ
+2,80%
2.57
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.6
ΣΠΙ
+5,15%
0.612
ΣΠΥΡ
-14,74%
0.162
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
20.28
ΤΖΚΑ
+2,68%
1.915
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.03
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
0,00%
0.412
ΦΛΕΞΟ
-1,21%
8.15
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.051
ΦΡΛΚ
+4,39%
4.28
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+2,50%
0.492
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Επανεκκίνηση της συμμαχίας μεταξύ Renault και Nissan

Οι σχέσεις δεν ανταποκρίνονται πάντα στις ελπίδες του παρελθόντος. Το 2018 ο Carlos Ghosn, τότε επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, προέβλεψε συνδυασμένες πωλήσεις 14 εκατ. οχημάτων το 2022. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις μπορεί να μην έφτασαν ούτε το μισό αυτού του αριθμού. Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην εποχή της πανδημίας ευθύνονται μόνο εν μέρει. Ένας άλλος λόγος ήταν η αποτυχία του σχεδίου του κ. Ghosn για έναν πολύ στενότερο δεσμό μεταξύ της Nissan, της ιαπωνικής εταιρείας που ο ίδιος διέσωσε από τη χρεοκοπία το 1999, και της Renault (η μικρότερη Mitsubishi ήταν λιγότερο σημαντικό μέρος του συμφώνου). Παρόλο που οι εταίροι επωφελήθηκαν από κοινές αγορές, μερικά κοινά εργοστάσια και κάποια κοινά εξαρτήματα και σχέδια, η Nissan ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό το δικό της δρόμο: το Renault Zoe και το Nissan Leaf, παρόμοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μοιράστηκαν ελάχιστα εξαρτήματα.

Στις 30 Ιανουαρίου, μετά από μήνες διαμάχης, οι εταιρείες αποκατέστησαν επιτέλους τον στρεβλό δεσμό που προέκυψε από τη διάσωση της Nissan. Μετά τη διάσωση η ιαπωνική εταιρεία κατείχε το 15% της Renault, ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έλεγχε το 43% της Nissan. Η άνιση ρύθμιση εξόργιζε πάντα τη μεγαλύτερη και γενικά πιο κερδοφόρα ιαπωνική εταιρεία, η οποία φοβόταν την ανάμειξη του γαλλικού κράτους, το οποίο κατέχει το 15% της Renault. Οι εντάσεις κρατήθηκαν υπό έλεγχο μόνο από τη δύναμη της προσωπικότητας του κ. Ghosn – μέχρι την κράτησή του στην Ιαπωνία για κατηγορίες που, όπως λέει, ήταν κατασκευασμένες με σκοπό να εκτροχιάσουν τα σχέδιά του για στενότερη διασύνδεση.

Το νέο σχήμα, αν εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια, θα μειώσει τα δικαιώματα ψήφου της Renault στη Nissan στο 15%, ενώ το υπόλοιπο 28% των μετοχών θα τοποθετηθεί σε ένα καταπίστευμα. Αυτό βολεύει και τις δύο εταιρείες, κυρίως επειδή τους επιτρέπει να αποφύγουν το σχεδόν αδύνατο έργο του ξεκαθαρίσματος της μακροχρόνιας ένωσης. Η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου για να εξισορροπήσει το μέχρι τώρα μη δικαίωμα ψήφου στη Renault. Για τη Renault, η αλλαγή αφαιρεί την απογοήτευση που προκαλεί το γεγονός ότι η συμμετοχή της στη Nissan δεν μεταφράζεται σε ουσιαστικό έλεγχο.

Η “επανεκκίνηση της εταιρικής σχέσης” θα περιλαμβάνει κάποια νέα project. Η Nissan είναι πιθανό να επενδύσει στην Ampere, τη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault που σκοπεύει να αποσχίσει φέτος. Η Renault θα συνεχίσει να καρπώνεται τα μερίσματα από τη Nissan, αν και αναμένεται να πουλήσει με την πάροδο του χρόνου το μερίδιο που κατέχει στο καταπίστευμα. Και οι δύο μπορούν να αφιερώσουν λιγότερο χρόνο για να καλύψουν τις ρωγμές μιας δυσλειτουργικής σχέσης και περισσότερο για να διαχειριστούν τις εξελίξεις στον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο τους, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν μια φάλαγγα νέων ανταγωνιστών.

 

© 2023 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!