Γ.Δ.
1420.06 -0,28%
ACAG
-0,51%
5.87
CENER
+3,18%
9.72
CNLCAP
+0,68%
7.45
DIMAND
-1,40%
8.48
NOVAL
+0,19%
2.68
OPTIMA
+3,17%
13
TITC
-5,39%
28.95
ΑΑΑΚ
+9,32%
6.45
ΑΒΑΞ
-1,56%
1.384
ΑΒΕ
0,00%
0.433
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.165
ΑΚΡΙΤ
-2,50%
0.78
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
-1,83%
1.474
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,31%
11.02
ΑΣΚΟ
+3,09%
3
ΑΣΤΑΚ
+0,62%
6.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
-0,46%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+1,74%
2.34
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,53%
5.78
ΒΙΟΚΑ
+2,08%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+2,36%
1.3
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,82%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-1,08%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,47%
16.56
ΔΑΑ
-0,25%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,36%
11.18
ΔΟΜΙΚ
-3,53%
3.83
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,91%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+2,43%
1.475
ΕΕΕ
+1,82%
32.4
ΕΚΤΕΡ
-1,32%
4.125
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,32%
2.24
ΕΛΛ
-0,37%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,18%
2.465
ΕΛΠΕ
-0,50%
7.9
ΕΛΣΤΡ
-3,32%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+0,12%
1.678
ΕΛΧΑ
-1,98%
1.786
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
-2,44%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,33%
1.255
ΕΤΕ
-2,49%
7.82
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.07
ΕΥΔΑΠ
+0,73%
5.55
ΕΥΡΩΒ
+1,33%
2.128
ΕΧΑΕ
-4,12%
4.66
ΙΑΤΡ
-2,62%
1.485
ΙΚΤΙΝ
+0,70%
0.362
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-0,98%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+1,48%
4.79
ΙΝΛΟΤ
+5,48%
1.154
ΙΝΤΕΚ
-1,56%
5.69
ΙΝΤΕΡΚΟ
-29,88%
3.38
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.17
ΙΝΤΚΑ
-1,21%
3.26
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
334
ΚΕΚΡ
+8,95%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,61%
1.525
ΚΟΡΔΕ
+1,25%
0.486
ΚΟΥΑΛ
+5,91%
1.29
ΚΟΥΕΣ
+1,34%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,82%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-3,15%
1.075
ΛΑΒΙ
-0,47%
0.855
ΛΑΜΔΑ
-1,05%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
-2,17%
0.27
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.866
ΜΕΒΑ
+0,78%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.84
ΜΕΡΚΟ
+6,22%
44.4
ΜΙΓ
-0,40%
3.705
ΜΙΝ
+1,98%
0.515
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+3,54%
25.16
ΜΟΝΤΑ
+1,80%
3.39
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.8
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.41
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,21%
0.942
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
-2,12%
25.45
ΟΛΥΜΠ
+0,81%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,12%
14.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,32%
0.921
ΟΤΕ
+0,95%
13.79
ΟΤΟΕΛ
-2,40%
11.4
ΠΑΙΡ
-0,93%
1.06
ΠΑΠ
-3,69%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,57%
3.374
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,39%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
-9,42%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,57%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,09%
4.55
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.59
ΣΑΡ
+0,73%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+3,34%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,91%
1.635
ΣΠΕΙΣ
-0,60%
6.64
ΣΠΙ
+3,25%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.37
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,83%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.625

Επανεκκίνηση της συμμαχίας μεταξύ Renault και Nissan

Οι σχέσεις δεν ανταποκρίνονται πάντα στις ελπίδες του παρελθόντος. Το 2018 ο Carlos Ghosn, τότε επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, προέβλεψε συνδυασμένες πωλήσεις 14 εκατ. οχημάτων το 2022. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις μπορεί να μην έφτασαν ούτε το μισό αυτού του αριθμού. Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην εποχή της πανδημίας ευθύνονται μόνο εν μέρει. Ένας άλλος λόγος ήταν η αποτυχία του σχεδίου του κ. Ghosn για έναν πολύ στενότερο δεσμό μεταξύ της Nissan, της ιαπωνικής εταιρείας που ο ίδιος διέσωσε από τη χρεοκοπία το 1999, και της Renault (η μικρότερη Mitsubishi ήταν λιγότερο σημαντικό μέρος του συμφώνου). Παρόλο που οι εταίροι επωφελήθηκαν από κοινές αγορές, μερικά κοινά εργοστάσια και κάποια κοινά εξαρτήματα και σχέδια, η Nissan ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό το δικό της δρόμο: το Renault Zoe και το Nissan Leaf, παρόμοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μοιράστηκαν ελάχιστα εξαρτήματα.

Στις 30 Ιανουαρίου, μετά από μήνες διαμάχης, οι εταιρείες αποκατέστησαν επιτέλους τον στρεβλό δεσμό που προέκυψε από τη διάσωση της Nissan. Μετά τη διάσωση η ιαπωνική εταιρεία κατείχε το 15% της Renault, ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έλεγχε το 43% της Nissan. Η άνιση ρύθμιση εξόργιζε πάντα τη μεγαλύτερη και γενικά πιο κερδοφόρα ιαπωνική εταιρεία, η οποία φοβόταν την ανάμειξη του γαλλικού κράτους, το οποίο κατέχει το 15% της Renault. Οι εντάσεις κρατήθηκαν υπό έλεγχο μόνο από τη δύναμη της προσωπικότητας του κ. Ghosn – μέχρι την κράτησή του στην Ιαπωνία για κατηγορίες που, όπως λέει, ήταν κατασκευασμένες με σκοπό να εκτροχιάσουν τα σχέδιά του για στενότερη διασύνδεση.

Το νέο σχήμα, αν εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια, θα μειώσει τα δικαιώματα ψήφου της Renault στη Nissan στο 15%, ενώ το υπόλοιπο 28% των μετοχών θα τοποθετηθεί σε ένα καταπίστευμα. Αυτό βολεύει και τις δύο εταιρείες, κυρίως επειδή τους επιτρέπει να αποφύγουν το σχεδόν αδύνατο έργο του ξεκαθαρίσματος της μακροχρόνιας ένωσης. Η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου για να εξισορροπήσει το μέχρι τώρα μη δικαίωμα ψήφου στη Renault. Για τη Renault, η αλλαγή αφαιρεί την απογοήτευση που προκαλεί το γεγονός ότι η συμμετοχή της στη Nissan δεν μεταφράζεται σε ουσιαστικό έλεγχο.

Η “επανεκκίνηση της εταιρικής σχέσης” θα περιλαμβάνει κάποια νέα project. Η Nissan είναι πιθανό να επενδύσει στην Ampere, τη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault που σκοπεύει να αποσχίσει φέτος. Η Renault θα συνεχίσει να καρπώνεται τα μερίσματα από τη Nissan, αν και αναμένεται να πουλήσει με την πάροδο του χρόνου το μερίδιο που κατέχει στο καταπίστευμα. Και οι δύο μπορούν να αφιερώσουν λιγότερο χρόνο για να καλύψουν τις ρωγμές μιας δυσλειτουργικής σχέσης και περισσότερο για να διαχειριστούν τις εξελίξεις στον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο τους, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν μια φάλαγγα νέων ανταγωνιστών.

 

© 2023 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!