Επιχειρήσεις και δανειολήπτες βρίσκονται υπό την πίεση του εξωδικαστικού μηχανισμού και η δικηγόρος – διαμεσολαβήτρια, Νανά Παπαδογεωργάκη, μίλησε στο Mega για την λειτουργία του,
Αν και διαδικασία έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια διέξοδο σε όσους αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, στην πράξη συχνά καταλήγει να αποτελεί εργαλείο πίεσης και εξάντλησης των οφειλετών.
Την ίδια στιγμή, τα funds που έχουν αποκτήσει «κόκκινα» δάνεια συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς ουσιαστικό έλεγχο, επιδεικνύοντας αυξημένη αυστηρότητα και απουσία κοινωνικής ευαισθησίας. Απαιτούν εξοντωτικούς όρους ρύθμισης, αγνοώντας την πραγματική οικονομική δυνατότητα των δανειοληπτών, με αποτέλεσμα πολλοί να οδηγούνται είτε σε αδιέξοδο είτε σε απώλεια περιουσιακών στοιχείων.
«Τα στατιστικά του υπουργείου καταγράφουν περίπου 45.000 ρυθμίσεις από τότε που ξεκίνησε ο εξωδικαστικός και περίπου έχουμε 2.000 ρυθμίσεις τον μήνα. ειδικά για το δημόσιο – για τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία – ο εξωδικαστικός πάει καλά», τόνισε μεταξύ άλλων, η δικηγόρος – διαμεσολαβήτρια, Νανά Παπαδογεωργάκη
Τα «αγκάθια» του εξωδικαστικού μηχανισμού
– Επιχειρήσεις που, παρά τους υψηλούς τους τζίρους, αδικούνται σήμερα, καθώς λαμβάνουν πολύ περιορισμένο αριθμό δόσεων
– Τα δοσολόγια του εξωδικαστικού έρχονται σε ασυμφωνία με τα δοσολόγια που στέλνουν οι servicers
Ζητήματα που απασχολούν τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη
– Μεγάλες καθυστερήσεις σε αιτήματα έκδοσης βεβαιώσεων οφειλών και καταβολών νόμου Κατσέλη
– Σε αιτήματα προεξόφλησης ζητείται επαναβίωση του πλήρους ποσού (και επαναφορά του ποσού που είχε διαγράψει η δικαστική απόφαση)
-Προβλήματα με τους λογαριασμούς εξυπηρέτησης (οι δανειολήπτες δεν μπορούν να πληρώσουν στα υποκαταστήματα)
Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη για επαναξιολόγηση του ρόλου των funds, αυστηρότερη εποπτεία στη λειτουργία τους και ουσιαστική στήριξη των οφειλετών με δίκαιες και εφαρμόσιμες λύσεις, προκειμένου να αποκατασταθεί η ισορροπία και να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στην οικονομική διαδικασία εξυγίανση.