Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Ελ. Τρέσσου: Στον κλάδο του τουρισμού, οι γυναίκες είμαστε πλειοψηφία

Η ελληνική κρουαζιέρα έκανε μέσα στο 2021 δυναμικό «comeback» συμβάλλοντας δυναμικά στην επανεκκίνηση της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου διεθνώς έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας, βασισμένες στα καλά δείγματα γραφής που επιδείξαμε σε επίπεδο διαχείρισης της πανδημίας και από ότι φαίνεται οι συνεργασίες που χτίστηκαν είναι σε στέρεες βάσεις και θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια.

Η Ελένη Τρέσσου, διαθέτει εμπειρία που ξεπερνά τις δύο δεκαετίες στον συγκεκριμένο χώρο και πριν από λίγο καιρό, προχώρησε στη δημιουργία ενός νέου ταξιδιωτικού γραφείου, ονόματι allCruises.gr, το οποίο ειδικεύεται στην κρουαζιέρα και σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο που βλέπαμε αυτόν τον τύπο διακοπών μέχρι σήμερα, αλλά και να προσελκύσει νεαρότερο ηλικιακό κοινό που διψά για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο powergame.gr, η κα Τρέσσου μιλά για τις προοπτικές της ελληνικής κρουαζιέρας, τόσο σε επίπεδο κρατικών εσόδων, όσο και σε επίπεδο απασχόλησης, κάνει τις δικές της εκτιμήσεις για την έκβαση της φετινής σεζόν και αποκαλύπτει τους πιο hot ταξιδιωτικούς προορισμούς!

  • Κυρία Τρέσσου, μιλώντας για τον τομέα που επλήγη περισσότερο από τους υπόλοιπους μέσα στην πανδημία, αυτός ήταν σίγουρα η ναυτιλία. Αν και έχει μπει νερό στο αυλάκι, με τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, εντούτοις οι περισσότεροι εκτιμούν ότι φέτος θα είναι μια μεταβατική χρονιά. Ποια η αίσθηση η δική σας;

Αίσθηση μου είναι ότι φέτος είναι μια κανονική χρονιά καθώς τα πρωτόκολλα των εταιρειών μας επιτρέπουν πια να δεχόμαστε περισσότερους επισκέπτες εν πλω, σε σχέση με την περσινή χρονιά που υπήρχαν περιορισμοί, τόσο στη χωρητικότητα των επιβατών, όσο και στις χώρες ή τα λιμάνια προσέγγισης σε κάθε δρομολόγιο.

Έπειτα από δύο χρόνια που η κρουαζιέρα βρέθηκε στο σημείο μηδέν, πλέον όλα τα κρουαζιερόπλοια είναι σε λειτουργία, νέα καθελκύονται και οι ταξιδιώτες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην κρουαζιέρα από ότι στο παρελθόν.

  • Μιλάμε διαρκώς για τη συμβολή της κρουαζιέρας στα κρατικά έσοδα και το πόσο σημαντική είναι για τη στήριξη των τοπικών οικονομιών. Μάλιστα για φέτος, από τα 700 κρουαζιερόπλοια που θα προσεγγίσουν τα λιμάνια της χώρας μας, τα 570 θα κάνουν home porting. Πώς μεταφράζεται αυτό στην πράξη;

Το 2021 ήταν μια χρονιά ορόσημο για τη χώρα μας. H Ελλάδα ξαναμπήκε στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας μετά από χρόνια και ως home port που είναι πολύ σημαντικό. Η εναρμόνιση της χώρας με τα πρωτόκολλα υγείας την έφεραν να είναι από τις πρώτες χώρες που υποδέχτηκαν τουρίστες και κρουαζιερόπλοια εν μέσω Covid.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, το 2021, ο συνολικός αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια ανήλθε στα 1.957 και ο αριθμός επιβατών στους 1.316.662. Με έτος αναφοράς το 2019, χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η κίνηση στα κρουαζιερόπλοια κινήθηκε στο 49,2% ενώ στους επιβάτες στο 23,7%.

Η Ελλάδα διαθέτει όλα τα φυσικά πλεονεκτήματα για να είναι από μόνη της ένα παγκόσμιο «brand name» στον τομέα της κρουαζιέρας. Πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, καταπληκτικό κλίμα, φυσική ομορφιά, και διάσημα νησιά παγκοσμίως. Και θα προσθέσω φυσικά την τεράστια ζήτηση που υπάρχει για διακοπές στη χώρα μας.

Στον χάρτη των ισχυρών της κρουαζιέρας, εκτός από παραδοσιακούς προορισμούς, όπως το Ηράκλειο, η Κέρκυρα, η Σαντορίνη και η Μύκονος, βρίσκουν τη δική τους θέση και άλλοι μικρότεροι προορισμοί, τόσο της νησιωτικής, όσο και της ηπειρωτικής Ελλάδας, επιδιώκοντας να αποσπάσουν ένα σημαντικό μερίδιο από την ταξιδιωτική πίτα και να καθιερωθούν σταδιακά μεταξύ των πρωτοκλασάτων προορισμών.

Το Γύθειο, οι Σπέτσες, η Καβάλα, η Φολέγανδρος, η Σύμη, η Σκιάθος, η Σκόπελος, η Πάργα, η Πύλος, η Άνδρος, η Νάξος, η Σάμος, η Ίος, η Κάλυμνος και η Ύδρα είναι μερικοί μόνο από τους προορισμούς που θα υποδεχτούν, ή υποδέχονται ήδη φέτος κρουαζιερόπλοια, ενισχύοντας τη θέση τους στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού.

Ο τομέας της κρουαζιέρας αντιπροσωπεύει μια δυναμική πηγή της οικονομικής δραστηριότητας που παρέχει οφέλη σε σχεδόν όλους τους βασικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών προσέγγισης, της ναυπηγικής βιομηχανίας, της υποστήριξης πλοίων, της τροφοδοσίας, των πωλήσεων, του μάρκετινγκ, της στελέχωσης των κρουαζιερόπλοιων, και των διοικητικών εγκαταστάσεων. Επίσης ο κλάδος της κρουαζιέρας ενισχύει έμμεσα γενικότερα τα αεροδρόμια, τα ξενοδοχεία και τις επίγειες μεταφορές.

Η Ελένη Τρέσσου
Η Ελένη Τρέσσου
  • Διεύρυνση των μεριδίων αγοράς δεν μπορεί να συντελεστεί χωρίς την κατάρτιση στοχευμένης στρατηγικής και χωρίς τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Έχουμε καταλάβει ως χώρα τι είδους κρουαζιέρα μας ενδιαφέρει;

Φυσικά και πιστεύω πως ως χώρα έχουμε καταλάβει τη σημασία της κρουαζιέρας επιτέλους! Καταρχήν, το υπουργείο έχει θέσει ως βασικό του στόχο τον 12μηνο τουρισμό και για αυτό πλέον βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας να ανακοινώνουν την πρόθεση τους να βρίσκεται κρουαζιερόπλοιο όλο το χειμώνα στη Μεσόγειο.

Μάλιστα, ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε πρόσφατα συμφωνίες με εταιρείες για κρουαζιέρες θρησκευτικού και πολιτιστικού τουρισμού οι οποίες θα αναχωρούν από τη χώρα μας, από Πειραιά με σταθμούς την Κύπρο, το Ισραήλ και την Αίγυπτο.

Επιπλέον, αντιλαμβάνεστε το όφελος στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες όλων αυτών των επισκεπτών που φτάνουν με κρουαζιερόπλοια. Άλλωστε οι επιβάτες της κρουαζιέρας είναι επισκέπτες υψηλότερης οικονομικής ευχέρειας.

  • Εδώ και δύο δεκαετίες έχετε χτίσει ένα δυνατό και ευρύ δίκτυο γραφείων/ταξιδιωτικών συνεργατών σε όλη την Ελλάδα και έχετε κερδίσει το σεβασμό των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας της παγκόσμιας αγοράς. Τι φιλοδοξείτε να πετύχετε μέσα από το επιχειρηματικό εγχείρημα του allcruises.gr και τι κενό της αγοράς σκοπεύετε να καλύψετε;

Η allCruises.gr ειδικεύεται στην προώθηση και πώληση πακέτων κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, στον σχεδιασμό tailormade πακέτων, στα ταξίδια κινήτρων, σε εταιρικές διοργανώσεις, ταξίδια πολυτελείας , κρουαζιέρες εξερεύνησης καθώς και στις ναυλώσεις πλοίων.

Φιλοδοξία μας είναι να φέρουμε μια φρέσκια οπτική για την κρουαζιέρα και να κάνουμε το όνειρο του κάθε ταξιδιώτη που αναζητά νέες εμπειρίες πραγματικότητα.

  • Μέχρι πρότινος, η κρουαζιέρα ήταν στο μυαλό του Έλληνα συνδεδεμένη με ηλικιωμένους κυρίως ταξιδιώτες, έχει αλλάξει αυτό; Είναι γενικότερα στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα οι διακοπές με κρουαζιερόπλοιο και αν όχι πώς θα προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο;

Ο μύθος ότι η κρουαζιέρα είναι για ηλικιωμένους έχει επιτέλους καταρριφθεί και πολύ σωστά κατά τη γνώμη. Τα νέου τύπου κρουαζιερόπλοια είναι πλωτά θέρετρα με μια τεράστια γκάμα από παροχές που θα σας εκπλήξουν, ιδανικές για οικογένειες, ζευγάρια, και φυσικά, solo travelers. Οι Έλληνες πλέον μαθαίνουν την κρουαζιέρα και την αγαπούν.

Το ταξίδι με κρουαζιέρα είναι, για εμένα, ο καλύτερος τρόπος να φροντίσεις τον εαυτό σου, να ταξιδέψεις στα πιο απίθανα σημεία του πλανήτη, να κάνεις νέους φίλους και να γνωρίσεις νέους πολιτισμούς,

  • Ποιοι προορισμοί καταγράφουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και πόσες μέρες επιλέγουν κατά μέσο όρο οι τουρίστες (Έλληνες και ξένοι); Μπορείτε να μας δώσετε μια τάξη μεγέθους του κόστους για μια τέτοια εμπειρία;

Οι Έλληνες προτιμούν κυρίως τα δρομολόγια με αναχώρηση από ελληνικό λιμάνι (Πειραιά, Λαύριο, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο). Οι προορισμοί με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι τα ελληνικά νησιά, Τουρκία, Ισραήλ και Αίγυπτος.

Αρκετά δημοφιλή είναι και τα δρομολόγια στην Αδριατική θάλασσα και τη Βενετία πάντα με αναχώρηση από Πειραιά. Σε διάρκεια συνηθώς είναι από 3 μέχρι και 7 ήμερες και οι τιμές διαφέρουν ανάλογα με την εταιρία και την εποχή. Ενδεικτική τιμή για μια 3ήμερη all-inclusive κρουαζιέρα σε Μύκονο, Κουσάντασι (Έφεσος), Πάτμο, Ηράκλειο και Σαντορίνη είναι από 279 € με 399€ το άτομο σε δίκλινη καμπίνα, τελική τιμή, ανάλογα πάντα με την περίοδο και την διαθεσιμότητα.

Στα δρομολόγια εκτός Ελλάδος, σταθερά πρώτη είναι η Δυτική Μεσόγειος. Σε μια κρουαζιέρα 7ημερών μπορούμε να επισκεφθούμε 3 χώρες: Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, τα Νορβηγικά Φιορδ και οι Χώρες της Βαλτικής του καλοκαιρινούς μήνες. Τέλος, τα μακρινά ταξίδια σε Αλάσκα και Λατινική Αμερική, ταξίδια ζωής για τους περισσότερους καθώς και η Καραϊβική.

  • Στον κλάδο της κρουαζιέρας υπάρχει αρκετή εκπροσώπηση γυναικών; Τι θα θέλατε να αλλάξει;

Στον κλάδο του τουρισμού οι γυναίκες συνήθως είμαστε πλειοψηφία. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μεγάλη πρόοδος και πλέον βρίσκουμε γυναίκες σε ηγετικές θέσεις, κυρίως, στους χώρους του marketing και των δημοσίων σχέσεων. Φυσικά, χρειάζεται ακόμα να γίνουν πολλά, ώστε να μπορούμε να μιλήσουμε για ίση αντιπροσώπευση.

Ένα λαμπρό παράδειγμα στον χώρο της κρουαζιέρας, αποτελεί η Celebrity Cruises που έχει εμπιστευθεί τη ναυαρχίδα της, το «Celebrity Beyond», στην καπετάνιο Kate McCue, αλλά και φυσικά σε πολλές γυναίκες που έχουν σημαντικές θέσεις στη γέφυρα και το μηχανοστάσιο και αλλού. Κάθε βήμα μετράει και είμαι αισιόδοξη πως το μέλλον φέρνει πολλές θετικές αλλαγές. Αυτό που θα ήθελα να αλλάξει περισσότερο είναι η περιορισμένη γνώση των νέων κοριτσιών σχετικά με τις επαγγελματικές επιλογές που έχουν για σταδιοδρομία στη θάλασσα. Σημαντικό είναι επίσης να αλλάξει μια βαθιά ριζωμένη αντίληψη στη χώρα μας πως ο χώρος της ναυτιλίας και γενικότερα της θάλασσας είναι ανδροκρατούμενος. Η Ελλάδα έχει πολλά λαμπρά παραδείγματα να επιδείξει και ακόμα περισσότερα στο μέλλον. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!