Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Μιτσούκο Τουτόρι: Η πρώτη γυναίκα στο πηδάλιο της Japan Airlines

Η Μιτσούκο Τουτόρι (Mitsuko Tottori) είναι μία από τις λίγες γυναίκες που ηγούνται μιας μεγάλης παγκόσμιας αεροπορικής εταιρείας. Η Τουτόρι, η οποία ανέβηκε από το πλήρωμα καμπίνας μέχρι τον επικεφαλής του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών, αναλαμβάνει πρόεδρος της Japan Airlines τον Απρίλιο.

Οι βάσεις για την ανέλιξη της πρώην αεροσυνοδού Τουτόρι στην κορυφή της Japan Airlines μπήκαν στον απόηχο της πτώχευσης του αερομεταφορέα πριν από περισσότερο από μια δεκαετία.

Όπως σημειώνει το Reuters, από τις υπόλοιπες αεροπορικές η Qantas έχει γυναίκα αφεντικό και η KLM και η Air France διοικούνται από γυναίκες που αναφέρονται σε άνδρα διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου.

Αυτή η άνοδος από την καμπίνα στην αίθουσα συνεδριάσεων είναι αξιοσημείωτη σε μια χώρα όπου οι ευκαιρίες ανέλιξης εξακολουθούν να είναι περιορισμένες για τις γυναίκες: Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων στην Ιαπωνία είναι το χειρότερο μεταξύ των χωρών της Ομάδας των Επτά (G7).

«Η περίπτωσή της δείχνει ότι μια γυναίκα που ξεκίνησε την καριέρα της από τη χαμηλότερη θέση μπορεί να γίνει επικεφαλής της εταιρείας. Χρησιμεύει ως ένα εξαιρετικό μοντέλο για την εξέλιξη της καριέρας των γυναικών στις ιαπωνικές εταιρείες», δήλωσε η Kumiko Nemoto, καθηγήτρια διοίκησης στο Πανεπιστήμιο Senshu του Τόκιο και συγγραφέας ενός βιβλίου για την ανισότητα των φύλων.

Όταν ο «Θεός της διαχείρισης», Καζούο Ιναμόρι ανέλαβε τα ηνία της JAL

Ενώ η υποψηφιότητα της Τουτόρι είναι ένα σημάδι αλλαγής στην Japan Airlines, αντανακλά επίσης τη σαρωτική οργανωτική αλλαγή της JAL ύστερα από μια στροφή από τον βιομήχανο Καζούο Ιναμόρι μετά την πτώχευση του 2010.

Ο Ιναμόρι, ο ιδρυτής της εταιρείας ηλεκτρονικών ειδών Kyocera και της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας KDDI, ο οποίος πέθανε το 2022, επιλέχθηκε από την κυβέρνηση για να αναζωογονήσει την JAL. Γνωστός στην Ιαπωνία ως ο «Θεός της διαχείρισης», ο χειροτονημένος βουδιστής μοναχός εκτιμούσε την πρακτική εμπειρία και δήλωσε ότι ο αερομεταφορέας παραμέλησε επί μακρόν τους πελάτες.

«Ο διορισμός της ήταν η απόδειξη ότι «η φιλοσοφία του Ιναμόρι να εστιάζει στην πρώτη γραμμή εξακολουθεί να υπάρχει στην JAL», δήλωσε ένα στέλεχος της JAL. Περιφρονώντας την ιεραρχία και την αδιαμφισβήτητη υπακοή σε κανόνες, ο Ιναμόρι ενθάρρυνε όλο το προσωπικό να ενεργεί ως επιχειρηματικοί ηγέτες, είπε το στέλεχος.

Η Τοτόρι γίνεται ο τέταρτος πρόεδρος μετά τη χρεοκοπία και ο πρώτος πρώην αεροσυνοδός. Δύο από τους προκατόχους της προέρχονταν από το χώρο της μηχανικής και της συντήρησης και ένας ήταν πιλότος.

Το διοικητικό συμβούλιο της JAL ήθελε ο επόμενος πρόεδρός της να έχει εμπειρία στα χαρακώματα, δήλωσαν τρία στελέχη. Το σημερινό αφεντικό Yuji Akasaka, ο οποίος θα γίνει πρόεδρος τον Απρίλιο, προερχόταν από τον κλάδο των μηχανικών και της συντήρησης. Ο απερχόμενος πρόεδρος Yoshiharu Ueki, πρώην πιλότος, ήταν ιδιαίτερα αντίθετος στο να έχει έναν πρόεδρο με μικρή πρακτική εμπειρία, δήλωσε ένα από τα στελέχη, άτομο που γνωρίζει τις σκέψεις της JAL.

Η μακρά πορεία της Τοτόρι 

Η μακρά εμπειρία της Τοτόρι στη διαχείριση των πληρωμάτων καμπίνας και την ασφάλεια ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκε, δήλωσε ο Akasaka σε συνέντευξη Τύπου αυτό το μήνα.

Εντάχθηκε στον αερομεταφορέα Japan Air System (JAS) το 1985, σε μια εποχή που το να γίνεις αεροσυνοδός θεωρούνταν γοητευτικό και τα ταξίδια στο εξωτερικό ήταν ακριβά και απρόσιτα για πολλούς. Η σε μεγάλο βαθμό εγχώρια JAS, η οποία δεν είχε το κύρος της JAL, απορροφήθηκε αργότερα από τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα.

Μέχρι τη στιγμή που η JAL έκανε την Τοτόρι ανώτερο διευθυντή ασφάλειας καμπίνας το 2013, η αεροπορική εταιρεία είχε εφαρμόσει το σύστημα διαχείρισης του Ιναμόρι, όπου οι ηγέτες των επιχειρηματικών μονάδων συναντώνται κάθε μήνα για να ανταλλάσσουν ιδέες εξοικονόμησης κόστους και ανταγωνιστικές πληροφορίες.

«Μπορεί να φαίνεται ήσυχη εξωτερικά, αλλά έχει ισχυρό πυρήνα», δήλωσε ένα από τα στελέχη. «Λέει τη γνώμη της με αποφασιστικότητα στις συσκέψεις».

Οι γυναίκες της γενιάς της Τοτόρι σπάνια έμπαιναν σε τροχιά καριέρας, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να έχουν πλέον λίγους εσωτερικούς υποψηφίους, δήλωσε η Νομπούκο Ταμπάτα, εταίρος στην εταιρεία αναζήτησης στελεχών Egon Zehnder, η οποία συμβουλεύει σε θέματα ποικιλομορφίας των φύλων.

Ως εκ τούτου, η πρώην αεροσυνοδός έσπασε «πολλαπλά γυάλινα ταβάνια» και άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να προσπαθήσουν να ακολουθήσουν αναθεωρώντας τις πολιτικές κατάρτισης και προαγωγής τους, δήλωσε η Tabata.

Το ένα πέμπτο των 32 εκτελεστικών στελεχών της JAL είναι γυναίκες, συμπεριλαμβανομένης της Τοτόρι. Σύμφωνα με κυβερνητική έρευνα, οι γυναίκες αποτελούν μόλις το 4,7% των εκτελεστικών στελεχών σε μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες. Το ποσοστό είναι υψηλότερο όταν συνυπολογίζονται και τα εξωτερικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου.

Το 2019, η Τοτόρι τέθηκε επικεφαλής του τμήματος ασφάλειας καμπίνας και εντυπωσίασε τον απαιτητικό Akasaka με καλά αιτιολογημένα σημεία στις συνεδριάσεις των εκτελεστικών οργάνων, σύμφωνα με μια πηγή της JAL που γνωρίζει το θέμα. «Χτύπησε μια χορδή με τον Akasaka», δήλωσε η πηγή.

Το πλήρωμα της JAL επαινέθηκε αυτό το μήνα για την ψύχραιμη αντίδρασή του, καθώς αποβίβασε με ασφάλεια και τους 367 επιβάτες από ένα φλεγόμενο αεροσκάφος μετά από σύγκρουση με αεροπλάνο της ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Haneda του Τόκιο.

Εσωτερικά, οι ενέργειες του πληρώματος θεωρήθηκαν ως αποτέλεσμα των μέτρων που ελήφθησαν μετά από μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης το 2016 στο αεροδρόμιο New Chitose του Hokkaido, όταν τρεις άνθρωποι τραυματίστηκαν αφού οι επιβάτες αγνόησαν τις προειδοποιήσεις και εκκενώθηκαν με χειραποσκευές, δήλωσε στέλεχος.

Μετά το New Chitose, η Τοτόρι επανασχεδίασε το βίντεο ασφαλείας κατά τη διάρκεια της πτήσης για να τονίσει την αποχώρηση από τις χειραποσκευές και στο περιστατικό της Haneda, όλοι οι επιβάτες εκκενώθηκαν με άδεια χέρια, δήλωσε το στέλεχος.

Πολλοί Ιάπωνες εξακολουθούν να βλέπουν τις κορυφαίες γυναίκες στελέχη ως «διακοσμητικές» – που προσλαμβάνονται μόνο για να αντιμετωπίσουν τις ανισορροπίες μεταξύ των φύλων, δήλωσε η Nemoto της Senshu.

Η προαγωγή της Τοτόρι θα μπορούσε να το αλλάξει αυτό και να στείλει ένα μήνυμα «ότι κέρδισε πραγματικά την τρέχουσα θέση της συσσωρεύοντας δεξιότητες και εμπειρίες μέσα στην εταιρεία», είπε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!