”Όπισθεν” από την Εθνική Ασφαλιστική για την πληρωμή νοσηλίων από τους πελάτες

Αναστολή της εφαρμογής του νέου μοντέλου από την Εθνική Ασφαλιστική μετά τις αντιδράσεις. Τι είχε καταγγείλει η ΕΚΠΟΙΖΩ

Εθνική Ασφαλιστική © Eurokinissi

Η Εθνική Ασφαλιστική κάνει πίσω, όσον αφορά τον σχεδιασμό που προωθούσε, για τα παλαιά ισόβια ασφαλιστήρια συμβόλαια, όπου οι πελάτες θα πλήρωναν τα νοσήλια και στη συνέχεια θα αποζημιώνονταν από την ασφαλιστική.

Σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Πρακτόρων Νομού Αττικής υπογραμμίζει ότι «με ικανοποίηση πληροφορούμαστε την επικείμενη απόσυρση της Εγκυκλίου 2025_11 της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ, η οποία αφορούσε την αλλαγή της διαδικασίας αποζημίωσης ομάδας ασφαλιστηρίων ισόβιας διάρκειας (legacy), μετά την ανάδειξη του θέματος ως μείζον από τον Σύλλογο μας και την άμεση κινητοποίηση μας προς κάθε κατεύθυνση.

Η συσπείρωση όλων των Σωματείων της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, η στοχευμένη παρέμβαση του ΣΠΑΤΕ σε όλους τους αρμόδιους φορείς με επιστολές και επικοινωνίες [ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΤτΕ, ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ], η στήριξη και οι παρεμβάσεις του ΕΕΑ δια του Προέδρου κ. Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου καθώς και η δημόσια ανακοίνωση της ΕΚ.ΠΟΙ.ΖΩ. συνέβαλαν τα μέγιστα στην θετική έκβαση του θέματος που το τελευταίο δεκαπενθήμερο απασχόλησε έντονα Ασφαλισμένους Καταναλωτές και Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, κλονίζοντας το αίσθημα ασφάλειας που εκπορεύεται από την ισχύ των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας», καταλήγει η ανακοίνωση του Συλλόγου.

H ανακοίνωση της Εθνικής Ασφαλιστικής 

Όπως τονίζεται σε σχετικής ανακοίνωση της Εθνικής Ασφαλιστικής, «η στρατηγική μας φιλοδοξία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου διαχείρισης της ασφάλισης υγείας, με περιορισμό των υπερχρεώσεων, διαφάνεια στο κόστος και συνολική βελτίωση της εμπειρίας των ασφαλισμένων μας, διατηρώντας την ποιότητα και την προσβασιμότητα στην ιδιωτική φροντίδα υγείας, αλλά και τη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των προγραμμάτων υγείας.

Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώσαμε πρόσφατα μία προσαρμογή στην πρακτική της διαδικασίας αποζημίωσης για ένα συγκεκριμένο και περιορισμένο τμήμα του χαρτοφυλακίου συμβολαίων υγείας που αφορούσε το ~ 4% των ασφαλισμένων μας με ασφαλιστήρια υγείας. Στόχος μας ήταν η έγκαιρη και σαφής ενημέρωση των ασφαλισμένων μας σχετικά με το κόστος και την ορθή χρήση των παροχών υγείας για την ενίσχυση της διαφάνειας προς όφελος όλων, αλλά και ο εξορθολογισμός των αυξημένων δαπανών υγειονομικής περίθαλψης.

Η προτεινόμενη αλλαγή:

  • δεν συνιστούσε μονομερή τροποποίηση των υφιστάμενων όρων των συμβολαίων, καθότι όπου προβλέπεται απευθείας αποζημίωση των νοσοκομειακών δαπανών, η διαδικασία θα παρέμενε αμετάβλητη
  • Για τους κατόχους των συμβολαίων του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου , και πάντα με γνώμονα τη διαρκή στήριξη των ασφαλισμένων μας, είχε σχεδιαστεί η δημιουργία ενός ειδικού δικτύου Συμβεβλημένων Νοσοκομείων, υψηλών προδιαγραφών, στα οποία θα ίσχυε η γνωστή διαδικασία απευθείας εξόφλησης των δαπανών από την εταιρεία.
  • στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος επέλεγε νοσοκομείο εκτός του ειδικού δικτύου, τότε θα έμπαινε σε ισχύ η νέα απολογιστική διαδικασία αποζημίωσης, η οποία προέβλεπε ενημέρωση της εταιρείας πριν από την προγραμματισμένη νοσηλεία.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες που εκφράστηκαν το τελευταίο διάστημα, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε αναστολή της εφαρμογής του νέου αυτού μοντέλου, αναμένοντας και το νέο δείκτη Υγείας (ΕΔΑ) από την ΕΛΣΤΑΤ.

Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε με υπευθυνότητα τις εξελίξεις στον χώρο της υγείας και αναγνωρίζουμε ότι το διαρκώς αυξανόμενο κόστος υγειονομικής περίθαλψης και η αυξημένη συχνότητα και σοβαρότητα των ιατρικών περιστατικών, αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας, με άμεσο αντίκτυπο τόσο στην ασφαλιστική αγορά, όσο και κυρίως στα ασφάλιστρα των ασφαλισμένων μας. Παραμένουμε πάντα προσηλωμένοι στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με στόχο τη μέριμνα και φροντίδα για όλους τους ασφαλισμένους μας», καταλήγει η Εθνική Ασφαλιστική.

Τι είχε καταγγείλει η ΕΚΠΟΙΖΩ

Δεκάδες καταγγελίες είχε δεχτεί όλο αυτό το διάστημα, η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), από καταναλωτές με συμβόλαια υγείας ισόβιας ή μακροχρόνιας διάρκειας της Εθνικής Ασφαλιστικής, οι οποίοι ενημερώνονται μέσω επιστολής για τη μονομερή αλλαγή της διαδικασίας αποζημίωσης εξόδων νοσοκομειακής περίθαλψης.

Αυτό γνωστοποίησε προ ημερών με ανακοίνωσή της η οργάνωση των καταναλωτών και αναφέρει ότι: «Η Εθνική Ασφαλιστική με την επιστολή της υποχρεώνει τους ασφαλισμένους μετά την 01/06/2025 να καταβάλουν οι ίδιοι τα έξοδα νοσοκομειακής περίθαλψης. Στη συνέχεια όπως αναφέρει σχετικά, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις (όπως προηγούμενη ενημέρωση, προσκόμιση αναλυτικής γνωμάτευσης γιατρού, σχετικές εξετάσεις, βάσει των οποίων κρίθηκε απαραίτητη η νοσηλεία, καθώς και το εκτιμώμενο κόστος νοσηλείας) θα αξιολογεί και με βάση διαθέσιμα συγκριτικά στοιχεία επί συναφών ιατρικών υπηρεσιών σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια, για το εκάστοτε εύλογο κόστος νοσηλείας, θα αποφασίζει για το ποσό ασφαλιστικής κάλυψης».

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ, η νέα αυτή πρακτική της Εθνικής Ασφαλιστικής ανατρέπει καθιερωμένες πρακτικές του ασφαλιστικού κλάδου και για ακόμα μία φορά, πλήττει τους ασφαλισμένους με ισόβια ή μακροχρόνιας διάρκειας συμβόλαια, οι οποίοι λόγω των εξοντωτικών αυξήσεων προσπαθούν με πολύ κόπο να τα διατηρήσουν.

Επιπλέον, συνεχίζει η ανακοίνωση, επιχειρεί να διαψεύσει τις προσδοκίες τους για μία αξιοπρεπή παροχή υγείας και μάλιστα σήμερα που την έχουν ανάγκη. Απαιτεί εν ολίγοις, από τους ασφαλισμένους να πληρώνουν πλέον οι ίδιοι τις δαπάνες νοσηλείας τους και στη συνέχεια να αποζημιώνονται με απολύτως αδιαφανή και αόριστα κριτήρια. Η εν λόγω ενέργεια επιβαρύνει δυσανάλογα τους ασφαλισμένους, οι οποίοι αδυνατούν να ανταποκριθούν σε μια εποχή που βάλλονται από την ακρίβεια σε όλους τους τομείς.

«Η Εθνική Ασφαλιστική φαίνεται να επιδιώκει για ακόμα μία φορά την κατάργηση των ισόβιων και μακροχρόνιων συμβάσεων υγείας με την επιβάρυνση των ασφαλισμένων, τη δημιουργία αβεβαιότητας και ανισότητας, όπως και τον κλονισμό της εμπιστοσύνης στον θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης» υπογραμμίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ δηλώνει ότι καταγγέλλει αυτή «τη μονομερή και αντισυμβατική πρακτική της Εθνικής Ασφαλιστικής, για τον νέο τρόπο αποζημίωσης, ως καταχρηστική, παράνομη και αυθαίρετη».

Η ΕΚΠΟΙΖΩ δηλώνει ότι θα προβεί σε κάθε αναγκαία νόμιμη ενέργεια για να προστατεύσει τα δικαιώματα των καταναλωτών, στο πλαίσιο της προάσπισης των συλλογικών τους συμφερόντων και καλεί:

  • την Εθνική Ασφαλιστική να ανακαλέσει άμεσα τη συγκεκριμένη παράνομη πρακτική και να απέχει από κάθε ενέργεια που θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία των εν λόγω ασφαλιστηρίων συμβολαίων,
  • τις αρμόδιες εποπτικές αρχές να παρέμβουν και να προστατεύσουν τους καταναλωτές από την παράνομη και καταχρηστική πρακτική της Εθνικής Ασφαλιστικής.
  • Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές που έλαβαν επιστολές για την αλλαγή του τρόπου αποζημίωσης να διαμαρτύρονται γραπτώς με τη συμπλήρωση του υποδείγματος στην ιστοσελίδα της.