Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Η Cosco, οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο κι ο περιορισμός των απωλειών

Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η προσπάθεια που καταβάλλει η Cosco για την ανάκαμψη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού, που διαχειρίζεται η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε, κατά τον Ιούλιο, διακινήθηκαν συνολικά 444,7 χιλιάδες κοντέινερ, αριθμός που ήταν αυξημένος κατά 3,6% σε σχέση με το αντίστοιχο μήνα του 2020. Από τις αρχές του έτους, δηλαδή κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου έχουν διακινηθεί συνολικά 2,81 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι οριακά χαμηλότερο (-0,8%) από το αντίστοιχο περσινό για την ίδια περίοδο.

Οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο

Πρόκειται για χαρακτηριστικό δείγμα της διαταραχής που έχει παρατηρηθεί στο διεθνές εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία και άλλα απρόοπτα γεγονότα, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις και δυσχέρειες στο εμπόριο, επηρεάζοντας αντίστοιχα και την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από λιμάνια-πύλες, όπως είναι αυτό του Πειραιά.

Μόλις πριν από μία εβδομάδα, έγινε γνωστό το κλείσιμο του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου, το κινεζικό Νίγκμπο, λόγω της εμφάνισης ενός και μόνου κρούσματος κορονοϊού. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος σταθμός παρέμενε κλειστός μέχρι και χθες, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί πότε θα επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία κι ενώ διογκώνονται οι καθυστερήσεις, λόγω της μετακύλισης της εξυπηρέτησης των δεκάδων πλοίων που ήταν προγραμματισμένο να αφιχθούν στο Νίγκμπο, σε άλλα λιμάνια, κυρίως στην γειτονική Σαγκάη, η οποία επίσης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η εν λόγω εξέλιξη, αλλά και οι πλημμύρες που έπληξαν άλλα λιμάνια της Κίνας στο τέλος Ιουλίου, αναμένεται να έχουν αρνητική επίδραση στον αριθμό των κοντέινερ που θα αφιχθούν στον Πειραιά κατά τον Αύγουστο. Παρά τα προβλήματα, η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στον Πειραιά, καταβάλλει προσπάθειες να διατηρήσει τα μεγέθη της. Μάλιστα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του Ιουλίου, έχει περιορίσει τις απώλειες στο ελάχιστο δυνατό. Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η σχετική δραστηριότητα κινούνταν με ετήσιο ρυθμό υποχώρησης της τάξεως του 1.6%. Σε επίπεδο επταμήνου όμως, η πτώση περιορίστηκε σε 0,8%.

Προσδοκίες για ανάκαμψη

Παράλληλα, παράγοντες του λιμανιού εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι ρυθμοί διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανακάμψουν σημαντικά, μόλις αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που αναμένεται σταδιακά κατά τη διάρκεια των προσεχών μηνών. Υπενθυμίζεται ότι ο Πειραιάς έχει αναρριχηθεί στην πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση και ανταγωνιζόμενος επί ίσοις όροις το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, αλλά και το γερμανικό λιμάνι της Βρέμης. Η πρώτη τριάδα αποτελείται από τα λιμάνια του Ρότερνταμ (Ολλανδία), της Αμβέρσας (Βέλγιο) και του Αμβούργου (Γερμανία). Συνολικά το 2020 και από τις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ διακινήθηκαν 5,43 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν μειωμένος κατά 3,89% από το αντίστοιχο μέγεθος του 2019, που παραμένει το καλύτερο μέχρι σήμερα, με 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!