Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Πειραιάς VS Βαλένθια για τον τίτλο του κορυφαίου λιμανιού στη Μεσόγειο

Σκληρή προβλέπεται ότι θα είναι και φέτος η «μάχη» του λιμανιού του Πειραιά με εκείνο της Βαλένθια, με έπαθλο τον τίτλο του κορυφαίου λιμανιού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και τέταρτου μεγαλύτερου στην Ευρώπη, πίσω μόνο από τα λιμάνια «μεγαθήρια» του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου.

Πρόκειται για μια προσπάθεια που κατέστη νικηφόρος το 2020, με τον Πειραιά να ξεπερνά στο «νήμα» τη Βαλένθια και την Βρέμη στη Γερμανία, κερδίζοντας δύο θέσεις και καταλαμβάνοντας την τέταρτη πανευρωπαϊκά. Ωστόσο, φέτος η εικόνα είναι διαφορετική.

Cosco: Τον Αύγουστο διακινήθηκαν συνολικά 425,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, τον Αύγουστο, διακινήθηκαν συνολικά 425,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, σηματοδοτώντας άνοδο της τάξεως του 1,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Συνολικά όμως από τις αρχές του 2021 και μέχρι και τον Αύγουστο (8μηνο), έχουν διακινηθεί 3,24 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που υπολείπεται κατά 0,5% του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.

Ωστόσο, ήδη υπάρχει σημαντική απόσταση από το ισπανικό λιμάνι. Συγκεκριμένα, κατά το φετινό επτάμηνο (Ιανουάριος – Ιούλιος), από την Βαλένθια έχουν ήδη διακινηθεί 3,28 εκατ. κοντέινερ, δηλαδή σχεδόν όσα έχουν περάσει από τον Πειραιά μετά και τον μήνα Αύγουστο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το φετινό επτάμηνο, το αντίστοιχο νούμερο στον Πειραιά διαμορφώθηκε σε 2,81 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ήταν δηλαδή μικρότερο κατά 14% σε σχέση με την επίδοση της Βαλένθια.

Ο φετινός ρυθμός ανάπτυξης του σκέλους των εμπορευματοκιβωτίων στην Βαλένθια είναι της τάξεως του 10%, έχοντας ξεπεράσει ακόμα και την επίδοση του 2019, δείγμα της δυναμικής που έχει δημιουργηθεί και η οποία δύσκολα θα μπορέσει να ανατραπεί κατά τους τελευταίους μήνες του τρέχοντος έτους.

Στον αντίποδα, στελέχη της ΣΕΠ αναφέρουν ότι προϋπόθεση για να αποκατασταθούν οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον Πειραιά, είναι να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, εξέλιξη που δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Πιθανό να υποχωρήσει στην πέμπτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης ο Πειραιάς

Έτσι, όπως όλα δείχνουν, ο Πειραιάς θα υποχωρήσει στην πέμπτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης φέτος, ενισχύοντας το επιχείρημα της κινεζικής Cosco για την ανάγκη να δημιουργηθεί ένας ακόμα τερματικός σταθμός διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να αυξηθεί ακόμα περισσότερο η ετήσια δυναμικότητα του ελληνικού λιμανιού και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά του, τόσο σε επιπέδο τιμολογίων, όσο και σε επίπεδο λειτουργίας.

Με την νέα προβλήτα, η οποία δεν περιλαμβανόταν στο επιχειρησιακό πλάνο ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, η Cosco θα διαθέτει πλέον υποδομές για την διαχείριση πάνω από 10 εκατ. κοντέινερ ετησίως, θέλοντας προφανώς να «χτυπήσει» τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

Πάντως, ως εναλλακτική λύση, η Cosco έχει ήδη προχωρήσει στην απόκτηση ποσοστού στο λιμάνι του Αμβούργου, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να ασκήσει και μια έμμεση πίεση προς την ελληνική πλευρά, ώστε να εγκριθεί η νέα επένδυση των 350 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα υπεγράφη νέα συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων στον ΟΛΠ με αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα.

Με τον τρόπο αυτό, «ξεκλείδωσε» η απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού 67% στον ΟΛΠ. Η αναθεωρημένη σύμβαση εγκρίθηκε πρόσφατα από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Βάσει αυτής, ο κινεζικός όμιλος διαθέτει επιπλέον πέντε χρόνια, προκειμένου να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις.

Ως αντάλλαγμα, θα κατατεθεί νέα εγγυητική επιστολή για το 33% των μη υλοποιηθέντων έργων, συνολικού ύψους της τάξεως των 295 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!