Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: Ανοίγει το επάγγελμα των μηχανοδηγών

«Aπελευθερώνεται» το επάγγελμα του μηχανοδηγού στα τρένα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων κάνει λόγο για αμερόληπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων των ενδιαφερόμενων υποψηφίων στην εκπαίδευση που απαιτείται, για την απόκτηση ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδήγησης.

Οι νομοθετικές αλλαγές που πρότεινε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, οι οποίες ενσωματώθηκαν στο προσφάτως ψηφισθέν νόμο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Ν. 4850/2021), δημιουργούν νέες προϋποθέσεις στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς στην Ελλάδα, με την απρόσκοπτη εκπαίδευση νέου ειδικευμένου προσωπικού μηχανοδηγών.

Νέο πλαίσιο

Το νέο πλαίσιο που αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία απόκτησης άδειας μηχανοδήγησης, με βάση τις νέες νομοθετικές τροποποιήσεις του Ν.3911/2011, δίνει πλέον το δικαίωμα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσω του οποίου και μετά την επιτυχή συμμετοχή του στις αντίστοιχες εξετάσεις που διενεργεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, να μπορεί να αποκτήσει την Ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης.

Τι αλλάζει στην εκπαιδευτική διαδικασία

Υπογραμμίζεται, ότι βάσει του ν.3911/2011 και του εγκεκριμένου από τη ΡΑΣ σχετικού Οδηγού Σπουδών που έχει συνταχθεί από το Εκπαιδευτικό Κέντρο του ΟΣΕ, η εκπαίδευση των υποψηφίων μηχανοδηγών, ορίζεται σε δύο ημερολογιακά τετράμηνα. Ως προς το πρώτο μέρος της, προβλέπει τη θεωρητική κατάρτιση των υποψηφίων.

Ως προς το δεύτερο μέρος της, περιλαμβάνει την πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων συνολικής διάρκειας τεσσάρων μηνών σε διαχειριστή υποδομής και σε σιδηροδρομική επιχείρηση. Με τους υποψηφίους να έχουν το δικαίωμα πρακτικής άσκησης σε αμαξοστοιχίες όλων των τύπων στο σύνολο του εθνικού δικτύου.

Ωστόσο, πριν από την ισχύ του νέου πλαισίου, δυνατότητα πρακτικής εκπαίδευσης δινόταν επί της ουσίας μόνο σε όσους υποψηφίους εκπαιδεύονταν ως νέο προσληφθέντες για συγκεκριμένες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, με την υπόμνηση μάλιστα, ότι η πρακτική άσκηση των υποψηφίων πραγματοποιείται «στη σιδηροδρομική υποδομή και στη σιδηροδρομική επιχείρηση για την οποία εκπαιδεύονται».

Μία φράση που αντικαταστάθηκε στο νέο νόμου που ψηφίστηκε, καθώς εμμέσως πλην σαφώς, απέκλειε τους δυνητικούς υποψηφίους που δεν θα εκπαιδεύονταν για συγκεκριμένη σιδηροδρομική επιχείρηση, να παρακολουθήσουν τον κύκλο εκπαίδευσης.

Στρέβλωση στην εκπαίδευση

Αυτόματα, το γεγονός αυτό, δημιουργούσε στρέβλωση στην εκπαίδευση των υποψηφίων μηχανοδηγών, καθώς εμπόδιζε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο που ήθελε να λάβει άδεια μηχανοδηγού, χωρίς προηγουμένως να έχει προσληφθεί σε μία σιδηροδρομική επιχείρηση στην οποία, έπρεπε να πραγματοποιήσει την εκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, δημιουργούσε τριβές μεταξύ των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, καθώς αποτελούσε το νομοθετικό επιχείρημα να μη δέχεται η εκάστοτε επιχείρηση στις υποδομές της για πρακτική άσκηση, υποψήφιους, που δεν εκπαιδεύονται για να στελεχώσουν το δικό της δυναμικό.

Αυστηροποίηση κυρώσεων και προστίμων

Μάλιστα, στο νέο νομοθετικό πλαίσιο προβλέπεται περαιτέρω αυστηροποίηση των κυρώσεων και αύξηση των προστίμων που ανέρχονται έως και σε 100 χιλιάδες ευρώ στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και το διαχειριστή υποδομής που δεν μεριμνούν για την ισότιμη και αμερόληπτη συνδρομή στα εκπαιδευτικά κέντρα κατά την εκπαίδευση των υποψηφίων για την απόκτησης της σχετικής αδείας και του πιστοποιητικού.

100 μηχανοδηγοί

Σήμερα 100 μηχανοδηγοί παρακολουθούν τον κύκλο εκπαίδευσης για την απόκτηση της ευρωπαϊκής άδειας, καθώς και του πιστοποιητικού μηχανοδηγού. Πρόκειται για 88 μηχανικούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, 6 της Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), 3 των Σταθερών Συγκοινωνιών ΣΤΑΣΥ Α.Ε και 2 της Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG) Παράλληλα, μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση 70 νέων συνοδών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η εκπαίδευση νέων τεχνικών επιθεωρητών (επισκεπτών) αμαξοστοιχιών.

Η ΡΑΣ στηρίζει την ισότιμη πρόσβαση

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, επ’ αφορμή των προαναφερθεισών νομοθετικών αλλαγών, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ένα σημαντικό βήμα για τη σιδηροδρομική αγορά και για το άνοιγμα του επαγγέλματος του μηχανοδηγού σε περισσότερους ενδιαφερομένους.

»Ας μη ξεχνάμε, ότι η ασφαλής κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξαρτάται από το αρμόδιο προσωπικό, το οποίο πρέπει να εκπληρώνει τα επιχειρησιακά του καθήκοντα κατά ασφαλή και αξιόπιστο τρόπο. Η ΡΑΣ με προεξέχουσα αρμοδιότητα την έκδοση, ανανέωση και τροποποίηση αδειών μηχανοδηγών, στηρίζει έμπρακτα μέσα από τις τροποποιήσεις του ν.3911/2011 που πρότεινε και που σήμερα αποτελούν νόμο του κράτους, την ισότιμη πρόσβαση όλων, στις εκπαιδευτικές διαδικασίες για την απόκτηση ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδηγού. Η εκπαίδευση άρτια καταρτισμένων μηχανοδηγών χωρίς στεγανά και περιορισμούς ενδυναμώνει την ανταγωνιστική θέση του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού έργου, μέρος του οποίου είναι και ο ελληνικός σιδηρόδρομος».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!