Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Αναπτυξιακός Νόμος: Διαδικασίες εξπρές για την εκταμίευση ενισχύσεων

Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος (ν. 4887/2022) αποσκοπεί στην προώθηση της οικονομικής ανάκαμψης, μέσω της παροχής κινήτρων σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες και τομείς. Ειδικότερα περιλαμβάνει 13 επιχειρηματικές δραστηριότητες -καθεστώτα ενίσχυσης ονομάζονται- οι οποίες διαθέτουν διασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 150 εκατ. ευρώ ετησίως για κάθε μια από αυτές.

Έτσι συνολικά, κάθε χρόνο θα διατίθενται κατά το μέγιστο ενισχύσεις ύψους 1,95 δισ. ευρώ και για τα 13 νέα καθεστώτα, που πρακτικά δεν αφήνουν καμία επιχειρηματική δραστηριότητα/κλάδο επιχειρήσεων, εκτός του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

Τα επενδυτικά σχέδια που θα υπαχθούν στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο θα πρέπει να έχουν ως επί το πλείστον, ολοκληρωμένο χαρακτήρα αρχικής επένδυσης, και να περιλαμβάνουν είτε δημιουργία νέας μονάδας, είτε επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας, είτε διαφοροποίηση της παραγωγής μιας μονάδας σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν παραχθεί ή παρασχεθεί ποτέ από αυτή, είτε θεμελιώδης αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας.

Ο νέος νόμος εισάγει ρυθμίσεις που αποβλέπουν στην επιτάχυνση όλων των διαδικασιών αναφορικά με την αξιολόγηση, έγκριση, έλεγχο και πιστοποίηση των επενδυτικών σχεδίων για να διασφαλίσει την έγκαιρη και μέγιστη δυνατή απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Αφού υποβληθεί το επενδυτικό σχέδιο, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να το έχουν αξιολογήσει το αργότερο εντός 45 ημερών. Συγκεκριμένα ο νόμος δίνει περιθώριο 30 ημερών στην άμεση αξιολόγηση και 45 ημερών στη συγκριτική αξιολόγηση.

Στις περιπτώσεις που δεν τηρηθεί το προβλεπόμενο όριο, ο έλεγχος αξιολόγησης θα ανατίθεται σε ορκωτό ελεγκτή, ο οποίος οφείλει, το αργότερο εντός 10 εργάσιμων ημερών από την ανάθεση, να ολοκληρώσει τη σχετική διαδικασία. Στην περίπτωση δε των επενδυτικών σχεδίων άνω των 700.000 ευρώ, η αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου, γίνεται υποχρεωτική από ορκωτό ελεγκτή, με στόχο την ταχύτερη αξιολόγηση.

Στο στάδιο υλοποίησης των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων, προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης του ελέγχου πιστοποίησης του σχεδίου της επένδυσης σε ορκωτό ελεγκτή. Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο της πιστοποίησης μιας επένδυσης που μπορεί να γίνει από ορκωτό ελεγκτή, οποίος θα πιστοποιεί το πενήντα τοις εκατό (50%) ή το εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ή της ολοκλήρωσης (100%) και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Βασικός στόχος της κυβέρνησης και του υπ. Ανάπτυξης, είναι το πολύ 60 ημέρες μετά το κλείσιμο μιας πρόκλησης υποβολής προτάσεων, να ολοκληρώνεται διαδικασία αξιολόγησης όλων των επενδυτικών σχεδίων. Έτσι ο συνολικός κύκλος από τη δημοσιοποίηση μιας πρόσκλησης μέχρι και την έγκριση των επενδυτικών προτάσεων που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της πρόκλησης να μην ξεπερνά τους 5 με 6 μήνες μήνες, αντί 2 με 2,5 χρόνια που απαιτούνταν στον προγενέστερο Αναπτυξιακό Νόμο του 2016.

Προς την κατεύθυνση αυτή, θα συμβάλλει και ο αυτοματοποιημένος τρόπος υλοποίησης των προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων επενδυτικών σχεδίων μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου. Η πρακτική αυτή είναι ήδη ως έναν βαθμό γεγονός στις ενισχύσεις επιχειρήσεων που δόθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας. Όλα έγιναν ψηφιακά. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα, παρόλο που η υποβολή ενός επενδυτικού σχεδίου, δεν είναι το ίδιο με τη λήψη μιας ενίσχυσής βάσει της πτώσης του τζίρου που σημειώθηκε ένα ή δύο χρόνια πριν.

Ωστόσο η κυβέρνηση και η Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) με στόχο την πλήρη ηλεκτρονικοποίηση/ ψηφιοποίηση της διαδικασίας. Αυτό, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του Υπ. Ανάπτυξης, όχι μόνο θα αυξήσει την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, αλλά θα επιφέρει μεγαλύτερο επίπεδο διαφάνειας και αμεροληψίας στη διαδικασία αξιολόγησης.

Ειδικότερα η διαδικασία υπαγωγής σε καθεστώς ενίσχυσης του ν. 4887/2022 διαμορφώνεται ως εξής:

  1. Υποβολή αίτησης. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων και ο φορέας ενημερώνεται άμεσα για την παραλαβή και καταχώρησή τους.
  2. Αξιολόγηση. Για την υπαγωγή σε καθεστώς ενίσχυσης, διενεργείται αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου, η οποία περιλαμβάνει έλεγχο νομιμότητας, αξιολόγηση εύλογου κόστους και έλεγχο δεικτών βαθμολογίας.
  3. Έλεγχος. Αφού υπαχθεί σε καθεστώς ενίσχυσης, το επενδυτικό σχέδιο ελέγχεται σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησής του, ώστε να διαπιστωθεί η συνδρομή των προϋποθέσεων και η τήρηση των υποχρεώσεων των μερών.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!