Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Πρόκριμα για το Ηράκλειο η μεγάλη προσφορά Grimaldi στην Ηγουμενίτσα

Η κατά κράτος επικράτηση του ιταλικού ομίλου Grimaldi, με προσφορά που ξεπέρασε τα 84 εκατ. ευρώ, στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) αποτελεί για πολλούς πρόκριμα για αντίστοιχη επιθετική κίνηση των Ιταλών στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης. Ταυτόχρονα ο όμιλος Grimaldi, μέσω της Ηγουμενίτσας, μπαίνει σφήνα στα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ο οποίος επίσης κατέθεσε προσφορά για το λιμάνι Ηγουμενίτσας που υπολειπόταν σημαντικά (κοντά στα 30 εκατομμύρια…) έναντι των Ιταλών. Η διοίκηση του ΟΛΘ ελπίζει πλέον σε επικράτηση στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι του Βόλου, διαδικασία που ξεκίνησε προ ημερών.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) ενδιαφέρονται, πάντως, και αμερικανικά συμφέροντα, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται η στρατηγική του ομίλου Σαββίδη που ελέγχει τον ΟΛΘ. Ο τελευταίος βλέπει την Ηγουμενίτσα να αποκτά έναν ισχυρό διαχειριστή, τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος ελέγχει σήμερα περίπου 15 λιμάνια σε ολόκληρη την Ευρώπη και επενδύει στρατηγικά στην Ελλάδα όπου ήδη έχει σημαντική παρουσία και μέσω των Μινωϊκών Γραμμών.

Στην αγορά μεταφορών, υποστηρίζουν πως οι Ιταλοί θα επενδύσουν στην ενίσχυση του ρόλου της Ηγουμενίτσας ως δυτικής πύλης της χώρας, με αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού που σύντομα θα ανήκει επίσης σε ιδιώτη διαχειριστή (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects). Στην περίπτωση που υπάρξει αντίστοιχα σοβαρός διαχειριστής και στο λιμάνι του Βόλου, τότε η Θεσσαλονίκη θα βρεθεί σε δύσκολη θέση λένε τα ίδια στελέχη.

Μετά τον διαγωνισμό για την Ηγουμενίτσα και την αρκετά υψηλή προσφορά του ομίλου Γκριμάλντι, ο οποίος ήδη χρησιμοποιεί το λιμάνι για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Ιταλία, όλοι περιμένουν πως θα κινηθεί για τη διεκδίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, που συμμετέχουν ηχηρά επιχειρηματικά ονόματα, έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού, έχουν προκριθεί η Olete Limited, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. – Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, η κοινοπραξία Portek International Private Limited – GPH Cruise Port Finance LTD, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. – Attica Grοup, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Aviareps Ελλάς Α.Ε., η κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. – Goldenstep Shipping Limited, ο OΛΘ και η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. – JCC S.A.L.

Πριν από λίγες ημέρες, κατατέθηκαν και δύο δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης για τον οποίο υπάρχει ισχυρό αμερικανικό ενδιαφέρον. Δεσμευτικές προσφορές υπέβαλλαν η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και η LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (που ελέγχεται από την αμερικανική επενδυτική εταιρεία QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!