Γ.Δ.
1473.53 +1,47%
ACAG
+1,28%
6.32
CENER
+4,38%
8.35
CNLCAP
+1,27%
8
DIMAND
+0,73%
9.67
OPTIMA
+2,04%
11.02
TITC
+2,73%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,37%
1.482
ΑΒΕ
-2,69%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+2,15%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+2,21%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,11%
12.79
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+1,67%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,21%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,60%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
2.54
ΒΙΟΣΚ
+3,44%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-4,10%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,20%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.58
ΔΑΑ
0,00%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,61%
11.34
ΔΟΜΙΚ
+2,14%
4.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,46%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-1,49%
1.655
ΕΕΕ
+2,01%
31.42
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.475
ΕΛΒΕ
-3,81%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,82%
2.47
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,66%
8.33
ΕΛΣΤΡ
+0,43%
2.34
ΕΛΤΟΝ
-0,78%
1.786
ΕΛΧΑ
+3,70%
2.02
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.33
ΕΤΕ
+4,23%
8.14
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,69%
2.034
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-2,21%
0.42
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.39
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.99
ΙΝΛΟΤ
+0,17%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-1,27%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,71%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,27%
3.665
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,66%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.625
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-1,72%
1.256
ΚΟΥΕΣ
-1,91%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+2,19%
1.4
ΛΑΒΙ
+1,42%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+1,31%
6.95
ΛΑΜΨΑ
+1,20%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,24%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-1,76%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.93
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
-0,63%
3.965
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,07%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,76%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+2,25%
39.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-2,94%
0.99
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.268
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.346
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+0,69%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,45%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,99%
0.918
ΟΤΕ
+1,71%
14.3
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.74
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.175
ΠΑΠ
-0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,99%
3.789
ΠΕΤΡΟ
+7,71%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,91%
4.79
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.695
ΣΑΡ
-2,03%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,54%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.905
ΣΠΕΙΣ
+2,32%
7.94
ΣΠΙ
+2,25%
0.726
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,71%
18.46
ΤΖΚΑ
+1,25%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,82%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-2,68%
0.29
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.18
ΧΑΙΔΕ
-5,76%
0.655

Κουμπαράς για νέα έργα μέσω ιδιωτικοποιήσεων

Μια πρόταση του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) προς την κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση νέων έργων βλέπουν με καλό μάτι στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η πρόταση, που είχε διατυπωθεί δημοσίως προ μηνών από τον πρόεδρο του ΣΤΕΑΤ και επικεφαλής της ΑΚΤΩΡ Γιώργο Συριανό, προβλέπει τη δημιουργία ενός «κουμπαρά» στον οποίο θα συγκεντρώνεται ποσοστό των «υπερεσόδων» που έχει το ΤΑΙΠΕΔ από νέες συμβάσεις παραχώρησης υποδομών, όπως η Εγνατία Οδός και η Αττική Οδός.

Μόνο από τις δύο συγκεκριμένες συμβάσεις, χωρίς να υπολογίζονται μελλοντικές παραχωρήσεις, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συγκεντρώσει περισσότερα από 3,5 δισ. ευρώ. Τμήμα αυτών των εσόδων μπορούν να χρηματοδοτήσουν νέα έργα υποδομών στην Αττική (όπως η σήραγγα Ηλιούπολης που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης) και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση των λεγόμενων «πληρωμών διαθεσιμότητας» που θα πληρώνει το δημόσιο στους αναδόχους έργων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πλήθος έργων υποδομής προωθούνται αυτή την περίοδο με το συγκεκριμένο μοντέλο, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα κονδύλια για την καταβολή των πληρωμών διαθεσιμότητας.

Το επιχείρημα των ισχυρών κατασκευαστών και των άλλων υποστηρικτών αυτής της πρότασης είναι πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει «υπερέσοδα» λόγω της καλής πορείας της οικονομίας, που δεν είχαν υπολογιστεί όταν συμφωνήθηκε με τους δανειστές πως το σύνολο αυτών των εσόδων θα πήγαινε για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους. Συνεπώς, οι δανειστές πρέπει να είναι πιο ελαστικοί και να επιτρέψουν να διατεθεί για αναπτυξιακές επενδύσεις ένα τμήμα αυτών των εσόδων και να μην κατευθυνθεί στη «μαύρη τρύπα» του χρέους. Ούτως ή άλλως η συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης με τους δανειστές ανέφερε πως ένα τμήμα από τα έσοδα αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας, που θα συγκέντρωνε το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) θα κατευθύνονταν για επενδύσεις.

Η αναζήτηση πρόσθετων πόρων είναι μονόδρομος για την κυβέρνηση, αφού στο Μέγαρο Μαξίμου (που δίνουν μάχη ώστε να μην αυξηθούν φέτος τα διόδια επειδή είναι προεκλογική χρονιά) επιδιώκουν να προχωρήσουν ως δημόσιο έργο τη σήραγγα Ηλιοπούλεως. Θα ήταν δύσκολο σε οποιαδήποτε κυβέρνηση να προχωρήσει ένα δεύτερο έργο με διόδια στο Λεκανοπέδιο όπου ήδη λειτουργεί η Αττική Οδός. Έτσι, η σύμβαση παραχώρησης και το μοντέλο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θεωρείται η τελευταία λύση για την υπόγεια οδική σύνδεση του Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Το έργο ανακοινώνεται επί δεκαετίες χωρίς να προχωρούν ούτε οι μελέτες. Μάλιστα την τελευταία 25ετία προκηρύχθηκαν και δύο διαγωνισμοί για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την παραλιακή (που ευτυχώς ακυρώθηκαν) χωρίς να υπάρχουν οι στοιχειώδεις μελέτες. Μέσα στις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και η Lamda Development προγραμματίζουν εκδήλωση για την ανακοίνωση της συμφωνίας με βάση την οποία η τελευταία θα χρηματοδοτήσει τις μελέτες τόσο για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως, όσο και για τη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο (χωρίς φανάρια), κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού.

Χωρίς τα συγκεκριμένα έργα αναμένεται κυκλοφοριακό χάος στην περιοχή του Ελληνικού με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του επενδυτικού σχεδίου της Lamda Development που προβλέπει πως θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, ξενοδοχειακά συγκροτήματα, κτίρια γραφείων, κ.α.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!