Γ.Δ.
1468.9 +1,15%
ACAG
+1,92%
6.36
CENER
+4,50%
8.36
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
+0,73%
9.67
OPTIMA
+1,85%
11
TITC
+2,05%
29.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+2,33%
1.496
ΑΒΕ
0,00%
0.484
ΑΔΜΗΕ
+1,36%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.93
ΑΛΜΥ
+1,79%
2.85
ΑΛΦΑ
+2,21%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+1,34%
12.82
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+3,06%
7.42
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-0,81%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,42%
6.04
ΒΙΟΚΑ
+2,41%
2.55
ΒΙΟΣΚ
+2,29%
1.34
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-1,20%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.66
ΔΑΑ
+0,96%
8.38
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,61%
11.34
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.347
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
+1,95%
31.4
ΕΚΤΕΡ
+1,23%
4.53
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΙΝ
0,00%
2.45
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
2.645
ΕΛΠΕ
-0,06%
8.38
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.33
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,64%
1.98
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.34
ΕΤΕ
+1,46%
7.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.81
ΕΥΡΩΒ
+0,54%
2.031
ΕΧΑΕ
+1,36%
5.22
ΙΑΤΡ
+2,35%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.39
ΙΝΛΙΦ
+3,60%
5.18
ΙΝΛΟΤ
+1,57%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+0,48%
6.31
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+2,33%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+2,98%
1.555
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.605
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.278
ΚΟΥΕΣ
+2,61%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,47%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.37
ΛΑΒΙ
0,00%
0.848
ΛΑΜΔΑ
+1,17%
6.94
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-9,52%
0.304
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
0,00%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,69%
2.91
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,73%
27.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+0,83%
3.025
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
30.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,89%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,47%
38.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,47%
1.005
ΞΥΛΚ
+0,37%
0.271
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.7
ΟΛΥΜΠ
+0,35%
2.89
ΟΠΑΠ
+0,32%
15.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,21%
0.92
ΟΤΕ
+1,56%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,78%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.64
ΠΕΙΡ
+1,81%
3.82
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,75%
4.03
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,49%
4.77
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.69
ΣΑΡ
-0,34%
11.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,62%
0.376
ΣΙΔΜΑ
+2,36%
1.95
ΣΠΕΙΣ
+1,03%
7.84
ΣΠΙ
+0,28%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.42
ΤΖΚΑ
0,00%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,35%
1.706
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.298
ΦΡΛΚ
0,00%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Καρανίκας: Προβληματισμοί για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο λιανεμπόριο

Η ανάδυση και επέκταση του διαδικτύου συνετέλεσε στη διαμόρφωση ενός νέου επιχειρηματικού περιβάλλοντος το οποίο μετέβαλε τη φυσιογνωμία του τομέα του λιανικού εμπορίου.

Αυτό επισημάνθηκε σε εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, του ΙΝ.ΕΜ.Υ.- ΕΣΕΕ, του Δήμου Πειραιά και του Πανεπιστημίου Πειραιά στα πλαίσια του έργου “Κοινότητα Γνώσης και Καινοτομίας” με θέμα: «Οι τάσεις στο λιανικό εμπόριο».

Ωστόσο όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Καρανίκας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός μετατράπηκε σε συνθήκη όχι μεγέθυνσης των εμπορικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως βιωσιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εγείρεται μια σειρά προβληματισμών όπως:

α) Η εύρεση του βέλτιστου τρόπου συμβολής των ψηφιακών τεχνολογιών στην επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων προμηθευτών και καταναλωτών.

β) Αν και κατά πόσο συμβάλει η υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη συρρίκνωση του κόστους λειτουργίας;

γ) Αν οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι σε θέση να διαμορφώσουν όρους ειρηνικής συμβίωσης μεταξύ των πολύ μικρών, των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων με τις πολυεθνικές εμπορικές επιχειρήσεις και τις μεγάλες πλατφόρμες;

δ) Με ποιον τρόπο μπορούν οι πολύ μικρές, οι μικρές, και οι μεσαίες επιχειρήσεις να αποκομίσουν οφέλη από τις ψηφιακές τεχνολογίες;

ε) Αν τα φυσικά καταστήματα κατορθώσουν τελικά να επιβιώσουν, διατηρώντας το ρόλο τους ως σημείο φυσικής επαφής και εγγύησης παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς τους καταναλωτές ή θα σαρωθούν από τον ψηφιακή επέλαση;

στ) Πώς θα διαμορφωθούν και πώς θα λειτουργούν τα φυσικά καταστήματα στο μέλλον;

Από την παρουσίαση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σχετικά με τις τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά, προκύπτει ότι αν και επί πολλά χρόνια το λιανεμπόριο «έμενε στα ίδια πατήματα», τα τελευταία χρόνια οι μικρές επιχειρήσεις φαίνεται να ενσωματώνουν τις αλλαγές και τις καινοτομίες που προσφέρει η τεχνολογία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα όχι ότι προσαρμόζονται οι μικροί αλλά ότι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου «θέλουν να μοιάζουν με μικρά καταστήματα» ενώ οι μεγάλες μονάδες δεν δείχνουν πλέον το ίδιο ενδιαφέρον, με παλαιότερα, για την ανάπτυξης τους εκτός πόλεων. Αντίθετα μάλιστα, αναζητούν χώρους για καταστήματα μέσα στις πόλεις. Τα μικρά καταστήματα φαίνεται ότι θα εξακολουθήσουν να είναι ο βασικός ιστός στην εικόνα που θα έχουν και στο μέλλον οι πόλεις καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν – και τελικά να διαμορφώνουν και τις συνθήκες – για μια πόλη όπου καταστήματα και υπηρεσίες, βρίσκονται σε απόσταση περίπου 15 λεπτών.

Ακόμη μια τάση που διαμορφώνεται, με βάση την μετάβαση από την γραμμική στην κυκλική οικονομία, είναι ότι επεκτείνεται ο κύκλος ζωής των προϊόντων (επισκευή, δεύτερο χέρι κλπ). Επιπλέον, το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης εγκαταλείπει το επεκτατικό μοντέλο καθώς η μεγέθυνση δεν είναι αυτοσκοπός αλλά η ανάπτυξη σχετίζεται με περισσότερο βιώσιμα προϊόντα και μοντέλα διείσδυσης στις αγορές.

Ο καταναλωτής είναι αυτός που εκφράζει το μήνυμα για πιο πράσινη λειτουργία αγοράς κι αυτό το μήνυμα καλούνται να υλοποιήσουν οι επιχειρήσεις.

Ένδυση και τρόφιμα είναι οι κλάδοι με μεγάλες αλλαγές λόγω περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Δυο πλατφόρμες

Επίσης παρουσιάστηκαν οι δυο πλατφόρμες του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, που απευθύνονται στις πειραϊκές επιχειρήσεις που επιθυμούν να κάνουν το επόμενο βήμα και να μπουν στην ψηφιακή εποχή, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να αναπτυχθούν και συγκεκριμένα :

– Η ψηφιακή πλατφόρμα «Εικονική περιήγηση της αγοράς/των επιχειρήσεων του Πειραιά».

– Η πλατφόρμα κινητής εφαρμογής για την πόλη του Πειραιά με στόχευση στους επιβάτες κρουαζιέρας και τους επισκέπτες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!