Γ.Δ.
1490.55 -0,21%
ACAG
-0,33%
6.1
CENER
+0,80%
8.77
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
+0,11%
9.46
OPTIMA
+0,17%
11.66
TITC
-1,29%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,36%
1.65
ΑΒΕ
-1,85%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+5,81%
0.91
ΑΛΜΥ
-0,89%
2.795
ΑΛΦΑ
+1,68%
1.668
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-0,53%
13.23
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,48%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.37
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,65%
6.17
ΒΙΟΚΑ
-2,95%
2.63
ΒΙΟΣΚ
-0,72%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+7,56%
2.56
ΓΕΒΚΑ
-1,86%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.64
ΔΑΑ
+0,82%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,77%
11.77
ΔΟΜΙΚ
+0,22%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,49%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-2,38%
1.64
ΕΕΕ
+0,37%
32.32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,42%
2.42
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.68
ΕΛΠΕ
-1,48%
8.68
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.87
ΕΛΧΑ
-0,25%
2.02
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-0,36%
1.385
ΕΤΕ
-1,88%
8.34
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.98
ΕΥΡΩΒ
-0,10%
2.055
ΕΧΑΕ
-0,75%
5.31
ΙΑΤΡ
-0,29%
1.72
ΙΚΤΙΝ
+4,60%
0.432
ΙΛΥΔΑ
-2,70%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,60%
4.95
ΙΝΛΟΤ
+2,63%
1.17
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.32
ΙΝΤΕΤ
-2,72%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.59
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,31%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,62%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,49%
0.528
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.296
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.91
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+2,51%
0.98
ΛΑΜΔΑ
-1,13%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-0,72%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
+1,75%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,93%
27.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,50%
27.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
38.12
ΝΑΚΑΣ
-2,74%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,43%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,00%
0.302
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+20,45%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,94%
21.5
ΟΛΠ
-1,18%
25.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
+0,19%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,87%
0.929
ΟΤΕ
+1,06%
14.25
ΟΤΟΕΛ
-0,63%
12.7
ΠΑΙΡ
-0,43%
1.15
ΠΑΠ
0,00%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,51%
3.864
ΠΕΤΡΟ
+0,86%
9.4
ΠΛΑΘ
+0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
-5,63%
15.1
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,57%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+0,18%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.384
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
-1,40%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,38%
18.37
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,69%
1.728
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,85%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.135
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Καραμανλής: Στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική από τον ΟΑΣΑ

Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, καθώς και στη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή. 

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής καταρχήν υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες. Τόνισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση. Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα είναι άλλη η ζήτηση τους χειμερινούς και άλλη τους θερινούς μήνες. 

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας –  Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019. Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023

«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.

«Μουντζούρης» Βόλου: Προτεραιότητα η ασφάλεια

Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το τραινάκι του Πηλίου.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι εάν χαρακτηριστεί ο λεγόμενος «μουντζούρης» ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές. 

«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τραινάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών». 

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές. 

«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τραίνο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε. 

Ειδικότερα υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τραίνου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.

Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.

«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘‘μουντζούρη’’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε. 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στηλίτευσε μάλιστα την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ. «Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα. Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τραινάκι στο Δήμο. Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;» Αναρωτήθηκε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση και τόνισε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τη Hellenic Train διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!