Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Τι αναζητούν οι millennials που εργάζονται στον ξενοδοχειακό τομέα

Ανάγκη να χρησιμοποιούν στη δουλειά τους τις δεξιότητες και ικανότητές τους έχουν οι millennials που εργάζονται στον ξενοδοχειακό τομέα, ενώ για τους ανθρώπους της ίδιας γενιάς, που ακόμα σπουδάζουν σε τουριστικές σχολές, ο μισθός φαίνεται πως έχει συγκριτικά περισσότερη σημασία. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα των δρων Παπαβασιλείου και Στεργίου, από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 350 ατόμων της συγκεκριμένης γενιάς ( όσες και όσοι έχουν γεννηθεί πριν το 2000 και μετά το 1981) και συγκεκριμένα 165 φοιτητριών και φοιτητών και 185 εργαζομένων σε ξενοδοχεία.

«Ίσως το πιο σημαντικό εύρημα της έρευνας να είναι αυτό που δείχνει ότι η μετάβαση από τις σπουδές στην εργασία αποτελεί κρίσιμη περίοδο για την απόκτηση αξιών, που μετέπειτα θα χαρακτηρίσουν τη συμπεριφορά της συγκεκριμένης γενιάς στον χώρο εργασίας. Όταν κάποιος περνάει από τις σπουδές στην αγορά εργασίας, η σημασία των γνωστικών και κοινωνικών αξιών αυξάνεται, σε σχέση με όταν ακόμα σπουδάζει» σημειώνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ερευνητής και ακαδημαϊκός υπότροφος δρ Μανώλης Παπαβασιλείου και προσθέτει ότι στο πλαίσιο της έρευνας έγινε συγκριτική μελέτη 25 εργασιακών αξιών, κατηγοριοποιημένων σε τέσσερις διαστάσεις (κοινωνικές, γνωστικές, υλικές και κύρους).

«Οι εργαζόμενοι millennials σε ξενοδοχεία δίνουν σημαντικά περισσότερη σημασία στο να εργάζονται σε μια δουλειά στην οποία μπορούν να κάνουν χρήση των ικανοτήτων τους, σε σχέση με τους millennials που είναι φοιτητές σε σχολές τουρισμού. Το ίδιο συνέβη και με τη σημασία που απέδωσαν στο να εργάζονται σε μια δουλειά που να βοηθά τους συνανθρώπους τους. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι τόσο οι φοιτητές όσο και οι εργαζόμενοι Millennials έδωσαν την ίδια χαμηλή σημασία – τη χαμηλότερη σε σχέση με τις άλλες τρεις διαστάσεις εργασιακών αξιών – στη διάσταση του κύρους. Η σημασία της εξουσίας και της επιρροής στην εργασία είχαν τη λιγότερη σημασία στο υπό εξέταση δείγμα» επισημαίνει ο δρ Παπαβασιλείου, με βάση τα ευρήματα της έρευνας, στην οποία επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο δρ Δημήτριος Στεργίου.

Χάρη στην έρευνα, συμπλήρωσε, η απάντηση στο ερώτημα «πώς μπορείτε να προσεγγίσετε τους Έλληνες millenials στον εργασιακό χώρο» γίνεται ευκολότερη, δεδομένου ότι μέχρι πρόσφατα τα δεδομένα από την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη συγκεκριμένη γενιά προέρχονταν κυρίως από κράτη με διαφορετική κουλτούρα και επίπεδο ανάπτυξης, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς: «η παροχή εξουσίας στην εργασία ή η δυνατότητα άσκησης επιρροής στη λήψη αποφάσεων δεν αποτελούν χρήσιμους τρόπους προσέγγισης εργαζομένων που ανήκουν στη γενιά των Millennials στην Ελλάδα. Αντίθετα, το να τους προσφέρεις την ευκαιρία να κάνουν χρήση των ικανοτήτων τους ή/και να τους κρατάς το ενδιαφέρον αμείωτο στον εργασιακό χώρο, αποτελούν προτεινόμενους τρόπους προσέγγισης τους» εξήγησε.

Αναλυτικότερα, βαθμολογώντας από το 1 (καθόλου σημαντικό) έως το 5 (εξαιρετικά σημαντικό) τις διάφορες αξίες σε σχέση με την εργασία, αμφότερες οι κατηγορίες των millenials (εργαζόμενοι/ες και φοιτητές/τριες) δείχνουν να ενδιαφέρονται πολύ για τις ώρες δουλειάς (4,42/5 και οι δύο), την εργασιακή ασφάλεια (στην οποία όσοι ακόμα σπουδάζουν «έδωσαν» βαθμό 4,38 και οι εργαζόμενοι 4,42) και την υποστηρικτική εργοδοσία (4,36 και 4,59 αντίστοιχα). Και οι δύο κατηγορίες επιθυμούν επίσης, με μικρές διαφορές, την αναγνώριση και τη διαρκή μάθηση. Όμως οι εργαζόμενοι θεωρούν τη χρήση των ικανοτήτων τους στη δουλειά σημαντικότερη από ό,τι πιστεύουν ότι είναι όσοι σπουδάζουν (4,12 έναντι 3,90), ενώ έχει περισσότερη σημασία για αυτούς και η προσφορά βοήθειας προς άλλους ανθρώπους μέσω της δουλειάς τους (4,01 έναντι 3,74), αλλά και ο αντίκτυπος της εργασίας τους (3,49 έναντι 3,24).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!