Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Κατρούγκαλος: Σημαντικές οι ευθύνες Καραμανλή στα Τέμπη

Η τραγωδία στα Τέμπη οφείλεται σε πολύ συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες αυτών που είχαν τη διαχείριση των τρένων. Ο κ. Καραμανλής έχει πολύ σημαντικές προσωπικές ευθύνες, υποστήριξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Κατρούγκαλος, μιλώντας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 Fm

«Τα βασικά αίτια για την εν γένει κακοδαιμονία είναι ο πελατιασμός, να διαχειριζόμαστε τις δημόσιες υπηρεσίες για το καλό της κομματικής μας πελατείας», είπε ο κ. Κατρούγκαλος.

Η συνέντευξη Κατρούγκαλου στα «Παραπολιτικά»

Σύμφωνα με τον κ. Κατρούγκαλο, η ουσιώδης διαφορά ανάμεσα στην περίπτωση Τόσκα –Καραμανλή, θα συνέδεα την περίπτωση Τόσκα με την περίπτωση Πολύδωρα, του υπουργού την περίοδο των πυρκαγιών στην Ηλεία, που πάλι είχαμε πολλούς νεκρούς είναι η εξής. Στους δύο υπουργούς Προστασίας του πολίτη μπορεί να καταλογιστεί ενδεχομένως ευθύνη για τη διαχείριση της επ’ αύριον της τραγωδίας. Λέω δηλαδή ότι οι δύο μεγάλες τραγωδίες στην Ηλεία και στο Μάτι δεν είχαν ανθρωπογενή αίτια, η διαχείριση τους είναι άλλη ιστορία. Η περίπτωση της τραγωδίας στα Τέμπη είναι διαφορετική ακριβώς γιατί δεν οφείλεται κυρίως σε ανθρώπινο λάθος, οφείλεται σε πολύ συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες αυτών που είχαν τη διαχείριση των τρένων. Άρα ο κ. Καραμανλής δεν ευθύνεται απλώς για τη διαχείριση ενός πράγματος που συνέβη στη βάρδιά του για αυτό το λόγο και η ευθύνη του δεν είναι μόνο αντικειμενική.

«Ο κ. Καραμανλής έχει πολύ σημαντικές προσωπικές ευθύνες, φυσικά είναι και ευθύνες γενικότερα της κυβέρνησης αλλά προσωποποιούνται ειδικά σε αυτόν γιατί κούναγε το δάχτυλο όταν και οι βουλευτές οι δικοί μας και των άλλων κομμάτων και κυρίως οι εργαζόμενοι έθεταν τα μεγάλα ζητήματα ασφάλειας των σιδηροδρόμων και αυτός έλεγε «ντροπή, πρέπει να ντρέπεστε που μιλάτε για την ασφάλεια των τρένων». Είχε αγνοήσει την παραίτηση του αρμόδιου για το σύστημα ATCS που έγινε ένα χρόνο πριν την τραγωδία και που επισήμανε τα μεγάλα κενά, κυρίως όμως είχε αγνοήσει 3 εκτροχιασμούς και 11 ατυχήματα που είχαν προηγηθεί. Δεν πήρε για αυτά τα θέματα καμία προσωπική ευθύνη ο κ. Καραμανλής, όπως και η κυβέρνηση έδωσαν μια κατά τη γνώμη μου μισή συγγνώμη εκ μέρους του συνόλου του πολιτικού συστήματος χωρίς να πουν αν έχουν οι ίδιοι συγκεκριμένη ευθύνη για αυτά που προανέφερα», τόνισε.

Όλοι όσοι έχουν κυβερνήσει έχουν στο μέτρο που τους αναλογεί καταρχάς ευθύνη

Σύμφωνα με τον κ. Κατρούγκαλο, όλοι όσοι έχουν κυβερνήσει έχουν στο μέτρο που τους αναλογεί καταρχάς ευθύνη για την κατάσταση των τρένων. Άλλη όμως ευθύνη έχει ένα κόμμα που κυβέρνησε 4,5 χρόνια και με τα χέρια του δεμένα και άλλο τα δύο άλλα μεγαλύτερα κόμματα.

Όπως υποστήριξε «τα βασικά αίτια για την εν γένει κακοδαιμονία είναι ο πελατιασμός, να διαχειριζόμαστε τις δημόσιες υπηρεσίες για το καλό της κομματικής μας πελατείας. Αυτό όχι μόνο στο μικρό επίπεδο ρουσφέτια αλλά και για τη διαχείριση των τρένων. Είχε φτάσει ο ΟΣΕ να έχει 10,5 δισ. χρέος. Η δεύτερη αιτία και διαφορά μας με τη ΝΔ είναι η υποτίμηση των δημόσιων υπηρεσιών. Εμείς δεν θέλουμε να περάσουν όλα την αγορά, θέλουμε να υπάρχουν ισχυρές δημόσιες υπηρεσίες, καλά τρένα με δημόσιο έλεγχο.

Ερωτηθείς γιατί δεν καρπώνονται πολιτικά οφέλη και δεν ανεβαίνουν τα δημοσκοπικά ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Κατρούγκαλος είπε: «Αλίμονο αν λειτουργούσαμε ως πολιτικοί τοκογλύφοι, να θέλουμε να πάρουμε “τόκο” από αυτή την τραγωδία. Νομίζω ότι υπό το κράτος του σοκ είναι λογικό αυτή τη στιγμή από τις απώλειες που έχει η ΝΔ να έχουν μετατοπιστεί στην ομάδα των αναποφάσιστων, δεν αλλαζει εύκολα άλλωστε κανείς την πολιτική του επιλογή όσο και να είναι δραματικό το γεγονός που έχει συμβεί. Η δεύτερη εξήγηση που θα έδινα είναι ότι γενικώς όλες οι δημοσκοπήσεις διαχρονικά έχουν ένα πρόβλημα να δουν ακριβώς τι σκέφτονται οι νέοι και οι νέοι είναι ο βασικός παράγοντας που συμμετέχει σε αυτή τη μεγάλη αμφισβήτηση, συνολικά του πολιτικού συστήματος. Εκεί όμως έγκειται το καθήκον μας και εμάς των πολιτικών και εσάς των δημοσιογράφων να μην ανεξέλεγκτη και διάχυτη, πρέπει ο καθένας μας να έχει τις ευθύνες που του αναλογούν. Όχι η λογική “όλοι φταίνε το ίδιο” ή “όλοι το ίδιο είναι”».

Σύμφωνα με τον κ. Κατρούγκαλο, τα συνθήματα που κυριαρχούν στις συγκεντρώσεις είναι συνθήματα «που είναι κοντά στη δική μας ανάγνωση των πραγμάτων»

Όπως είπε το πιο χαρακτηριστικό σύνθημα είναι «ζωή με κουπόνια, θάνατος με εισιτήριο» δηλαδή η νέα γενιά δεν θέλει να είναι χαμένη γενιά και προβάλει αυτή την αμφισβήτηση ότι δεν πρέπει να είναι μόνο η οικονομία που να κυριαρχεί πάνω στην πολιτική ή η αγορά απέναντι στο κράτος πρόνοιας. Δηλαδή το κλίμα που δημιουργείται δεν είναι μόνο αναζήτηση ευθυνών για το ποιος έφταιξε για την τραγωδία αλλά και για την αναζήτηση των βαθύτερων αιτιών και κυρίως της διεξόδου.

Ερωτηθείς πότε πιστεύει ότι θα είναι ο χρόνος των εκλογών, ανέφερε «εγώ έλεγα και πριν την τραγωδία ότι ο κ. Μητσοτάκης θα πήγαινε το Μάιο, τώρα ακούω, ελπίζω να μην συμβεί κάτι τέτοιο συνταγματικά είναι ανεκτό μεν αλλά κατά τη γνώμη μου θα ήταν απαράδεκτο ότι υπάρχουν σενάρια για Ιούλιο –Αύγουστο. Νομίζω ότι η τραγωδία απαιτεί να μην υπάρχει παράταση της πολιτικής εκκρεμότητας.

«Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα προηγηθούν οι τουρκικές εκλογές», είπε ο δημοσιογράφος και ο κ. Κατρούγκαλος απάντησε «αυτό είναι σίγουρο και με νεκρούς ασύγκριτα περισσότερους από τους δικούς μας δηλαδή η διαχείριση του πολιτικού συστήματος εκεί μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι καλύτερη από τις επιλογές του κ. Μητσοτάκη δηλαδή την αβεβαιότητα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!