Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Cosco: Κέρδη 38,2 εκατ. στον Πειραιά το 2022 με αύξηση 30,9%

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι οικονομικές επιδόσεις της Cosco στον τομέα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, παρά τη νέα ετήσια πτώση του αριθμού των «κουτιών» που διακινήθηκαν το 2022. Όπως φαίνεται από τα σχετικά, η θυγατρική της Cosco Shipping Ports, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), η οποία ασκεί τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, σημείωσε σημαντική αύξηση των αποτελεσμάτων της. Συγκεκριμένα, τα κέρδη για το 2022 αυξήθηκαν κατά 30,9%, σε 41,58 εκατ. δολάρια ή 38,2 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 9%, σε 306,7 εκατ. δολάρια ή 333,3 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την Cosco Shipping Ports, αυτή η βελτίωση οφείλεται στην περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου των εγχώριων φορτίων (έναντι εκείνων που προέρχονται από το εξωτερικό), αλλά και στην αύξηση των ταριφών από την εταιρεία. Η αύξηση αυτή των τιμολογίων είναι που έχει επιτρέψει ουσιαστικά τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών, παρά το γεγονός ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συνέχισε και πέρυσι την πτωτική της πορεία. Συγκεκριμένα, μειώθηκε κατά 7,3% σε 4,35 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 4,69 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2021. Αξίζει να τονιστεί πως η δραστηριότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων κινείται με… την «όπισθεν» από το 2020 και μετά, έχοντας συμπληρώσει ήδη τρία συναπτά έτη μείωσης. Το 2019 είχαν διακινηθεί 5,15 εκατ. κοντέινερ από τις προβλήτες που διαχειρίζεται η ΣΕΠ. Σε σχέση με το 2022 παρατηρείται συνολική πτώση κατά 15,5% ή 800.000 εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, η τάση αυτή συνεχίζεται και φέτος. Κατά το πρώτο δίμηνο του 2023 έχουν περάσει από το ελληνικό λιμάνι 645,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που είναι κατά 12,3% χαμηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η εξέλιξη αυτή ασφαλώς δεν επηρεάζει, όπως φαίνεται, τις οικονομικές επιδόσεις της Cosco. Άλλωστε, όσο η ΣΕΠ παραμένει κερδοφόρος και καταγράφει αύξηση μεγεθών, τόσο αυξάνεται και το οικονομικό αντάλλαγμα που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει στον ΟΛΠ, βάσει της σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Με δεδομένο, όμως, ότι και ο ΟΛΠ βρίσκεται υπό κινεζικό έλεγχο, αυτό δεν αποτελεί ζήτημα. Αντιθέτως, επιτρέπει στην Cosco να καρπώνεται όλα τα οφέλη, χωρίς να χρειάζεται να αυξάνει το λειτουργικό της κόστος, μέσω ενός υψηλότερου όγκου εξυπηρέτησης φορτίων. Αφού, λοιπόν, επιτυγχάνει αύξηση κερδών, μειώνοντας παράλληλα τους αριθμούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, το όφελος είναι διπλό.

Την ίδια στιγμή, όμως, το λιμάνι του Πειραιά, που είχε φτάσει να «χτυπά» την πόρτα της «Αγίας Τριάδας» των ευρωπαϊκών λιμανιών, δηλαδή του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου, έχει απολέσει την τέταρτη θέση στην οποία βρέθηκε το 2019 και βρίσκεται πλέον στην έκτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης. Η δε διοίκηση της Cosco Shipping Ports έχει επιλέξει μια διαφορετική στρατηγική, που το ελληνικό λιμάνι δεν μοιάζει να έχει τον ίδιο στρατηγικό ρόλο με το πρόσφατο παρελθόν, εξέλιξη που ίσως να οφείλεται και στην αλλαγή των διακρατικών συσχετισμών μεταξύ Ελλάδας, ΗΠΑ και Κίνας τα τελευταία χρόνια.

Στην ανάλυσή της για τις προοπτικές του ομίλου κατά το 2023, η διοίκηση της Cosco Shipping Ports επισημαίνει ότι «ο όμιλος θα συνεχίσει να βελτιώνει το παγκόσμιο δίκτυο λιμενικών υποδομών του και θα αναζητήσει ενεργά νέες επενδυτικές ευκαιρίες σε αναδυόμενες και περιφερειακές αγορές». Στο επίκεντρο θα βρεθούν επίσης η αύξηση του κέρδους ανά κοντέινερ και η περαιτέρω ενίσχυση της κερδοφορίας των λιμενικών υποδομών που διαχειρίζεται η εταιρεία. Επίσης, η εταιρεία θα συνεχίσει την ανάπτυξη «έξυπνων» λιμανιών, αλλά και τη δημιουργία υποδομών logistics, ώστε να ενισχυθεί η εφοδιαστική αλυσίδα στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!