Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Οι συλλέκτες έργων τέχνης συχνάζουν πλέον στο Instagram

Ένας συλλέκτης έργων τέχνης, που σέβεται τον εαυτό του, δεν θα διανοούνταν ποτέ να αποκτήσει ένα έργο μέσω υπολογιστή, tablet ή laptop. Θα σύχναζε μανιωδώς σε γκαλερί ή έστω σε ένα φουάρ τέχνης. Αυτά προ COVID-19.

Στην εποχή της πανδημίας, οι συλλέκτες έργων τέχνης μετακομίζουν στο Διαδίκτυο και συχνάζουν σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. To 2020 πάνω από το ένα τρίτο (34%) των αγορών έργων τέχνης έγιναν μέσω του Instagram, αποδεικνύοντας ότι η πανδημία επηρέασε βαθιά και την αγορά τέχνης, θέτοντάς την υπό ραγδαίο ψηφιακό μετασχηματισμό.

Συνολικά, ένας στους τέσσερις συλλέκτες αγοράζει πλέον έργα τέχνης μέσω Ίντερνετ. Μάλιστα, το 2020 η αγορά τέχνης έσπασε ένα μοναδικό ορόσημο: για πρώτη φορά στην ιστορία, το online κανάλι ξεπέρασε τις πωλήσεις της γενικής λιανικής. Περισσότερα από 12,4 δισ.δολ. επενδύθηκαν online στην τέχνη το 2020, ποσό διπλάσιο σε σχέση με το 2019. Για να γίνει αντιληπτή η ψηφιακή έκρηξη στην αγορά τέχνης, μεταξύ 2013 και 2019 η online αγορά κατάφερε να φτάσει σε αξία μόλις τα 6 δισ. δολάρια.

Τη χρονιά της πανδημίας, και ενώ πολλοί οίκοι δημοπρασιών, γκαλερί και εκθέσεις κατέβαζαν ρολά, οι φανατικοί της τέχνης έπιαναν στασίδι στο Ίντερνετ. Έτσι, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις έργων τέχνης μειώθηκαν κατά 22% το 2020 και έφτασαν τα 50,1 δισ. δολ. το 2020, οι online πωλήσεις διπλασιάστηκαν. Πλέον αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών αγορών έργων τέχνης, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν μόλις 9%.

Sotheby’s online

Την ψηφιακή μετάβαση της αγοράς τέχνης δείχνει έρευνα της Art Basel και της UBS Global Art Market 2021, σε δείγμα 2.500 συλλεκτών έργων τέχνης, την οποία υπογράφει ο πολιτιστικός οικονομολόγος Clare McAndrew.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο οίκος δημοπρασιών Sotheby’s στη Νέα Υόρκη έκανε το 70% των πωλήσεών του online (από 30% το 2019). Τα έσοδα του οίκου από το online κανάλι έφτασαν τα 584 εκατ. δολ., χτυπώντας αύξηση 650% από το 2019.

Όσον αφορά στην αγορά τέχνης μέσω Instagram, το 2020 οι πιο δυναμικοί αγοραστές ήταν οι Αμερικανοί, όπου το 46% των συλλεκτών αγόρασε τέχνη μέσω της πλατφόρμας. Το αντίστοιχο ποσοστό για τη Γερμανία ήταν 42$ και για τη Μεγάλη Βρετανία 40%.

Η COVID-19 άνοιξε την όρεξη

Αν και η παγκόσμια αγορά τέχνης μειώθηκε σε αξία το 2020, οι πωλήσεις της παρέμειναν πάνω από το ιστορικό χαμηλό της οικονομικής ύφεσης του 2009, όταν είχαν υποχωρήσει κατά 36% στα 39,5 δισ. δολάρια.

Παρά το γεγονός ότι είχαν λιγότερες ευκαιρίες να αγοράσουν αυτοπροσώπως, οι συλλέκτες που ρωτήθηκαν απάντησαν ότι παρέμειναν ενεργά συνδεδεμένοι με την αγορά τέχνης το 2020, αγοράζοντας κατά μέσο όρο 9 έργα έναντι 10 το 2019. Μάλιστα, σχεδόν τα δύο τρίτα των συλλεκτών (66%) τονίζουν ότι η πανδημία αύξησε το ενδιαφέρον τους για συλλογή έργων τέχνης. Μάλιστα, ένας στους τρεις (32%) απαντά ότι αυτή η αύξηση ήταν σημαντική.

Η αμερικανική αγορά διατήρησε την ηγετική της θέση, συγκεντρώνοντας μερίδιο 42% των παγκόσμιων πωλήσεων. Οι αμέσως επόμενες πιο δυναμικές αγορές, παγκοσμίως, για την τέχνη ήταν η Κίνα και η Μεγάλη Βρετανία με ποσοστό 20% έκαστη.

Γυναικεία υπόθεση

Οι γυναίκες συλλέκτριες έργων τέχνης ξόδεψαν το 2020 περισσότερα από τους άνδρες, με τη μέση δαπάνη να αυξάνεται κατά 13% από έτος σε έτος και να φτάνει τα 154.000 δολάρια. Συνολικά, το μερίδιο των συλλεκτριών έργων τέχνης διευρύνθηκε στο 39% το 2020 έναντι 37% το 2019 και 33% 2018.

Οι συλλέκτες που ανήκουν στη γενιά των Millennials ήταν αυτοί που έβαλαν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την τέχνη το 2020 με το 30% να έχει ξοδέψει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια. Οι Millennials επίσης ήταν η γενιά που περισσότερο από όλες δραστηριοποιήθηκε στην αγορά έργων τέχνης μέσω του Διαδικτύου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!