Γ.Δ.
1455.48 +0,03%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
+3,70%
7.85
CNLCAP
-3,64%
7.95
DIMAND
+0,10%
9.55
OPTIMA
-0,37%
10.64
TITC
+2,60%
29.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.492
ΑΒΕ
+2,34%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
+2,86%
2.88
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.62
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,81%
12.36
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,49%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+7,08%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,29%
5.8
ΒΙΟΚΑ
-3,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
-5,26%
0.18
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,70%
16.78
ΔΑΑ
-0,36%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,22%
11.34
ΔΟΜΙΚ
-0,64%
4.63
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,13%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+1,19%
1.695
ΕΕΕ
+0,47%
30.08
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
4.45
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+2,88%
2.5
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,34%
2.585
ΕΛΠΕ
-1,67%
8.235
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.45
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,14%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-9,68%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+8,66%
1.38
ΕΤΕ
-0,39%
7.67
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,50%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.17
ΙΑΤΡ
+2,79%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-1,14%
0.435
ΙΛΥΔΑ
-2,91%
1.67
ΙΝΚΑΤ
+5,74%
5.34
ΙΝΛΙΦ
+1,20%
5.04
ΙΝΛΟΤ
+1,94%
1.156
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.31
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-3,03%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+5,08%
3.72
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
-1,58%
1.555
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+5,66%
1.68
ΚΟΡΔΕ
+1,45%
0.56
ΚΟΥΑΛ
-2,54%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,17%
5.93
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,74%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+3,25%
1.43
ΛΑΒΙ
-0,70%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,65%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,41%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,25%
4.07
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
+0,79%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,18%
27.2
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
+1,16%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,81%
29.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.97
ΜΠΤΚ
-2,08%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
38.06
ΝΑΚΑΣ
-4,79%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,48%
1.03
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-1,18%
0.336
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
+0,81%
24.95
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.85
ΟΠΑΠ
-3,47%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
+0,49%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
+1,53%
2.65
ΠΕΙΡ
-1,91%
3.904
ΠΕΤΡΟ
-1,86%
8.46
ΠΛΑΘ
-2,20%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,95%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,04%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+1,26%
1.61
ΣΑΡ
+1,36%
11.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,53%
7.72
ΣΠΙ
+1,13%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,77%
18.37
ΤΖΚΑ
-3,33%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-3,50%
0.358
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
+0,86%
4.105
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Αττική Οδός: Με έναν διαγωνισμό και με πρότυπη πρόταση όλες οι επεκτάσεις

Με έναν διαγωνισμό που θα προχωρήσει με το μοντέλο της «πρότυπης πρότασης» επιδιώκει η κυβέρνηση να προχωρήσει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού όπως είπε την Τρίτη ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Ο κ. Καραγιάννης υποστήριξε πως μια νέα κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας θα προχωρήσει τα έργα των επεκτάσεων μέσω ενιαίου διαγωνισμού και «πρότυπης πρότασης». Πρόκειται για έργα όπως οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και η κρίσιμη σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα ενώνει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Η πλατφόρμα για την υποδομή «πρότυπων προτάσεων» έχει ήδη ανοίξει. Όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία που ψήφισε η απερχόμενη κυβέρνηση, μέσω των «πρότυπων προτάσεων» ένας ιδιώτης ωριμάζει τεχνικά και χρηματοοικονομικά ένα έργο και στη συνέχεια έχει πλεονεκτήματα στο διαγωνισμό που προωθεί το υπουργείο, ανεξάρτητα από το εάν επικρατήσει ή όχι. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη η Lamda Development θα ωριμάσει τις μελέτες για την επέκταση προς τα νότια προάστια της Αθήνας  και ότι το υπουργείο προχωρεί σε κάποιες αλλαγές για τα έργα προς Λαύριο χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες.

Η σήραγγα Ηλιούπολης, που θεωρείται κρίσιμο έργο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των Νοτίων Προαστίων λόγω του Ελληνικού, θα είναι μήκους τριών χιλιομέτρων θα ξεκινά από το στρατόπεδο Σακκέτα στον Υμηττό και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, κοντά  στο εμπορικό κέντρο στα σύνορα Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης. Στη συνέχεια το έργο περιλαμβάνει ανισόπεδους κόμβους μέχρι το ύψος της Γλυφάδας.

Χωρίς τη σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και χωρίς τη μετατροπή της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο (κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού, με κατάργηση των φαναριών και δημιουργία κόμβων), θα επιδεινωθεί το σημερινό κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή. Η Lamda Development σχεδιάζει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ελλάδας στο Ελληνικό με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση της κίνησης στην περιοχή. Και το εμπορικό κέντρο των 130.000 τετραγωνικών μέτρων είναι μόνο ένα από τα έργα που θα προσθέσει κυκλοφορία πέριξ του Ελληνικού.

Ο πρώτος διαγωνισμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού είχε προκηρυχθεί το 2000 επί κυβέρνησης Κώστα Σημίτη χωρίς να υπάρχουν ούτε οι στοιχειώδεις μελέτες. Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκηρύχθηκε το 2007 επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, με αντίστοιχα προβλήματα στις μελέτες. Και αυτός ο διαγωνισμός ακυρώθηκε ενώ στο μεσοδιάστημα οι εργολάβοι της Αττικής Οδού είχαν προτείνει να κατασκευάσουν με δικά τους έξοδα τις επεκτάσεις με παράλληλη χρονική παράταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα. Η πρόταση είχε απορριφθεί από την κυβέρνηση Καραμανλή. Από τότε πέρασαν σχεδόν 16 χρόνια χωρίς ουσιαστική εξέλιξη στις τρεις επεκτάσεις.

Παράταση στην υποβολή προσφορών για την Αττική Οδό

Παρατείνεται έως τις 10 Ιουλίου η προθεσμία υποβολής προσφορών στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση: «Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. («ΤΑΙΠΕΔ») ανακοινώνει ότι η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού παρατείνεται έως την 10 Ιουλίου 2023, ώρα 17:00 (ώρα Ελλάδος, GMT + 2)».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!