Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Μητσοτάκης για Μετρό Θεσσαλονίκης: Παρελθόν η απάτη των μουσαμάδων

Μήνυμα για την Ελλάδα που συνεχίζει να αλλάζει και κοιτά μπροστά, αφήνοντας στο παρελθόν την «απάτη των μουσαμάδων» έστειλε από το Μετρό Θεσσαλονίκης ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός μπήκε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, διανύοντας όλη τη Γραμμή 1, καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για να δοθεί στην κυκλοφορία το σπουδαίο συγκοινωνιακό έργο που αλλάζει τα δεδομένα στις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη.

«Η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της: Να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, ταυτόχρονα όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιβιβάστηκε, στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΝΣΣ), σε συρμό ο οποίος πραγματοποίησε δοκιμαστικό δρομολόγιο και έφτασε μέχρι το αμαξοστάσιο στην Πυλαία, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους και να ενημερωθεί για τη λειτουργία του κέντρου ελέγχου από τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», η οποία θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό», Νίκο Ταχιάο.

Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετέβη και ξεναγήθηκε στον σταθμό «Βενιζέλου», όπου επανατοποθετούνται τα αρχαία που ανακαλύφθηκαν στον χώρο κατά τη διάρκεια των έργων.




Το Μετρό Θεσσαλονίκης σε αριθμούς

  • Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χλμ.
  • Διαθέτει 13 σταθμούς
  • 250.000 επιβάτες θα μετακινούνται σε ημερήσια βάση
  • Η επέκταση προς Καλαμαριά υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024 και θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής.
  • Σχεδιάζεται επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.




Μητσοτάκης: «Η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό που της αξίζει»

«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα -καθώς διανύσαμε όλη τη βασική, την  πρώτη γραμμή του Μετρό- διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της: να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, ταυτόχρονα όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό.

» Είναι, πράγματι, μία πολύ σημαντική μέρα, σήμερα, για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο πολλών δεκαετιών γίνεται πια πράξη. Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους, όσοι εργάστηκαν με πραγματικά πολύ μεγάλο κόπο, για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία και τους εργαζόμενους του αναδόχου αλλά και όλους τους εργαζόμενους στην “Αττικό Μετρό”. Και μιας και η Θεσσαλονίκη, πια, αποκτά το δικό της Μετρό, ήρθε η ώρα να μετονομάσουμε την εταιρεία “Αττικό Μετρό” σε “Ελληνικό Μετρό”, για να σηματοδοτήσουμε με αυτόν τον τρόπο ότι και η συμπρωτεύουσα αποκτά, επιτέλους, το Μετρό που της αξίζει.

O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μετρό Θεσσαλονίκης © EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ
O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μετρό Θεσσαλονίκης © EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

» Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επίσκεψη στον σταθμό της Βενιζέλου, όπου θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόσο μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά, γίνεται η επανατοποθέτηση των πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, έτσι ώστε -όπως σας είπα- να κάνουμε πραγματικά πράξη το Μετρό της Θεσσαλονίκης να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο υποδομής, αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο. Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο, ίσως από μόνο του να αξίζει μια επίσκεψη στην όμορφη Θεσσαλονίκη» ανέφερε στις πρώτες του δηλώσεις ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Προσωπική μου δέσμευση τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου»

Μετά την επίσκεψή του στον σταθμό «Βενιζέλου» ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, κληρονομήσαμε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όσον αφορά την εξέλιξη του σημαντικότερου έργου υποδομής για την Θεσσαλονίκη, που δεν είναι άλλο από το Μετρό της πόλης. Καταφέραμε, με πολλή προσπάθεια, να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και πιστεύω ότι σήμερα η πολιτική μας δικαιώνεται».

Και εξήγησε: «Είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και Μετρό και ταυτόχρονα θα αναδείξει τον εξαιρετικά πλούσιο αρχαιολογικό της πλούτο, ο οποίος αναδείχθηκε από τις ανασκαφές, για να κατασκευαστεί αυτό το σημαντικό έργο υποδομής. Επισκέφθηκα πριν από λίγο τον σταθμό της Βενιζέλου. Θυμάστε τις τεράστιες αντιδράσεις για το έργο της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων. Αυτή γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, ένα έργο το οποίο το ίδιο εμπεριέχει μοναδική αρχαιολογική και μηχανολογική τεχνογνωσία.

»Δεν θέλω να πω πολλά για αυτούς οι οποίοι πολέμησαν το έργο αυτό. Να πω μόνο ότι το συντομότερο δυνατό, καθώς το Μετρό τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία, η Θεσσαλονίκη θα έχει όχι απλά το πιο σύγχρονο αλλά το πιο όμορφο Μετρό στην Ευρώπη. Και ελπίζω αυτοί οι οποίοι πολέμησαν το έργο και ήταν υπαίτιοι για τις όποιες καθυστερήσεις, που ήταν σημαντικές, τουλάχιστον να αναγνωρίσουν εκ των υστέρων ότι είχαμε δίκιο».

«Όταν το Μετρό λειτουργήσει με το καλό, όλα αυτά θα ξεχαστούν. Θα μιλάμε για μία άλλη Θεσσαλονίκη. Και φυσικά θα έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να εστιάσουμε πια την προσοχή μας στην επέκταση του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά την οποία ήδη μελετούμε, ώστε όλος ο πολεοδομικός ιστός της Θεσσαλονίκης και ειδικά οι δυτικές συνοικίες να γνωρίζουν ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!