Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Λιμένας Λαυρίου: Ενδιαφέρον από MSC Cruises και Royal Caribbean Cruises

Ξεκινά κατά πάσα πιθανότητα σήμερα η διαδικασία αξιοποίησης του Λιμένα Λαυρίου από το ΤΑΙΠΕΔ. To Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση τριών διαγωνισμών για την πρόσληψη τριών συμβούλων, νομικού, τεχνικού και χρηματοοικονομικού, προκειμένου να προχωρήσει την ιδιωτικοποίηση του λιμένα.

Όλα δείχνουν ότι και στη περίπτωση αυτήν στόχος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι η πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ). Ο λιμένας σήμερα έχει πολλαπλές δραστηριότητες, π.χ. κρουαζιέρα, ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, ακτοπλοϊκές, εμπορευματικές κ.λπ. Ωστόσο, η αξιοποίησή του στόχο έχει τον μετασχηματισμό του σε έναν τουριστικό λιμένα, δηλαδή σε λιμένα που θα δώσει έμφαση στις δραστηριότητες ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής κάθε μεγέθους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδιαφέρον για τις κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ δείχνουν πολλοί, μεταξύ άλλων και οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, όπως  η Royal Caribbean Cruises και η MSC Cruises. Οι εταιρείες αυτές «καλοβλέπουν» τον μετασχηματισμό του Λιμένα Λαυρίου σε home port κρουαζιερόπλοιων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η δυνατότητα, ωστόσο, αυτή θα πρέπει να περιλάβει την αναβάθμιση των υποδομών του, καθώς σήμερα στο λιμάνι πιάνουν μικρά και μεσαία κρουαζιερόπλοια.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συμβάλει καθοριστικά η γειτνίαση του λιμένα με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η εγγύτητα αυτή μπορεί να εξυπηρετήσει όσους θέλουν να επισκεφθούν είτε τα ελληνικά νησιά, είτε την ευρύτερη ΝΑ Ευρώπη (Τουρκία, Ισραήλ, Ελλάδα κ.λπ.). Επίσης, βρίσκεται πολύ κοντά σε πολλά αξιοθέατα, όπως Σούνιο, Βραυρώνα κ.λπ.

Η οδική πρόσβαση στο λιμάνι σήμερα είναι πολύ καλή, ενώ η προοπτική να φτάσει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος διευκολύνει περαιτέρω την πρόσβαση σε αυτό. Η αξιοποίηση όμως αυτή συνδέεται άμεσα με την αξιοποίηση του Λιμένα Ραφήνας. Συγκεκριμένα, ο μετασχηματισμός του Λιμένα Λαυρίου σε τουριστικό λιμένα θα οδηγήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε άλλα λιμάνια, με εστίαση σε εκείνο της Ραφήνας. Το λιμάνι αυτό, όπως αναφέρουν παράγοντες κοντά στο έργο, θα μετεξελιχθεί σε αμιγώς λιμάνι ακτοπλοΐας.

Ο ΟΛΛ είναι ο έκτος σε μια σειρά 10 περιφερειακών λιμένων, για τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ ξεκινά μια διαδικασία αξιοποίησης. Είχαν προηγηθεί οι οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Βόλου και Ηρακλείου.

Το προφίλ του ΟΛΛ

Το 2022 η ΟΛΛ ΑΕ είχε έσοδα 6,32 εκατ. ευρώ και πλεόνασμα 2,32 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα αυτά, όπως αναφέρει η διοίκηση του οργανισμού, προέρχονται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς η εταιρεία δεν λαμβάνει καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.

Στον τομέα της κρουαζιέρας, πέρυσι υπήρξαν 86 αφίξεις-αναχωρήσεις κρουαζιερόπλοιων και διακινήθηκαν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit. Ως μαρίνα ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, διαθέτει 200 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ φαίνεται να υπάρχει λίστα αναμονής εκατοντάδων σκαφών.

Για τον λόγο αυτόν ο ΟΛΛ προωθεί το έργο «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα 2 εκατ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργήσει τουλάχιστον 200 νέες θέσεις εργασίας. Τέλος, η διοίκηση του ΟΛΛ προωθεί τη δημιουργία υδατοδρομίου στην περιοχή του λιμανιού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!