Γ.Δ.
1484.06 +0,46%
ACAG
0,00%
6.28
CENER
-1,79%
8.25
CNLCAP
+1,24%
8.15
DIMAND
-1,14%
9.5
OPTIMA
+1,07%
11.32
TITC
+1,12%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,41%
1.466
ΑΒΕ
+4,51%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,14%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,64%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.644
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+2,57%
13.16
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.67
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+8,47%
0.41
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,15%
6.03
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.435
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+1,19%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
16.88
ΔΑΑ
+0,63%
8.352
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,51%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-2,22%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,58%
0.344
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
+0,13%
31.7
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,63%
2.5
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,67%
2.69
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
1.816
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
+0,25%
8.1
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,56%
5.85
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.079
ΕΧΑΕ
+1,88%
5.42
ΙΑΤΡ
+0,59%
1.695
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,70%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
5.46
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.22
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,33%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
+1,55%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-2,58%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
5.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-4,62%
0.33
ΛΕΒΠ
+19,39%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,69%
1.46
ΛΟΥΛΗ
+1,51%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,81%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+5,78%
47.6
ΜΙΓ
+2,90%
4.08
ΜΙΝ
-3,28%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,55%
27.5
ΜΟΝΤΑ
+2,40%
3.42
ΜΟΤΟ
+0,50%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,37%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-2,87%
0.946
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-0,56%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+1,21%
25.1
ΟΛΥΜΠ
-2,45%
2.79
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,76%
0.919
ΟΤΕ
-0,48%
14.43
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.9
ΠΑΙΡ
-1,65%
1.195
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+2,12%
3.86
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+5,81%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+3,24%
0.382
ΣΙΔΜΑ
-0,27%
1.88
ΣΠΕΙΣ
+1,98%
8.24
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,11%
18.78
ΤΖΚΑ
+1,94%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,50%
0.27
ΦΡΛΚ
+1,70%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

ΟΛΑ: Ξεκινούν τα έργα – Gastrade, ΤΙΤΑΝ, HIG οι ενδιαφερόμενοι χρήστες

Ξεκινούν τα έργα εκσυγχρονισμού του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Στη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) που πραγματοποιήθηκε παρουσία του διευθύνοντα συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, αποφασίσθηκε να ξεκινήσει το πρώτο έργο του ηλεκτροφωτισμού. Παράλληλα αναμένεται να ξεκινήσουν από το ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για την εκβάθυνση του λιμένα, αλλά και τη δημιουργία των υποδομών του (νέοι δρόμοι, εγκαταστάσεις κ.λπ.).

Τόσο το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και η διοίκηση του ΟΛΑ επείγονται να προχωρήσουν τα έργα εκσυγχρονισμού,  επειδή  αφενός η κίνηση στο λιμάνι διευρύνεται απότομα και αφετέρου γιατί τα έργα εκσυγχρονισμού χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του 2025. Αναφορικά με το πρώτο, μόνον η κίνηση του αμυντικού εξοπλισμού φέρνει το λιμάνι στα «όρια των αντοχών του». Παράλληλα πληθαίνουν οι ενδιαφερόμενοι για άλλες χρήσεις, καθώς ο αμυντικός, ενεργειακός, εμπορικός κ.λπ., ρόλος του λιμένα αναβαθμίζεται.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν διαθέτει ηλεκτροφωτισμό. Μέχρι πρόσφατα το πενιχρό έργο που διεκπεραιώνονταν εκεί, γίνονταν υπό το φως της ημέρας. Οι ανάγκες ηλεκτροφωτισμού προέκυψαν όταν το ΝΑΤΟ μέσω του λιμένα άρχισε να διακινεί μέσω των γιγαντιαίων οχηματαγωγών (π.χ. US Endurance) εξοπλισμό και οχήματα που απαιτούσαν πολλές ώρες αν όχι ημέρες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Το πρόβλημα του φωτισμού λύνονταν ad hoc με τη χρήση φορητού εξοπλισμού ηλεκτροφωτισμού.

Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί με δεδομένο ότι η κίνηση, τόσο αμυντικού εξοπλισμού, όσο και άλλων αγαθών για εμπορική χρήση, θα διευρύνεται. Μια τέτοια χρήση είναι ασφαλώς οι εγκαταστάσεις της Gastrade στο λιμάνι μέσω των οποίων θα μεταφέρεται στην ενδοχώρα το φυσικό αέριο που θα παράγεται στην Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) LNG. Η μονάδα αυτή τώρα ολοκληρώνεται από την Gastrade στα ανοικτά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης και αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως είτε στο τέλος του 2023 ή το αργότερο στις αρχές του 2024.

Μέσω υποθαλάσσιου αγωγού, μήκους περίπου 24 χλμ., το φυσικό αέριο από τον FSRU θα φτάνει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και στην συνέχεια μέσω υπόγειου αγωγού θα εισέρχεται στο ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου (NNGTS) του ΔΕΣΦΑ. Σε καθημερινή βάση περίπου 15 εκατ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου θα μεταφέρονται μέσω των εγκαταστάσεων του λιμένα Αλεξανδρούπολης, καθιστώντας την Gastrade τον μεγαλύτερο χρήστη του λιμένα.

Ωστόσο δεν είναι μόνον το ΝΑΤΟ και η Gastrade που αυξάνουν τις χρήσεις στον λιμένα. Η HIG ενδιαφέρεται να δημιουργήσει νέο κέντρο logistics, αντίστοιχης λογικής και διάρθρωσης με εκείνο που θέλει να δημιουργήσει στον Ασπρόπυργο της Αττικής. Πρακτικά θέλει να δημιουργήσει το δεύτερο κέντρο logistics στη χώρα, στο οποίο θα υπάρχει tri-nodal πρόσβαση σε αυτό, δηλαδή μέσω οδικού, σιδηροδρομικού και θαλάσσιου άξονα μεταφοράς αγαθών.

Ο τρίτος ενδιαφερόμενος για την αξιοποίηση του λιμένα είναι η ΤΙΤΑΝ . Η εταιρεία φέρεται να ενδιαφέρεται για τη δημιουργία στο λιμάνι σιλό τσιμέντου που θα τροφοδοτούν τόσο την τοπική, όσο και την ευρύτερη αγορά της Βουλγαρίας, γιατί όχι και της Τουρκίας.

Οι εμπορικές χρήσεις δεν ολοκληρώνονται εδώ. Το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές εξετάζει και το ενδεχόμενο να υπάρξει δημιουργία μαρίνας στο λιμένα για τη φιλοξενία yachts. Ωστόσο, εφόσον το σχέδιο προχωρήσει, θα είναι μια «ελαφριά» υποδομή, αντίστοιχη με εκείνη που έχει γίνει στο λιμάνι του Λαυρίου. Θα αξιοποιηθούν δηλαδή πλωτοί κυματοθραύστες και πλωτές προβλήτες. Η επιλογή αυτή γίνεται αφενός μεν για να καταστεί περισσότερο βιώσιμη η επένδυση, αφετέρου δε επειδή δεν  υπάρχει χρόνος για τη δημιουργία μιας μαρίνας με «βαριά υποδομή».

Σημειώνεται ότι σήμερα περίπου τα 2/3 των εσόδων του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), προέρχονται από τις μετακινήσεις του αμυντικού εξοπλισμού NATO ενώ είναι πολύ περιορισμένη η εμπορική κίνηση. Πέρυσι ο ΟΛΑ είχε έσοδα 2,1 εκατ. ευρώ και φέτος αναμένεται να φτάσει τα 3,5 εκατ. ευρώ, μια σημαντική αύξηση, κυρίως λόγω Gastarde η οποία τώρα δημιουργεί τον μετρητικό σταθμό στο λιμάνι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!