Γ.Δ.
1491.71 -0,13%
ACAG
+0,16%
6.13
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,79%
7.95
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
-0,34%
11.6
TITC
-0,32%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,24%
1.652
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+4,07%
0.895
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,58%
1.6665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,68%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,99%
6.13
ΒΙΟΚΑ
-1,85%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
+0,78%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+3,36%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,10%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,72%
16.76
ΔΑΑ
+0,22%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,26%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.685
ΕΕΕ
+0,31%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
2.66
ΕΛΠΕ
-1,76%
8.655
ΕΛΣΤΡ
+2,98%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,49%
2.015
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,50%
12.06
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,76%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+2,09%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,87%
5.25
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
+4,12%
0.43
ΙΛΥΔΑ
-4,32%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
5.29
ΙΝΛΙΦ
-0,80%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,11%
1.164
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.6
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,60%
1.274
ΚΟΥΕΣ
-1,86%
5.79
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,85%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.97
ΛΑΜΔΑ
-2,54%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-26,15%
0.288
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-2,68%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,78%
38.64
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,71%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,52%
0.935
ΟΤΕ
+0,85%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.16
ΠΑΠ
+0,79%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,46%
3.866
ΠΕΤΡΟ
-0,64%
9.26
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,19%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,30%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.91
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
+0,56%
0.716
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.4
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,08%
0.252
ΦΡΛΚ
-1,20%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Ναυτιλία: Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων $90 δισ.

Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου οργώνουν τα απροσδόκητα πανδημικά τους κέρδη σε παραγγελίες για νέα πλοία σε πρωτοφανή κλίμακα, καθιστώντας μια βιομηχανία γνωστή για τους κύκλους άνθησης και κατάρρευσης πιο ευάλωτη στην τελευταία ύφεση.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων όπως η MSC Mediterranean Shipping Co, η AP Moller-Maersk A/S, η CMA CGM SA και η Hapag-Lloyd AG — όλες υποστηριζόμενες από Ευρωπαίους δισεκατομμυριούχους — ξοδεύουν κέρδη ρεκόρ που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης για να εκτοξεύσουν νέα μοντέλα κυρίως από τη Νότια Κορέα και κινεζικά ναυπηγεία. Αυτό έχει ωθήσει τον αγωγό παγκόσμιας παραγγελίας σε ένα ιστορικό επίπεδο — σχεδόν 90 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (RM407,79 δισεκατομμύρια) κατά μία εκτίμηση.

Όμως, η παλίρροια έχει αλλάξει στον διαβόητο κυκλικό τομέα, καθώς οι ναύλοι φλερτάρουν με επίπεδα κάτω από το νεκρό σημείο και οι φόβοι για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα επανεμφανίζονται.

«Έχουν παραγγελθεί πάρα πολλά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων»

«Έχουν παραγγελθεί πάρα πολλά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο Erik I Lassen, διευθύνων σύμβουλος της Danish Ship Finance A/S, μιας εταιρείας που παρέχει χρηματοδότηση πλοίων. Σημείωσε ότι οι παραδόσεις ξεκινούν τώρα σε μια περίοδο που οι αλυσίδες εφοδιασμού λειτουργούν πιο ομαλά και η ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

«Θα υπάρξουν πλοιοκτήτες – πάροχοι χωρητικότητας – εκεί έξω που θα έχουν απλωθεί», είπε σε συνέντευξή του. «Αν και τα τελευταία δύο χρόνια ήταν κερδοφόρα για τη ναυτιλία, τα συσσωρευμένα κέρδη δεν είναι αρκετά για να χρηματοδοτήσουν την επένδυση σε νέα τεχνολογία και πλοία την επόμενη δεκαετία».

Οι προοπτικές έχουν γίνει πιο νεφελώδεις για τους μεγιστάνες, οι εταιρείες των οποίων έχουν ξεκινήσει μια χορωδία αρνητικών προβλέψεων για τους επόμενους μήνες. Την περασμένη Παρασκευή (28 Ιουλίου), η γαλλική CMA CGM, που ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο Rodolphe Saade και την οικογένειά του, προειδοποίησε για επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς και είπε ότι η νέα χωρητικότητα του πλοίου «είναι πιθανό να επιβαρύνει τους ναύλους».

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Zim Integrated Shipping Services Ltd μείωσε τις οικονομικές της προοπτικές για το 2023 λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη αύξηση όγκου και αδύναμα επιτόκια. Ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Maersk έχει προβλέψει ότι οι παγκόσμιοι όγκοι μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να συρρικνωθούν έως και 2,5% φέτος, και προειδοποίησε επίσης για έναν αναδυόμενο κίνδυνο από την πλευρά της προσφοράς το δεύτερο εξάμηνο. Η γερμανική Hapag-Lloyd είπε ότι η προσφορά πιθανότατα θα ξεπεράσει τη ζήτηση φέτος και το επόμενο έτος.

Η Matson Inc – ένας μικρότερος ανταγωνιστής και ένας πύργος για τα αγαθά που ρέουν από την Κίνα στη Βόρεια Αμερική – δήλωσε στις 20 Ιουλίου ότι αναμένει μια «σίγαση σεζόν αιχμής» τους επόμενους μήνες, καθώς «οι λιανοπωλητές συνεχίζουν να διαχειρίζονται προσεκτικά τα επίπεδα αποθεμάτων έναντι των χαμηλότερων καταναλωτών ζήτηση”. Η Matson με έδρα τη Χονολουλού ανακοίνωσε σχέδια τον περασμένο Νοέμβριο να αγοράσει τρία νέα πλοία για περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Συνολικά, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει ότι οι όγκοι του εμπορίου θα αυξηθούν μόλις κατά 2% φέτος, μια απότομη επιβράδυνση από το εκτιμώμενο 5,2% το 2022.

Υπό αυτό το σκηνικό φαίνεται ένα βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που η Drewry Maritime Research είχε 890 πλοία από την 1η Ιουλίου, ή το 28% της τρέχουσας παγκόσμιας χωρητικότητας παγκοσμίως, μετρούμενη σε ισοδύναμες μονάδες εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών.

Μόνο οι παραδόσεις φέτος αναμένεται να προσθέσουν 1,75 εκατομμύρια ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδιών (TEU), ή περίπου το 6,6% του συνολικού στόλου πριν προσαρμοστούν για κατεδαφίσεις, σύμφωνα με το τελευταίο Container Forecaster της Drewry. Η καθαρή νέα χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά ρεκόρ 1,82 εκατομμυρίων TEU το επόμενο έτος και 1,4 εκατομμύρια το 2025 για να φθάσει τα 30,5 εκατομμύρια, σχεδόν κατά 55% αύξηση σε σχέση με μια δεκαετία νωρίτερα.

«Αναζητούμε το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών στην ιστορία της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο βετεράνος του κλάδου John McCown, ιδρυτής της Blue Alpha Capital. «Έχουν καθαρίσει τους ισολογισμούς τους και τώρα επανεπενδύουν».

Εκτίμησε ότι ο αγωγός νέων πλοίων θα αποζημιώσει τους πλοιοκτήτες περίπου 89,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ με βάση το κόστος ναυπήγησης πλοίων μέσης κλίμακας μεγεθών.

Μια ομάδα Ευρωπαίων δισεκατομμυριούχων ελέγχουν μερικές από τις μεγαλύτερες γραμμές εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της φυλής Saade. Υπάρχει ο Τζιανλουίτζι Απόντε με έδρα την Ελβετία, ο ιδρυτής της MSC, Klaus-Michael Kuehne, ο οποίος έχει μερίδιο 30% στην Hapag-Lloyd. και την οικογένεια του προέδρου της Maersk Robert Maersk Uggla, του δισέγγονου του ιδρυτή.

Ο Kuehne είναι το πλουσιότερο άτομο της Γερμανίας με καθαρή περιουσία 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, ενώ ο Saade και η οικογένειά του έχουν 23 δισεκατομμύρια δολάρια και ο Aponte 21 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ένας κινητήριος παράγοντας για την παραγγελία νέων πλοίων και την αναβάθμιση των κινητήρων των υπαρχόντων είναι ο μετριασμός της κλιματικής αλλαγής. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θέλει η βιομηχανία να έχει καθαρά μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050, με σημεία ελέγχου το 2030 και το 2040. Η διαθεσιμότητα καυσίμων χωρίς εκπομπές είναι σχεδόν μηδενική αυτή τη στιγμή.

Η Maersk παρήγγειλε τον περασμένο μήνα έξι πλοία εμπορευματοκιβωτίων που κινούνται με μεθανόλη, ανεβάζοντας το σύνολο σε 25. Στο τέλος του περασμένου έτους, η Hapag-Lloyd είχε ένα βιβλίο παραγγελιών 15 νέων ναυπηγήσεων με παραδόσεις κατά την περίοδο 2023-2025.

Η CMA CGM έχει δημιουργήσει το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών στον κόσμο στα 1,24 εκατομμύρια TEU, θέτοντας τη γαλλική εταιρεία σε θέση να πλησιάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει τη Maersk το 2026, σύμφωνα με τον αναλυτή του κλάδου Alphaliner.

«Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλιακή γραμμή με έδρα τη Μασσαλία ήταν εξαιρετικά επιθετική όσον αφορά την παροχή παραγγελιών νέων ναυπηγείων», ανέφερε η Alphaliner αυτόν τον μήνα σε έκθεση, τοποθετώντας τον αγωγό σε 122 πλοία και 1,24 εκατομμύρια TEU. Η επέκταση του στόλου της MSC στην πρώτη θέση οφείλεται εν μέρει στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, ανέφερε.

Ο οικονομικός διευθυντής της CMA CGM Ramon Fernandez είπε ότι η εταιρεία είχε περίπου 100 πλοία κατά παραγγελία, με τα περισσότερα από αυτά να τροφοδοτούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο ή μεθανόλη. Αρνήθηκε να είναι πιο συγκεκριμένος, αλλά αναγνώρισε την πιθανότητα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

«Το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης για την επόμενη περίοδο πιθανότατα θα είναι υπό πίεση επειδή η χωρητικότητα θα αυξηθεί περισσότερο από το εμπόριο», είπε, προσθέτοντας ότι η διάλυση και η απόσυρση από την υπηρεσία παλαιότερων, πιο ρυπογόνων πλοίων θα μπορούσε να μειώσει τις επιπτώσεις, μαζί με μια μετακόμιση. να επιβραδύνει τις στροφές του κινητήρα για να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!