Γ.Δ.
1496.85 +0,34%
ACAG
+0,65%
6.17
CENER
-1,49%
8.6
CNLCAP
+0,63%
8
DIMAND
+0,21%
9.4
OPTIMA
+0,34%
11.64
TITC
-0,49%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.64
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+0,89%
2.26
ΑΚΡΙΤ
-1,68%
0.88
ΑΛΜΥ
+1,07%
2.83
ΑΛΦΑ
+1,59%
1.693
ΑΝΔΡΟ
-2,04%
6.72
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.12
ΑΣΚΟ
+0,74%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7.02
ΑΤΕΚ
-9,95%
0.38
ΑΤΡΑΣΤ
+2,15%
8.56
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,24%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,14%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,38%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,08%
1.405
ΒΙΟΤ
-3,10%
0.25
ΒΙΣ
+4,94%
0.17
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,24%
16.72
ΔΑΑ
-0,02%
8.348
ΔΑΙΟΣ
-8,99%
3.44
ΔΕΗ
+0,77%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,18%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,47%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+0,59%
1.695
ΕΕΕ
+0,31%
32.4
ΕΚΤΕΡ
-0,70%
4.27
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,82%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,56%
2.675
ΕΛΠΕ
-1,10%
8.56
ΕΛΣΤΡ
-0,83%
2.4
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.87
ΕΛΧΑ
+3,72%
2.09
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,50%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,36%
1.385
ΕΤΕ
+0,84%
8.42
ΕΥΑΠΣ
-0,91%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,50%
6.05
ΕΥΡΩΒ
+2,10%
2.144
ΕΧΑΕ
+0,76%
5.29
ΙΑΤΡ
-1,74%
1.695
ΙΚΤΙΝ
+1,16%
0.435
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.78
ΙΝΚΑΤ
-1,13%
5.23
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+2,23%
1.19
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.09
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-1,19%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+3,06%
3.71
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+2,66%
1.545
ΚΕΠΕΝ
-2,50%
1.95
ΚΛΜ
+4,64%
1.69
ΚΟΡΔΕ
+2,61%
0.55
ΚΟΥΑΛ
+0,63%
1.282
ΚΟΥΕΣ
-0,69%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.35
ΛΑΒΙ
+1,03%
0.98
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,74%
35
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
-8,38%
0.328
ΛΕΒΠ
+9,72%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-2,18%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
1
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
+2,07%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,25%
3.96
ΜΙΝ
+3,51%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,15%
27.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
+0,99%
3.06
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+0,22%
27.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-1,04%
38.24
ΝΑΚΑΣ
-4,11%
2.8
ΝΑΥΠ
+6,30%
0.978
ΞΥΛΚ
-1,02%
0.291
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+6,82%
0.47
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,46%
21.7
ΟΛΠ
0,00%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+1,08%
2.8
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,64%
0.941
ΟΤΕ
-0,21%
14.19
ΟΤΟΕΛ
-1,26%
12.5
ΠΑΙΡ
0,00%
1.16
ΠΑΠ
-1,96%
2.5
ΠΕΙΡ
+0,70%
3.893
ΠΕΤΡΟ
+0,65%
9.32
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.035
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+2,18%
1.22
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,56%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.71
ΣΑΡ
-0,35%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,09%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+1,57%
1.94
ΣΠΕΙΣ
+2,32%
7.94
ΣΠΙ
-1,96%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,27%
18.35
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,23%
1.738
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,83%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+6,35%
0.268
ΦΡΛΚ
+0,24%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

DW: Η Γερμανία έχασε τη μάχη των αυτοκινήτων στην Κίνα

Τα σύννεφα μιας επερχόμενης κρίσης γίνονται ολοένα και πιο ορατά πάνω από τη γερμανική οικονομία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει στο βούρκο. Η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η BMW παρουσίασαν αυξημένους τζίρους και υψηλότερα κέρδη. Όμως οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους απογοήτευσαν τις προσδοκίες πολλών επενδυτών και μετόχων. Ο πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων συμπιέζουν τη ζήτηση για νέα οχήματα. Οι πωλήσεις εξακολουθούν να βρίσκονται 25% κάτω από τα επίπεδα του 2019, πριν δηλαδή το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεται περίπου στο 60% της περσινής χρονιάς, προειδοποιεί η Χίλντεγκαρντ Μίλερ, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA.

Την ίδια στιγμή η Κίνα, η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, διευρύνει το προβάδισμά της όχι μόνο στην κυκλοφορία νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Από το σύνολο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως περίπου τα μισά κυκλοφορούν σε κινεζικούς δρόμους. Σημαντική πρόοδο σημειώνουν και οι κινέζοι κατασκευαστές. Ο μόνος πραγματικός ανταγωνιστής τους από το εξωτερικό είναι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla. Πρόσφατα ακόμα και οι κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων, ιδίως εκείνοι με υψηλά εισοδήματα, άρχισαν να προτιμούν εγχώριες μάρκες. Ενδεικτικό ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD (Build Your Dreams), πρώτη σε πωλήσεις στην Κίνα, πούλησε το πρώτο εξάμηνο του έτους 30% περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Tesla, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της κινεζικής βιομηχανικής ένωσης CPCA.

Η BYD κατάφερε μάλιστα να πουλήσει στην Κίνα σχεδόν 20 φορές περισσότερα ηλεκτροκίνητα οχήματα από τη VW. Αντιδρώντας η VW επιδιώκει τώρα μια συνεργασία με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng στους τομείς ηλεκτροκίνησης, λογισμικού και αυτόνομης οδήγησης

«Η Κίνα εξελίσσεται σε υπερδύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας», λέει ο Φάμπιαν Πιόντεκ, εμπειρογνώμονας της εταιρίας συμβούλων AlixPartners. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, από την άλλη πλευρά, υπερασπίζονται ολοένα και συχνότερα το μερίδιο τους στις εγχώριες αγορές τους. «Η εποχή των κερδών ρεκόρ για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες φτάνει στο τέλος της», υπογραμμίζει ο Γερμανός ειδικός.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!