Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

BYD: Θα ξεπεράσει την Tesla στην ευρωπαϊκή αγορά EVs μέχρι το 2030

Mε την ευρωπαϊκή εκδοχή ενός Seagull, του αμιγώς μικρού ηλεκτροκίνητου αυτοκίνητου (EV) της BYD, να διατίθεται σε τιμή χαμηλότερη των 20.000 ευρώ, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να ξεπεράσει σε πωλήσεις την Tesla, τη Stellantis και τη Volkswagen στη Γηραιά Ήπειρο έως τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Είναι ένα σενάριο που ήδη προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους κυβερνώντες στην Ευρώπη, η οποία καλείται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της σε τεχνολογίες αιχμής.

Τόσο οι ΗΠΑ όσο και η ΕΕ σπεύδουν να προστατεύσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους από την εισροή φθηνών EVs από την Κίνα. Την Παρασκευή η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν γνωστοποίησε  πως σκοπεύει να επιβάλει δασμούς έως και 100% στις εισαγωγές EVs από την Κίνα από το υφιστάμενο 25%. Από το Συνέδριο για το Μέλλον του Αυτοκινήτου, που διοργάνωσαν οι Financial Times (FT) την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος της ευρωπαϊκής BYD, Μάικλ Σου, τόνισε πως η εταιρεία προτίθεται να δημιουργήσει μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη σε βάθος χρόνου για να μη στηρίζεται σε μεγάλες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Μια τέτοια κίνηση θα βοηθούσε την εταιρεία να παρακάμψει την πιθανή επιβολή δασμών από την ΕΕ. Αυτήν την περίοδο η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το εάν θα διεξαγάγει έρευνα στις επιδοτήσεις που έχουν λάβει οι εταιρείες EVs από το κινεζικό κράτος. «Είμαστε βέβαιοι πως μπορούμε να προπορευτούμε», είπε ο Σου, προσθέτοντας πως «προχωράμε στο επόμενο στάδιο για να αποφασίσουμε μια τεράστια επένδυση στην ΕΕ».

Η αγορά αυτοκινήτου της Γηραιάς Ηπείρου είναι μία από τις ελκυστικότερες σε όλο τον κόσμο, αλλά οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες της χρονοτρίβησαν στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, σε αντίθεση με την αμερικανική Tesla και τις κινεζικές εταιρείες. Η BYD ή Build Your Dreams είναι από τις πρώτες εταιρείες που πειραματίστηκαν με την αγορά του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Ιδρύθηκε το 2003 και προ μιας διετίας έπαυσε πλήρως την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές ήταν ο Γουόρεν Μπάφετ. Προ 16ετίας η Berkshire Hathaway απέκτησε μετοχές ισάξιες με το 25% του κεφαλαίου της BYD. Εδώ και μια διετία το μερίδιο του επενδυτικού κολοσσού του Μπάφετ μειώθηκε κατά 60%. Ήταν μια ασυνήθιστη κίνηση από τον Μπάφετ και τον Τσάρλι Μάνγκερ, τον συνέταιρό του στην Berkshire Hathaway, που αποβίωσε στην ηλικία των 99 ετών προ διετίας. Και οι δύο άνδρες ξεχώρισαν στη Wall Street για τις μακροχρόνιες επενδύσεις τους και πάντα μιλούσαν κολακευτικά για την BYD, χαρακτηρίζοντάς την ως «θαύμα» στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι κυβερνήσεις της Δύσης, ωστόσο, αποδίδουν τη μεγάλη επιτυχία της BYD και άλλων εταιρειών EVs της Κίνας στις τεράστιες επιδοτήσεις που έχουν λάβει από κρατικούς φορείς. Σύμφωνα με έρευνα του Kiel Institute, οι συνολικές επιδοτήσεις που έχει χορηγήσει η Κίνα, με έμφαση τις πράσινες τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης και της αιολικής ενέργειας, είναι από τριπλάσιες έως εννιαπλάσιες των αντίστοιχων μέτρων που εφαρμόζουν άλλα κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ, όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία, για τη στήριξη των οικονομιών τους.

Στα συμπεράσματα της μελέτης του ινστιτούτου, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα τον περασμένο μήνα, αναφέρεται πως η BYD είναι από τις εταιρείες που έχουν ωφεληθεί στο μέγιστο από τις επιδοτήσεις της Κίνας, έχοντας έτσι την αδιάσπαστη δυνατότητα να αφοσιωθεί στην έρευνα, την παραγωγή και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.

Αναλυτικά, υπολογίζεται πως οι άμεσες επιδοτήσεις που έλαβε η BYD διαμορφώθηκαν στα 220 εκατ. ευρώ το 2020 και κορυφώθηκαν στα 2,1 δισ. ευρώ το 2022. Επιπροσθέτως, τα κίνητρα για την αγορά μοντέλων της BYD είναι υψηλότερα από αυτά ανταγωνιστών εντός της Κίνας, όπως είναι η CAG, αμερικανική Tesla ή ακόμη και κοινοπραξίες της VW στη χώρα. Αναλυτές του ινστιτούτου επισήμαιναν πως η BYD επωφελείται, επίσης, από επιδοτήσεις που λαμβάνουν οι παραγωγοί μπαταριών για EVs.

Διαβάστε επίσης

Σιώκος: Πώς η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει τα carbon credits

Real estate: Οι παίκτες που μπαίνουν στο Χρηματιστήριο

Τράπεζες: Εφικτός ο στόχος για κόκκινα δάνεια κάτω του 3%

 

 

 

 

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!