Γ.Δ.
1476.12 -0,54%
ACAG
-1,27%
6.2
CENER
+0,12%
8.26
CNLCAP
-1,23%
8.05
DIMAND
0,00%
9.5
OPTIMA
+1,59%
11.5
TITC
-0,95%
31.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+7,91%
1.582
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-0,56%
0.895
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.75
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.612
ΑΝΔΡΟ
-2,03%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+1,06%
13.3
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+1,97%
8.28
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,66%
5.99
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,74%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,59%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,54%
16.62
ΔΑΑ
-0,02%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,28%
11.54
ΔΟΜΙΚ
-0,76%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.68
ΕΕΕ
-0,63%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-1,95%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,80%
2.43
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,60%
2.76
ΕΛΠΕ
+2,14%
8.61
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,87%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,60%
1.998
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+8,57%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.08
ΕΣΥΜΒ
-1,48%
1.33
ΕΤΕ
-0,37%
8.07
ΕΥΑΠΣ
-1,82%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,85%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,14%
2.076
ΕΧΑΕ
-1,85%
5.32
ΙΑΤΡ
-1,47%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,12%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
+1,67%
1.825
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.43
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-1,21%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-0,65%
6.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,90%
4.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-3,39%
3.565
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,61%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+1,15%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+4,30%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+5,24%
6.03
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,35%
10.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+4,71%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-6,06%
0.31
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,45%
1.02
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,59%
4.015
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.5
ΜΟΝΤΑ
-7,89%
3.15
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.045
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,45%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,38%
38.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,63%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
+0,60%
25.25
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.8
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,76%
0.926
ΟΤΕ
-2,36%
14.09
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.87
ΠΕΤΡΟ
+2,17%
9.4
ΠΛΑΘ
0,00%
4.005
ΠΛΑΚΡ
+3,87%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,87%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,78%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-2,59%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,52%
0.384
ΣΙΔΜΑ
+1,86%
1.915
ΣΠΕΙΣ
-0,97%
8.16
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,33%
18.53
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.72
ΥΑΛΚΟ
-10,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,48%
0.274
ΦΡΛΚ
+0,48%
4.2
ΧΑΙΔΕ
-6,43%
0.655

Πειραιάς: Ενισχύθηκε 5,1% η εμπορευματική κίνηση στο εννεάμηνο

Συνεχίστηκε και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 η ανοδική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν συνολικά 1,19 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEUs), μια αύξηση κατά 5,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Παράλληλα, από τις αρχές του έτους και μέχρι και τον Σεπτέμβριο έχουν διακινηθεί συνολικά 3,44 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 5,1% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022. Ο φετινός Σεπτέμβριος κινήθηκε επίσης ανοδικά, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση 8,1% σε σύγκριση με τον περσινό μήνα.

Αυτό σημαίνει ότι αν δεν υπάρξει κάποια έντονα αρνητική εξέλιξη κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, το 2023 αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο έτος ανάκαμψης της σχετικής δραστηριότητας από το 2020 και μετά. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 δεν ξεκίνησε θετικά, καθώς κατά το πρώτο τρίμηνο υπήρξε νέα κάμψη κατά 4,4% (1,05 εκατ. TEUs), ωστόσο έκτοτε έχει σημειωθεί μια σημαντική ανάκαμψη, κυρίως λόγω της αύξησης των συνδέσεων του Πειραιά με εταιρείες τακτικών γραμμών, αλλά και χάρη στη σταδιακή βελτίωση των οικονομικών συνθηκών της Κίνας. Συγκεκριμένα, κατά το δεύτερο τρίμηνο υπήρξε αύξηση κατά 14,5% σε 1,197 εκατ. TEUs, ανατρέποντας την αρνητική πορεία.

Εν τω μεταξύ, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται εντατικοποίηση των κινεζικών αναφορών σε φόρουμ, ομιλίες και εκδηλώσεις, της σημασίας του λιμανιού του Πειραιά για την Κίνα, αλλά και των θετικών συνεπειών της επένδυσης της Cosco στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Όπως είναι εμφανές, οι πιέσεις που ασκούνται από τις ΗΠΑ αλλά και αξιωματούχους της ΕΕ για τη μείωση της επιρροής της Κίνας στην ευρύτερη περιοχή έχουν οδηγήσει σε μια άτυπη «μάχη» εντυπώσεων ενώπιον της κοινής γνώμης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα, Σιάο Τζουντσένγκ, έκανε εκτενή αναφορά εντός της εβδομάδας στη σημασία του Πειραιά για τη Μεσόγειο και την Ευρώπη, στο πλαίσιο του 3ου Φόρουμ «Ζώνης και Δρόμου για τη Διεθνή Συνεργασία» (Belt and Road Initiative), που ολοκληρώθηκε χθες στο Πεκίνο. Όπως τόνισε, το λιμάνι του Πειραιά «έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο και το τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Έχει επίσης αναδειχθεί σε ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η ετήσια χωρητικότητά του σε διακίνηση έχει ανέλθει στο υψηλό ρεκόρ των 7,2 εκατ. TEUs, καταλαμβάνοντας την 26η θέση παγκοσμίως. Ο Πειραιάς έχει επίσης δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας άμεσα περισσότερο από 1,4 δισ. ευρώ στην τοπική οικονομία και ενισχύοντας το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 0,8%».

Ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του κ. Τζουντσένγκ στη νέα χερσαία γραμμή China-Europe Land-Sea Express, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και φτάνει μέχρι τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, συμπληρώνοντας τις παραδοσιακές θαλάσσιες διαδρομές και το China-Europe Railway Express. Το 2022 συνολικά 181.000 TEUs μεταφέρθηκαν μέσω αυτής της γραμμής εξπρές ξηράς-θάλασσας, σημειώνοντας αύξηση 18,4% σε ετήσια βάση. Η εν λόγω γραμμή έχει μειώσει τους χρόνους μεταφοράς κατά τουλάχιστον 7-10 ημέρες, αποτελώντας έναν ακόμα σημαντικό δίαυλο για το εμπόριο Κίνας-Ευρώπης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!