Γ.Δ.
1491.82 +1,36%
ACAG
-0,65%
6.12
CENER
+2,74%
8.63
CNLCAP
+3,09%
8.35
DIMAND
-0,53%
9.36
OPTIMA
+0,17%
11.52
TITC
+2,00%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+4,44%
1.646
ΑΒΕ
-5,54%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,68%
2.205
ΑΚΡΙΤ
-2,27%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,27%
2.84
ΑΛΦΑ
+1,77%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
+1,78%
6.88
ΑΡΑΙΓ
-0,07%
13.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
+0,84%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.42
ΑΤΡΑΣΤ
+0,72%
8.34
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,35%
6.09
ΒΙΟΚΑ
+2,69%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+0,94%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,46%
16.64
ΔΑΑ
+0,43%
8.346
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,54%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-1,70%
4.62
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,41%
0.34
ΕΒΡΟΦ
-0,60%
1.65
ΕΕΕ
+1,20%
32.16
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.38
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,40%
2.48
ΕΛΛ
-0,70%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.695
ΕΛΠΕ
+1,50%
8.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.88
ΕΛΧΑ
+0,91%
1.994
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,46%
1.39
ΕΤΕ
+3,11%
8.414
ΕΥΑΠΣ
+1,55%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,38%
2.052
ΕΧΑΕ
+1,52%
5.35
ΙΑΤΡ
-0,88%
1.69
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.412
ΙΛΥΔΑ
-0,27%
1.83
ΙΝΚΑΤ
-1,31%
5.26
ΙΝΛΙΦ
+0,81%
5
ΙΝΛΟΤ
+0,53%
1.144
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,93%
4.32
ΙΝΤΕΤ
+1,58%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+0,99%
3.565
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+1,30%
1.56
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,93%
1.63
ΚΟΡΔΕ
+3,85%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+2,22%
1.288
ΚΟΥΕΣ
-0,84%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,75%
1.35
ΛΑΒΙ
+6,37%
0.952
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
-7,93%
0.302
ΛΕΒΠ
-1,02%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,68%
1.45
ΛΟΥΛΗ
+2,97%
2.77
ΜΑΘΙΟ
+5,45%
1.065
ΜΕΒΑ
+1,58%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.99
ΜΕΡΚΟ
+1,68%
48.4
ΜΙΓ
-0,86%
4.02
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,87%
27.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.02
ΜΟΥΖΚ
-2,78%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+2,42%
27.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,10%
38.16
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
+6,88%
0.295
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+23,60%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,47%
21.4
ΟΛΠ
-0,79%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-1,78%
2.76
ΟΠΑΠ
+0,71%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,31%
0.927
ΟΤΕ
+0,93%
14.14
ΟΤΟΕΛ
-1,09%
12.66
ΠΑΙΡ
+0,43%
1.18
ΠΑΠ
-0,39%
2.53
ΠΕΙΡ
+0,44%
3.905
ΠΕΤΡΟ
+1,96%
9.38
ΠΛΑΘ
+0,50%
4.06
ΠΛΑΚΡ
-0,62%
16
ΠΡΔ
-9,46%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
+3,53%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
+0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
-0,52%
0.381
ΣΙΔΜΑ
-1,32%
1.875
ΣΠΕΙΣ
-1,00%
7.92
ΣΠΙ
-0,28%
0.706
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,99%
18.28
ΤΖΚΑ
+2,17%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+0,75%
0.27
ΦΡΛΚ
-1,08%
4.12
ΧΑΙΔΕ
+2,19%
0.7

Ford: Εμπρός πίσω στην επένδυση 3,5 δισ. σε εργοστάσιο μπαταριών EV

Η Ford Motor φαίνεται να οπισθοχωρεί εν μέρει από τα σχέδιά της για ένα εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,5 δισ. δολαρίων στο Μίσιγκαν, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνεται, το εργατικό κόστος αυξάνεται και η εταιρεία προχωρά σε περικοπές κόστους. Να διευκρινιστεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν εξετάζει το ενδεχόμενο ακύρωσης της επένδυσης, αλλά μείωσης του ποσού που θα δαπανηθεί.

Στελέχη της Ford, μεταξύ των οποίων ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ και ο πρόεδρος Μπιλ Φορντ, ανακοίνωσαν αρχικά τα σχέδια για το εργοστάσιο τον Φεβρουάριο. Γρήγορα βέβαια έγινε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, λόγω της σύνδεσής της με τον κινεζικό κατασκευαστή μπαταριών Contemporary Amperex Technology Co (CATL). Το εργοστάσιο είναι 100% θυγατρική της Ford, αλλά η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παραχωρεί άδεια χρήσης τεχνολογίας από την CATL για την παραγωγή νέων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου, ή LFP, για EVs.

Η Ford δήλωσε σήμερα, ότι μειώνει την παραγωγική ικανότητα κατά περίπου 43% σε 20 γιγαβατώρες ετησίως, ενώ μειώνει την εκτιμώμενη απασχόληση από 2.500 θέσεις εργασίας σε 1.700 θέσεις εργασίας. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε ωστόσο πόσα χρήματα τελικά θα επενδύσει στο εργοστάσιο. Με βάση τη μειωμένη δυναμικότητα, θα εξακολουθούσε να είναι μια επένδυση που θα κυμαίνεται περίπου στα 2 δισ. δολάρια.

Η απόφαση αυτή προστίθεται στην πρόσφατη υποχώρηση των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ζήτηση για τα EVs είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη, μεταξύ άλλων, λόγω του υψηλότερου κόστους και των προκλήσεων με τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις τεχνολογίες μπαταριών.

Οι μειώσεις στο εργοστάσιο του Μάρσαλ, στο Μίσιγκαν, αποτελούν μέρος των σχεδίων της Ford που ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα για περικοπή ή καθυστέρηση περίπου 12 δισ. δολαρίων σε επενδύσεις σε EV που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως. Η εταιρεία θα αναβάλει επίσης την κατασκευή ενός άλλου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Κεντάκι.

Ford: Αυξημένο το εργατικό κόστος, αργή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

«Εξετάσαμε όλους τους παράγοντες. Αυτοί περιλάμβαναν τη ζήτηση και την αναμενόμενη ανάπτυξη των EV, τα επιχειρηματικά μας σχέδια, τα σχέδια του κύκλου των προϊόντων μας, την προσιτή τιμή και την επιχείρηση για να βεβαιωθούμε ότι αυτό το εργοστάσιο θα είναι βιώσιμο», δήλωσε ο επικεφαλής επικοινωνίας της Ford, Μαρκ Τρούμπι, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης. «Αφού αξιολογήσαμε όλα αυτά, είμαστε πλέον σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι προχωράμε με το εργοστάσιο, αν και σε ελαφρώς μικρότερο μέγεθος και πεδίο εφαρμογής από αυτό που είχαμε αρχικά ανακοινώσει».

Ο Τρούμπι δήλωσε ότι το εργοστάσιο εξακολουθεί να αναμένεται να ανοίξει το 2026, παρόλο που η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή του εργοστασίου για περίπου δύο μήνες κατά τη διάρκεια συλλογικών διαπραγματεύσεων με το σωματείο UAW. Σύμφωνα με τον Τρούμπι, το αυξημένο εργατικό κόστος συνέβαλε στην απόφαση της Ford να μειώσει τα σχέδια.

«Εξακολουθούμε να είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη στρατηγική μας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά είναι σαφές ότι, ενώ υπάρχει ανάπτυξη, τόσο στις ΗΠΑ όσο και παγκοσμίως, είναι σαφές ότι η ανάπτυξη δεν έχει το ρυθμό που περιμέναμε», δήλωσε ο Tρούμπι. «Προσπαθούμε να φερθούμε έξυπνα στο πώς θα προχωρήσουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!