Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Τουρισμός: Η περιπετειώδης επανεκκίνηση του yachting στην Ελλάδα

Ενώ η Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως κορυφαίος προορισμός yachting διεθνώς, ένας νέος γύρος εμποδίων θέτει υπό αμφισβήτηση την επανεκκίνηση της βαριάς βιομηχανίας του τουρισμού.

H βιομηχανία του yachting εξακολουθεί να βρίσκεται σε επικίνδυνα «ρεύματα», καθώς η πανδημία COVID19 κρατά και φέτος αβέβαιη την επανασύνδεση της Ελλάδας με τις ισχυρές αγορές των ΗΠΑ και της Ρωσίας, που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των ναυλωτών.

Η ανησυχία για ένα άκαρπο 2021 εντείνεται και για έναν ακόμη λόγο: δεν έγινε η αναγκαία προώθηση του yachting σε αγορές που μέχρι σήμερα ήταν απούσες όπως για παράδειγμα η Σκανδιναβία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ είχε ζητηθεί μέσα στο 2020 από τους επικεφαλής του κλάδου.

Πηγές του powergame.gr φοβούνται πως ούτε φέτος οι ΗΠΑ θα δουλέψουν για την Ευρώπη γεγονός που θα σημάνει την χαριστική βολή στην όλη προσπάθεια επιβίωσης της ελληνικής αγοράς.

Θυμίζουμε εδώ, ότι μετά το πρώτο lockdown του 2020, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος του yachting ήταν από τους πρώτους που άνοιξαν, η μηδενική κινητικότητα συνεχίστηκε με το 90% των σκαφών να παραμένει χωρίς ναυλώσεις ακόμα και σήμερα, λίγο πριν την επανέναρξη του ελληνικού τουρισμού στις 14 Μαΐου.

Από την άλλη πλευρά, αισιοδοξία φέρνει η κίνηση που αναμένεται το επόμενο διάστημα από τις Βαλκανικές χώρες καθώς και η επανεκκίνηση της δραστηριότητας των ιστιοπλοϊκών σκαφών και καταμαράν που αποτελούν έναν από τους ασφαλέστερους τρόπους διακοπών και ταξιδίου.

Στις θετικές σκέψεις είναι και το σενάριο επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου για όλο το φθινόπωρο και πάντα με γνώμονα ότι ο βασικός στόχος είναι να αρχίσει και πάλι να κινείται η κατηγορία των mega yachts και των σκαφών άνω των 24μ  που παρέμειναν ακινητοποιημένα για μήνες.

Διορθωτικές κινήσεις ζητούν οι επικεφαλής του κλάδου

Το yachting αποτελεί σημαντική πηγή πλούτου για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς έχει καταφέρει να συνεισφέρει  με 3,8% στο σύνολο της συνεισφοράς του ελληνικού τουρισμού στο Α.Ε.Π. (2018) που ήταν 18%.

Ουδέποτε ωστόσο, υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια από τις κυβερνήσεις ένας οργανωμένος και έξυπνος στρατηγικός σχεδιασμός για τη δυναμική ανάδειξη και προβολή του, ισχυρίζονται οι επικεφαλής του κλάδου.

Με αφορμή την ολική νέκρωση που προκάλεσε η πανδημία, ζητούν να γίνουν έστω και στο παρά πέντε σημαντικές διορθωτικές κινήσεις ελπίζοντας πως η Ελλάδα θα μπορέσει να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό της διεθνούς αγοράς yachting.

Οι επικεφαλής της βαριάς βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού είναι κάθετοι όσον αφορά τη μείωση της χρέωσης ελλιμενισμού και την κατάργηση του ΤΕΠΑΥ (τέλος πλεύσης και παραμονής), διαφορετικά, όπως λένε, το μέλλον του επαγγελματικού yachting θα κρίνεται από την αντοχή  κάθε επιχειρηματία.

Σημαντικό ρόλο θα παίξει και το σχέδιο για την αξιοποίηση των μαρίνων, τόσο στην περιοχή του Ελληνικού όσο και σε άλλες (τουλάχιστον εξήντα) μαρίνες που εδώ και χρόνια παραμένουν ανεκμετάλλευτες με την ελληνική οικονομία να χάνει τεράστια κέρδη.

Δεδομένου όμως ότι οι ελληνικές μαρίνες ανήκουν σε ξένους επενδυτές που πληρώνουν ενοίκιο στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) έχει ζητηθεί να μειωθούν οι πληρωμές αφαιρώντας την έκπτωση που θα είχαν οι Ελληνες του χώρου.

Πόλος έλξης και στο Luxury Real Estate

Η σημαντικότητα της σωστής ανάπτυξης του yachting στην Ελλάδα επιβεβαιώνεται και από ένα άλλο στοιχείο που συνδέει τον κλάδο με την αγορά υπερπολυτελών κατοικιών στην χώρα μας.

Υψηλόβαθμα στελέχη του τμήματος Real Estate στον οίκο Christie’s κατατάσσουν την Ελλάδα στους δέκα ελκυστικότερους προορισμούς yachting και θαλάσσιου τουρισμού στον κόσμο μαζί με τη Γαλλική Ριβιέρα, το  Μονακό, το Ροντ Άιλαντ, τα Κανάρια Νησιά το Παλμ Μπιτς, την Ιταλική Ριβιέρα, τη Σαρδηνία, κ.α.

Ο λόγος είναι ότι οι δισεκατομμυριούχοι επιχειρηματίες και οι άνθρωποι ανώτατου επαγγελματικού εισοδήματος που απαρτίζουν την αφρόκρεμα της πελατείας του οίκου Christie’s, είναι κάτοχοι mega θαλαμηγών (άνω των 50 μέτρων). Επομένως, αναζητούν, περιοχές με χώρους ελλιμενισμού υψηλών προδιαγραφών.

Η βασική λοιπόν προϋπόθεση για την απόκτηση ακινήτου είναι το κριτήριο μιας «yachting friendly τοποθεσίας» που είναι η Ελλάδα. Αυτό είναι και το αβαντάζ στο οποίο θα πρέπει να σταθεί όλο το επόμενο διάστημα η ελληνική κυβέρνηση, έτσι ώστε να καταφέρει να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα την δυσκαμψία των ανταγωνιστών λόγω πανδημίας και να κερδίσει το χαμένο έδαφος σώζοντας τον «βασιλιά» του θαλάσσιου τουρισμού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!