Γ.Δ.
1440.37 -0,58%
ACAG
-0,45%
6.57
CENER
-1,19%
7.48
CNLCAP
+7,19%
7.45
DIMAND
+0,41%
9.72
OPTIMA
-0,38%
10.62
TITC
+0,35%
28.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,27%
1.488
ΑΒΕ
0,00%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.629
ΑΝΔΡΟ
+1,47%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,70%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,73%
16.32
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,09%
11.37
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,29%
0.35
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
+0,14%
29.54
ΕΚΤΕΡ
+2,75%
4.485
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,39%
2.585
ΕΛΠΕ
0,00%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.872
ΕΛΧΑ
+0,10%
1.952
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.157
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-2,01%
1.22
ΕΤΕ
-0,99%
7.58
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,19%
1.993
ΕΧΑΕ
-0,58%
5.1
ΙΑΤΡ
+2,13%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+2,46%
0.458
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.79
ΙΝΛΟΤ
+1,75%
1.16
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,53%
1.32
ΙΝΤΚΑ
-0,57%
3.505
ΚΑΜΠ
+1,48%
2.74
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.585
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,60%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,16%
1.364
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.55
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.43
ΛΑΒΙ
+2,13%
0.864
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,71%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
+1,73%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,73%
27.08
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,21%
28.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,05%
38.28
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,48%
1.04
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,74%
2.92
ΟΠΑΠ
-0,30%
16.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,14%
0.888
ΟΤΕ
+0,21%
14.31
ΟΤΟΕΛ
+0,31%
12.9
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
-0,77%
2.59
ΠΕΙΡ
-0,30%
3.988
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
+0,74%
4.07
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,23%
1.65
ΣΑΡ
+0,84%
11.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,49%
1.99
ΣΠΕΙΣ
+1,32%
7.7
ΣΠΙ
-1,08%
0.732
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.11
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.318
ΦΡΛΚ
0,00%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.67

Τουρισμός: Mε τεστ κορονοϊού η επανεκκίνηση του yachting

Λίγες ημέρες πριν από την επίσημη επανεκκίνηση του τουρισμού, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε τα υγειονομικά πρωτόκολλα με τα οποία θα λειτουργήσει τo yachting και ο θαλάσσιος τουρισμός φέτος το καλοκαίρι.

Έτσι, προκειμένου επιβάτες και πλήρωμα να ταξιδέψουν με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, ακόμη κι αν είναι εμβολιασμένοι, υποχρεώνονται να υποβληθούν σε rapid test, ενώ στα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, θα πρέπει να τηρείται σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους η απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ των επιβατών.

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά τις Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά τις Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά τα Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 για τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια

Ο κλάδος απαιτούσε την έκδοση των υγειονομικών πρωτοκόλλων νωρίτερα, ώστε να προεταοιμαστεί κατάλληλα, έπειτα από μια περιπετειώδη περυσινή χρονιά. Οι δραματικές απώλειες του 2020 από την πανδημία COVID-19, δεν άφηναν άλλο περιθώριο παράτασης στην ελληνική κυβέρνηση, καθώς θα πρέπει να επικεντρωθεί σε νέες στρατηγικές πάνω στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, όπως άλλωστε έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό το υπουργείο Τουρισμού.

Ο Αντώνης Στελλάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) τόνιζε προ ημερών στο powergame.gr: «Είτε μιλάμε για μεγάλο cruiser, είτε για ένα ιστιοπλοϊκό, η πραγματικότητα είναι ότι οι ιδιοκτήτες των σκαφών βρίσκονται σήμερα σε πάρα πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση» αναφέρει, λέγοντας πως πολλά σκάφη τίθενται το τελευταίο διάστημα προς πώληση, φαινόμενο που είδαμε πρόσφατα και στον χώρο της κρουαζιέρας

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε γράψει και το powergame.gr, το yachting αποτελεί σημαντική πηγή πλούτου για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς έχει καταφέρει να συνεισφέρει  με 3,8% στο σύνολο της συνεισφοράς του ελληνικού τουρισμού στο Α.Ε.Π. (2018) που ήταν 18%.

Ουδέποτε ωστόσο, υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια από τις κυβερνήσεις ένας οργανωμένος και έξυπνος στρατηγικός σχεδιασμός για τη δυναμική ανάδειξη και προβολή του, ισχυρίζονται οι επικεφαλής του κλάδου.

Με αφορμή την ολική νέκρωση που προκάλεσε η πανδημία, ζητούν να γίνουν έστω και στο παρά πέντε σημαντικές διορθωτικές κινήσεις ελπίζοντας πως η Ελλάδα θα μπορέσει να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό της διεθνούς αγοράς yachting.

Οι επικεφαλής της βαριάς βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού είναι κάθετοι όσον αφορά τη μείωση της χρέωσης ελλιμενισμού και την κατάργηση του ΤΕΠΑΥ (τέλος πλεύσης και παραμονής), διαφορετικά, όπως λένε, το μέλλον του επαγγελματικού yachting θα κρίνεται από την αντοχή  κάθε επιχειρηματία.

Σημαντικό ρόλο θα παίξει και το σχέδιο για την αξιοποίηση των μαρίνων, τόσο στην περιοχή του Ελληνικού όσο και σε άλλες (τουλάχιστον εξήντα) μαρίνες που εδώ και χρόνια παραμένουν ανεκμετάλλευτες με την ελληνική οικονομία να χάνει τεράστια κέρδη.

Δεδομένου όμως ότι οι ελληνικές μαρίνες ανήκουν σε ξένους επενδυτές που πληρώνουν ενοίκιο στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) έχει ζητηθεί να μειωθούν οι πληρωμές αφαιρώντας την έκπτωση που θα είχαν οι Ελληνες του χώρου.

Πόλος έλξης και στο Luxury Real Estate

Η σημαντικότητα της σωστής ανάπτυξης του yachting στην Ελλάδα επιβεβαιώνεται και από ένα άλλο στοιχείο που συνδέει τον κλάδο με την αγορά υπερπολυτελών κατοικιών στην χώρα μας.

Υψηλόβαθμα στελέχη του τμήματος Real Estate στον οίκο Christie’s κατατάσσουν την Ελλάδα στους δέκα ελκυστικότερους προορισμούς yachting και θαλάσσιου τουρισμού στον κόσμο μαζί με τη Γαλλική Ριβιέρα, το  Μονακό, το Ροντ Άιλαντ, τα Κανάρια Νησιά το Παλμ Μπιτς, την Ιταλική Ριβιέρα, τη Σαρδηνία, κ.α.

Ο λόγος είναι ότι οι δισεκατομμυριούχοι επιχειρηματίες και οι άνθρωποι ανώτατου επαγγελματικού εισοδήματος που απαρτίζουν την αφρόκρεμα της πελατείας του οίκου Christie’s, είναι κάτοχοι mega θαλαμηγών (άνω των 50 μέτρων). Επομένως, αναζητούν, περιοχές με χώρους ελλιμενισμού υψηλών προδιαγραφών.

Η βασική λοιπόν προϋπόθεση για την απόκτηση ακινήτου είναι το κριτήριο μιας «yachting friendly τοποθεσίας» που είναι η Ελλάδα. Αυτό είναι και το αβαντάζ στο οποίο θα πρέπει να σταθεί όλο το επόμενο διάστημα η ελληνική κυβέρνηση, έτσι ώστε να καταφέρει να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα την δυσκαμψία των ανταγωνιστών λόγω πανδημίας και να κερδίσει το χαμένο έδαφος σώζοντας τον «βασιλιά» του θαλάσσιου τουρισμού.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!