Γ.Δ.
1493.65 0,00%
ACAG
0,00%
6.12
CENER
0,00%
8.7
CNLCAP
0,00%
8.35
DIMAND
0,00%
9.45
OPTIMA
0,00%
11.64
TITC
0,00%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.656
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.86
ΑΛΜΥ
0,00%
2.82
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6405
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
13.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.3
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.07
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.71
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.64
ΔΑΑ
0,00%
8.332
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.68
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.335
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
32.2
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.48
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.68
ΕΛΠΕ
0,00%
8.81
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.872
ΕΛΧΑ
0,00%
2.025
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.39
ΕΤΕ
0,00%
8.5
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.99
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.057
ΕΧΑΕ
0,00%
5.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.413
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.85
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.35
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.285
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.536
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.308
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.38
ΛΑΒΙ
0,00%
0.956
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.78
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
0,00%
3.87
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.98
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
0,00%
4.01
ΜΙΝ
0,00%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.936
ΞΥΛΚ
0,00%
0.299
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
0,00%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.921
ΟΤΕ
0,00%
14.1
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.155
ΠΑΠ
0,00%
2.53
ΠΕΙΡ
0,00%
3.884
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.32
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.384
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.895
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.9
ΣΠΙ
0,00%
0.712
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.26
ΦΡΛΚ
0,00%
4.15
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

EV: Λάθη στο λογισμικό φρενάρουν την ηλεκτροκίνηση

Η General Motors έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να διαγνώσει και να επιλύσει προβλήματα στο λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων της, που προκαλούν μία σειρά από ζητήματα, όπως οθόνες που αναβοσβήνουν, επανεμφανιζόμενα μηνύματα λάθους και προβλήματα κατά τη φόρτιση. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μόνη. Κατά τη μετάβαση του κλάδου στην ηλεκτρονική εποχή, με τα IX να μεταμορφώνονται σε «υπερκομπιούτερ με τροχούς», όπως σχολιάζει χαρακτηριστικά το Axios, τα λογισμικά λάθη αναδεικνύονται σε σημαντικό πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς στα EVs επηρεάζουν πολύ περισσότερες λειτουργίες και θα μπορούσαν να αποδειχθούν ακόμη και επικίνδυνα για τους οδηγούς.

Τον Δεκέμβριο οι ελεγκτικές αρχές στις ΗΠΑ πίεσαν την Tesla να ανακαλέσει περί τα 2 εκατ. οχήματα για να ενημερώσει τα συστήματα αυτόματης οδήγησης Autopilot, έπειτα από μία σειρά δυστυχημάτων. Και μία αναβάθμιση λογισμικού της αμερικανικής Rivian, που είχε στόχο να βελτιώσει τη λειτουργία του αυτόματου κλειδώματος, προκάλεσε πρόβλημα στο σύστημα ψυχαγωγίας (infotainment) των οχημάτων.

Σύμφωνα με το Axios, εκτός από την GM, και οι Volkswagen, Volvo Cars και Polestar έχουν καθυστερήσει νέα μοντέλα, καθώς επανασχεδιάζουν την προσέγγισή τους στην ανάπτυξη του λογισμικού.

Πριν από την ηλεκτροκίνηση το εξειδικευμένο λογισμικό ήταν ενσωματωμένο σε εκατοντάδες μικροϋπολογιστές που ήλεγχαν μεμονωμένα χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητα, όπως τα αυτόματα παράθυρα ή το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου. Τα EVs όμως βασίζονται σε κεντρικές υπολογιστικές μονάδες και ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές που ελέχγουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, από τη λειτουργία των αυτοκινήτων έως το infotainment.

Έτσι, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν διαθέτουν τα εξειδικευμένα ταλέντα λογισμκού προσπαθούν τώρα να επαναπροσδιορίσουν τη γραμμή παραγωγής σε αυτήν την κατεύθυνση, σχολιάζει ο Σαμ Αμπουελσαμίντ, επικεφαλής ερευνητικός αναλυτής στην Guidehouse Insights.

Πού παρουσιάστηκε το πρόβλημα

Συγκεκριμένα, η General Motors σταμάτησε να πωλεί το νέο Chevrolet Blazer EV τον Δεκέμβριο, καθώς οι πρώτοι ιδιοκτήτες και οι πρώτες κριτικές έκαναν λόγο για ζητήματα με το λογισμικό. Η ομάδα λογισμικού και εξυπηρέτησης της GM, υπό το πρώην στέλεχος της Apple, Μάικ Άμποτ, εργάζεται «με τεράστια αίσθηση κατεπείγοντος» για να ξαναφέρει το Blazer EV στην αγορά, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος, Μέρι Μπάρα, στους επενδυτές, στη διάρκεια των ανακοινώσεων για το τέταρτο τρίμηνο του 2023. «Απογοητεύσαμε αυτούς τους πελάτες και το γνωρίζουμε», δήλωσε. «Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε το λογισμικό και θα το κάνουμε».

Ανακοίνωσε επίσης «βελτιώσεις στην οργάνωση και τις διαδικασίες» στην ομάδα λογισμικού και υπηρεσιών, μεταξύ αυτών ένα νέο τμήμα για την ποιότητα του λογισμικού και αναβαθμισμένες διαδικασίες ελέγχου ποιότητας λογισμικού και δοκιμών.

Η εταιρεία ανέβαλε την ενημέρωση των επενδυτών του Μαρτίου, εν μέρει και για να δώσει περισσότερο χρόνο στην ομάδα να ολοκληρώσει τη δουλειά της. Ωστόσο, η καθυστέρηση κόστισε στην GM περί το 1,7 δισ. δολάρια, τα οποία η CEO σκοπεύει να αντισταθμίσει με σχεδιαζόμενη αύξηση της παραγωγής των υπόλοιπων μοντέλων (Cadillac Lyriq, GMC Hummer EV, Chevy Blazer EV και του φορτηγού Chevy Silverado EV).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!