Γ.Δ.
1474.77 +1,55%
ACAG
+0,64%
6.28
CENER
+5,00%
8.4
CNLCAP
+0,63%
7.95
DIMAND
-0,31%
9.57
OPTIMA
+2,04%
11.02
TITC
+1,71%
29.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,92%
1.49
ΑΒΕ
-2,89%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+2,69%
0.955
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+2,37%
1.623
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,50%
12.84
ΑΣΚΟ
0,00%
2.69
ΑΣΤΑΚ
+1,94%
7.34
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-2,02%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,08%
6.02
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.5
ΒΙΟΣΚ
+2,67%
1.345
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,60%
1.66
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.6
ΔΑΑ
+0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,43%
11.32
ΔΟΜΙΚ
+0,43%
4.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,46%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-1,49%
1.655
ΕΕΕ
+1,75%
31.34
ΕΚΤΕΡ
-0,11%
4.47
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΙΝ
+2,04%
2.5
ΕΛΛ
+1,06%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.625
ΕΛΠΕ
+0,54%
8.43
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.33
ΕΛΤΟΝ
-0,56%
1.79
ΕΛΧΑ
+2,93%
2.005
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.34
ΕΤΕ
+3,46%
8.08
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.033
ΕΧΑΕ
+0,58%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-2,79%
0.4175
ΙΛΥΔΑ
-2,84%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-2,21%
5.3
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
-1,27%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,33%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+1,50%
3.71
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,66%
1.5
ΚΕΠΕΝ
-5,00%
1.9
ΚΛΜ
+0,31%
1.62
ΚΟΡΔΕ
-1,50%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-0,94%
1.266
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,47%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,73%
1.38
ΛΑΒΙ
+1,30%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+0,44%
6.89
ΛΑΜΨΑ
+1,80%
34
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-9,52%
0.304
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,68%
1.48
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-2,02%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+1,00%
4.03
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+1,67%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,76%
30
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,89%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+1,88%
38.92
ΝΑΚΑΣ
-0,72%
2.76
ΝΑΥΠ
-5,10%
0.968
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
-1,21%
24.45
ΟΛΥΜΠ
-0,69%
2.86
ΟΠΑΠ
+0,52%
15.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,65%
0.924
ΟΤΕ
+1,78%
14.31
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.84
ΠΑΙΡ
+0,85%
1.18
ΠΑΠ
0,00%
2.63
ΠΕΙΡ
+2,59%
3.849
ΠΕΤΡΟ
+5,54%
8.76
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,85%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,92%
7.95
ΠΡΟΦ
0,00%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.71
ΣΑΡ
-0,84%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,08%
0.374
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.92
ΣΠΕΙΣ
+2,32%
7.94
ΣΠΙ
+1,41%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,27%
18.38
ΤΖΚΑ
+1,57%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
+7,56%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,94%
1.716
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-5,37%
0.282
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.17
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Tην Πέμπτη η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού στον προτιμητέο επενδυτή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects για 35 χρόνια. Την ερχόμενη Πέμπτη το πρωί αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης από τους συμβαλλόμενους, το ΤΑΙΠΕΔ και την ένωση εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis.

Στην υπογραφή της σύμβασης αναμένεται να παραβρεθεί ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης, αλλά και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. Στο ενδιάμεσο, δηλαδή μέχρι την Πέμπτη αναμένεται η εκπλήρωση της τελευταίας αίρεσης για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Πρόκειται για την Υπουργική Απόφαση για την αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης κατά τη χρήση του άξονα, από 0,03 ευρώ σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η αύξηση αυτή προβλέπεται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού και εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί λίγες ώρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης.

Μετά την υπογραφή αναμένεται η κύρωση της σύμβασης από την Ελληνική Βουλή και κυρίως η έναρξη των εργασιών παράδοσης – παραλαβής του άξονα από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο την Εγνατία Οδό, στη νέα εταιρεία που έχει συστήσει ο προτιμητέος επενδυτής, τη Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ.

Στην εταιρεία αυτή θα περιέλθει το δικαίωμα ανάπτυξης και διαχείρισης του άξονα και θα ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφού θα διορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του ΔΣ της επιχείρησης. Τη λειτουργία του άξονα θα αναλάβει η εταιρεία Νέα Εγνατία Οδός Λειτουργία ΑΕ που συνέστησαν πρόσφατα οι δύο μέτοχοι, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis. Στην εταιρεία αυτή τον έλεγχο θα έχει η γαλλική Egis η οποία θα ορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του Δ.Σ.

Αμφότερες οι εταιρείες δημιουργήθηκαν πριν από λίγες ημέρες με στόχο να ικανοποιήσουν τις αιρέσεις για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Το αντίτιμο που θα καταβάλει ο προτιμητέος επενδυτής εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Το ακριβές ύψος ωστόσο θα καθοριστεί την περίοδο που θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή, καθώς από την διακήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης του άξονα, υπόκειται σε επιτοκιακές διακυμάνσεις.

Παράλληλα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει το έργο της ανάπτυξης των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ένα έργο που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 850 εκατ. ευρώ. Οι κάθετοι άξονες, μήκους 225 χλμ. θα συνδέσουν την Εγνατία Οδό, με Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. Μάλιστα δεν αποκλείεται οι πρόδρομες εργασίες των κάθετων αξόνων να ξεκινήσουν αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να προχωρήσει τα έργα αυτά καθώς, βάσει της διακήρυξης του διαγωνισμού, μετά από το συγκεκριμένο όγκο έργων που θα εκτελέσει, δικαιούται την εξίσωση των τελών χρήσης της Εγνατίας Οδού με εκείνο των άλλων αξόνων της χώρας. Σήμερα το κόστος χρήσης των λοιπών οδικών αξόνων ανέρχεται σε περίπου 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο τον Σεπτέμβριο. Η σύμβαση που θα υπογραφεί την ερχόμενη Πέμπτη θα πρέπει να κυρωθεί με νόμο στη Βουλή, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέχρι το καλοκαίρι. Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες παράδοσης παραλαβής του άξονα, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου ένα τρίμηνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!