Γ.Δ.
1475.77 -0,56%
ACAG
-1,27%
6.2
CENER
+0,61%
8.3
CNLCAP
0,00%
8.15
DIMAND
-0,11%
9.49
OPTIMA
+2,30%
11.58
TITC
-0,16%
31.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+2,18%
1.498
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.9
ΑΛΜΥ
-1,28%
2.705
ΑΛΦΑ
-1,19%
1.6245
ΑΝΔΡΟ
-1,45%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+0,68%
13.25
ΑΣΚΟ
-2,62%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,39%
7.3
ΑΤΕΚ
+0,49%
0.412
ΑΤΡΑΣΤ
+1,97%
8.28
ΑΤΤ
-2,65%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,00%
5.97
ΒΙΟΚΑ
-3,42%
2.54
ΒΙΟΣΚ
-2,44%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-2,06%
1.665
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,30%
16.66
ΔΑΑ
+0,48%
8.392
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,43%
11.74
ΔΟΜΙΚ
+2,27%
4.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-1,48%
1.66
ΕΕΕ
-0,32%
31.6
ΕΚΤΕΡ
-0,80%
4.33
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,80%
2.43
ΕΛΛ
+1,77%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,83%
2.82
ΕΛΠΕ
+0,65%
8.485
ΕΛΣΤΡ
-0,86%
2.31
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.79
ΕΛΧΑ
-0,60%
1.998
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,33%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,37%
1.345
ΕΤΕ
-0,62%
8.05
ΕΥΑΠΣ
+0,61%
3.31
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,06%
2.057
ΕΧΑΕ
-0,92%
5.37
ΙΑΤΡ
-1,47%
1.67
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
-0,84%
1.78
ΙΝΚΑΤ
-1,47%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-1,00%
4.93
ΙΝΛΟΤ
+0,17%
1.156
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,95%
4.26
ΙΝΤΕΤ
+1,59%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,22%
3.645
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+2,30%
1.56
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,92%
1.65
ΚΟΡΔΕ
+2,29%
0.536
ΚΟΥΑΛ
+2,65%
1.24
ΚΟΥΕΣ
+1,57%
5.82
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,41%
10.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,93%
1.345
ΛΑΒΙ
+3,65%
0.881
ΛΑΜΔΑ
-0,70%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
-2,83%
1.03
ΛΕΒΚ
-3,03%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.035
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-0,34%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
-1,47%
4.02
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,53%
27.08
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.42
ΜΟΤΟ
-0,33%
3.025
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.35
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-1,08%
38.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
+1,69%
0.962
ΞΥΛΚ
+1,48%
0.274
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-12,92%
0.31
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,33%
22.8
ΟΛΠ
+0,40%
25.2
ΟΛΥΜΠ
+1,08%
2.82
ΟΠΑΠ
+0,39%
15.47
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.922
ΟΤΕ
-0,76%
14.32
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.195
ΠΑΠ
-1,92%
2.56
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.851
ΠΕΤΡΟ
+2,61%
9.44
ΠΛΑΘ
+0,50%
4.025
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,37%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
-2,07%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,52%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+3,72%
1.95
ΣΠΕΙΣ
-0,73%
8.18
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,07%
18.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,35%
1.714
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.27
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.165
ΧΑΙΔΕ
-8,57%
0.64

Λιμάνι Βαλτιμόρης: Οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία μετά το δυστύχημα

Μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από την πρόσκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα της Βαλτιμόρης, που είχε αποτέλεσμα την κατάρρευσή της, καθώς και έξι αγνοούμενους που θεωρούνται νεκροί, το Λιμάνι της Βαλτιμόρης παραμένει κλειστό μέχρι νεωτέρας. Αυτό έχει σημάνει «καμπανάκι» για τον κλάδο της ναυτιλίας και των logistics, ενώ ένας από τους κλάδους που αναμένεται να επηρεαστούν είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, αφού το λιμάνι είναι το κορυφαίο των ΗΠΑ όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, καθώς και τροχοφόρων αγροτικών οχημάτων και μηχανημάτων έργων.

Οι εταιρείες logistics άρχισαν αμέσως τις ανακατατάξεις σε άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής για τη διαμετακόμιση των εισαγωγών και των εξαγωγών τους. Ωστόσο, επί του παρόντος οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσιάζονται ψύχραιμοι όσον αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει μακροπρόθεσμα το κλείσιμο του λιμανιού.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz USA, Δημήτρης Ψυλλάκης, δήλωσε για παράδειγμα στο CNBC την Τρίτη ότι η Βαλτιμόρη ήταν ένα από τα τέσσερα κέντρα διανομής της γερμανικής εταιρείας στις ΗΠΑ, αλλά ότι άλλα λιμάνια εισόδου, όπως το Brunswick της Τζόρτζια, θα βοηθούσαν να μειωθούν οι πιέσεις στις εισαγωγές. «Είναι πολύ νωρίς για να δούμε τις επιπτώσεις, η κατάσταση είναι ακόμα σε εξέλιξη και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι θα βρούμε τρόπους να προμηθεύσουμε τα οχήματα στην αγορά, αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς για να κρίνουμε», δήλωσε ο κ. Ψυλλάκης.

Η Volkswagen Group of America, θυγατρική της γερμανικής Volkswagen, δήλωσε ότι δεν αναμένει αντίκτυπο στις λειτουργίες των πλοίων, καθώς οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην πλευρά της ακτής της γέφυρας, αλλά ότι μπορεί να αντιμετωπίσει καθυστερήσεις στις μεταφορές φορτηγών λόγω της εκτροπής των κυκλοφοριακών ροών στην περιοχή. «Πέρυσι παραλάβαμε, επεξεργαστήκαμε και στείλαμε περίπου 100.000 οχήματα μέσω Βαλτιμόρης για τους αντιπροσώπους των ΗΠΑ στις μάρκες VW, Audi, Lamborghini και Bentley που βρίσκονται στις βορειοανατολικές και μεσοατλαντικές ΗΠΑ», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Παράλληλα, η σουηδική Volvo Group δήλωσε ότι δεν αναμένει σημαντικές επιπτώσεις, αλλά ελέγχει τις εγκαταστάσεις παραγωγής της στις ΗΠΑ.

Οι αμερικανικές εταιρείες General Motors και Ford, καθώς και οι ιαπωνικές Toyota, Nissan και Mitsubishi δήλωσαν ότι αξιολογούν την κατάσταση και ότι πιθανότατα θα χρειαστεί να εκτρέψουν τις δραστηριότητές τους, αλλά ότι δεν αναμένουν σημαντικές διαταραχές. «Παρ’ όλο που η Βαλτιμόρη δεν είναι πρωταρχικό λιμάνι για τις δραστηριότητές μας στη Βόρεια Αμερική, θα υπάρξει κάποια επίπτωση, κυρίως στις εξαγωγές οχημάτων. Προς το παρόν δεν αναμένουμε σημαντική διακοπή, αλλά αξιολογούμε την κατάσταση προσεκτικά για να καθορίσουμε τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις και τα αντίμετρα», δήλωσε η Toyota.

Λιμάνι Βαλτιμόρης: Πιθανές οι καθυστερήσεις σε εξαρτήματα για την αυτοκινητοβιομηχανία

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης διακίνησε πέρυσι 847.158 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, σύμφωνα με το γραφείο του κυβερνήτη του Μέριλαντ. Η εκτροπή για διάφορα εμπορεύματα σε άλλα λιμάνια -όπως αυτά της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, του Νόρφολκ, της Τζόρτζια και της Νότιας Καρολίνας- φαίνεται επί του παρόντος ως το επικρατέστερο σενάριο, που όμως θα αυξάνει τους χρόνους ταξιδιού.

Ο Christian Roeloffs, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας logistics Container xChange, δήλωσε ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι «μια κρίσιμη πύλη για εξειδικευμένο φορτίο και διακίνηση χύδην φορτίων, που χρησιμεύει ως βασικός κρίκος σε πολλές αλυσίδες εφοδιασμού. Οι καθυστερήσεις στη διακίνηση φορτίων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ελλείψεις αποθεμάτων, επηρεάζοντας τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε έγκαιρες παραδόσεις, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία απαιτεί συναρμολογήσεις που προέρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου», πρόσθεσε ο Roeloffs.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!