Γ.Δ.
1489.87 -0,25%
ACAG
+0,33%
6.14
CENER
+0,34%
8.73
CNLCAP
-4,19%
8
DIMAND
-0,74%
9.38
OPTIMA
+0,34%
11.68
TITC
-0,81%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-2,17%
1.62
ΑΒΕ
-1,44%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+5,81%
0.91
ΑΛΜΥ
-0,35%
2.81
ΑΛΦΑ
+1,25%
1.661
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-1,50%
13.1
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-0,83%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
+1,20%
8.4
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+3,78%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,65%
6.17
ΒΙΟΚΑ
-0,74%
2.69
ΒΙΟΣΚ
+0,36%
1.395
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+5,04%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,86%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.72
ΔΑΑ
+0,53%
8.376
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,09%
11.69
ΔΟΜΙΚ
+0,22%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,49%
0.34
ΕΒΡΟΦ
-2,38%
1.64
ΕΕΕ
+0,43%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,69%
4.3
ΕΛΒΕ
+4,95%
5.3
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.45
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,19%
2.685
ΕΛΠΕ
-1,48%
8.68
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.35
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.866
ΕΛΧΑ
-1,43%
1.996
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.38
ΕΤΕ
-1,81%
8.346
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.98
ΕΥΡΩΒ
+0,10%
2.059
ΕΧΑΕ
-1,50%
5.27
ΙΑΤΡ
-0,58%
1.715
ΙΚΤΙΝ
+3,63%
0.428
ΙΛΥΔΑ
-2,16%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-2,62%
5.21
ΙΝΛΙΦ
-1,41%
4.91
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
1.168
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.34
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+1,69%
3.61
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
342
ΚΕΚΡ
+0,65%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-1,87%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,38%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,69%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,39%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,17%
1.35
ΛΑΒΙ
+2,51%
0.98
ΛΑΜΔΑ
-1,98%
6.94
ΛΑΜΨΑ
0,00%
34.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.358
ΛΕΒΠ
-15,38%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.015
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-0,67%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,50%
3.95
ΜΙΝ
+1,75%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,93%
27.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,66%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
-1,71%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.35
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,26%
38.44
ΝΑΚΑΣ
-2,74%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,43%
0.932
ΞΥΛΚ
-1,34%
0.295
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.44
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+2,35%
21.8
ΟΛΠ
-0,98%
25.15
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.77
ΟΠΑΠ
-0,71%
15.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,09%
0.931
ΟΤΕ
+1,06%
14.25
ΟΤΟΕΛ
-0,94%
12.66
ΠΑΙΡ
+1,30%
1.17
ΠΑΠ
+0,40%
2.54
ΠΕΙΡ
-0,51%
3.864
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.32
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.045
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-0,68%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+1,69%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.34
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
0,00%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,41%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.384
ΣΙΔΜΑ
+0,53%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-1,77%
7.76
ΣΠΙ
-0,56%
0.708
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,33%
18.36
ΤΖΚΑ
-2,17%
1.575
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,61%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,11%
1.742
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-3,85%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.14
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Ο καυγάς ΓΑΙΑΟΣΕ με Onex για τη σιδηροδρομική γραμμή στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Προσπάθεια για να αποσοβηθεί μια δικαστική σύγκρουση μεταξύ του Δημοσίου και των ιδιωτικοποιημένων πλέον Ναυπηγείων Ελευσίνας θα καταβληθεί σήμερα, Τετάρτη, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί παρουσία των υπουργών Ανάπτυξης και Υποδομών θα επιχειρηθεί να βρεθεί συμβιβαστική λύση στο θέμα της διεκδίκησης περίπου 36 στρεμμάτων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας από τις κρατικές επιχειρήσεις ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ.

Πρόκειται για την έκταση που «φιλοξενεί» τη μετρική σιδηροδρομική γραμμή, η οποία σήμερα παραμένει ανενεργή και στο παρελθόν συνέδεε την Αθήνα με την Πελοπόννησο. Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή αυτή είχε αναβαθμιστεί στη δεκαετία του 2000 -τότε που ο ΟΣΕ είχε δισεκατομμύρια- αλλά, παρά την αναβάθμιση αυτήν, ποτέ δεν λειτούργησε. Στόχος δε ήταν ν’ αποτελέσει μια γραμμή περισσότερο ατραξιόν τουριστικής ανάπτυξης και λιγότερο αστικών και υπεραστικών μεταφορών από την Αθήνα μέχρι και το Ναύπλιο.

Τώρα η σιδηροδρομική γραμμή ως ακίνητο φαίνεται να περιέρχεται στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και στον νέο επενδυτή, την Onex, και η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται το σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, έχει προσφύγει με ασφαλιστικά μέτρα κατά της εγγραφής των συγκεκριμένων εκτάσεων στο Κτηματολόγιο.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία, προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει μεταβιβαστική σύμβαση στο Κτηματολόγιο, λόγω της επικύρωσης συμφωνίας εξυγίανσης, η οποία θα κατέλυε τη νομική βάση των αγωγών περί αυτούσιας απόδοσης των συγκεκριμένων ακινήτων, κατέθεσε στο τέλος Μαρτίου (27.03.2024) αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά των Ναυπηγείων Ελευσίνας και της ONEX με αίτημα προσωρινής διαταγής την απαγόρευση μεταβολής της νομικής και πραγματικής κατάστασης των ακινήτων.

Η αίτηση της ΓΑΙΑΟΣΕ αρχικά είχε προσδιοριστεί να συζητηθεί στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών στις 29 Μαρτίου 2024. Κατόπιν αιτήματος, ωστόσο, αναβλήθηκε για τις 16 Απριλίου 2024. Σημειώνεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή διέρχεται τις παρυφές του ακινήτου των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αλλά σίγουρα το «χωρίζει», σχεδόν στα δύο. Και όσο αυτά ήταν δημόσια επιχείρηση, το κακό ήταν μικρό. Τώρα, που γίνεται ιδιωτικό το ναυπηγείο, το πρόβλημα γίνεται μεγάλο.

Πρόκειται αναμφίβολα για μια κλασική αστοχία της γραφειοκρατίας του Δημοσίου και του Υπερταμείου, που αντί να προλάβει τα κακώς κείμενα, έρχεται να τα θεραπεύσει. Σημειώνεται ότι η υπόθεση της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας «τρέχει» εδώ και μια εξαετία και ήταν γνωστές οι προσπάθειες της κυβέρνησης για είσοδο επενδυτή στην επιχείρηση.

Πάντως, στη σύσκεψη θα γίνει μια δεύτερη προσπάθεια να κλείσει το θέμα «φιλικά», πριν φτάσει η υπόθεση στη Δικαιοσύνη. Για τον λόγο αυτόν έχουν προσκληθεί η διοίκηση του Υπερταμείου, η διοίκηση της θυγατρικής της ΓΑΙΑΟΣΕ, στελέχη του υπ. Ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Κώστα Σκρέκα, οι υφυπουργοί του υπουργείου Υποδομών, Ν. Ταχιάος και Χρ. Αλεξοπούλου, ο επικεφαλής της Onex, Π. Ξενοκώστας κ.ά.

Το Εθνικό Κτηματολόγιο στην Ελευσίνα συντάχθηκε κατά το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα κτηματογράφησης το 1995, ενώ το τοπικό Κτηματολογικό Γραφείο ξεκίνησε να λειτουργεί το 2004. Σύμφωνα με τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η εταιρεία, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, για τη διασφάλιση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, ζήτησε και έλαβε από το Ελληνικό Κτηματολόγιο, για όλη την Επικράτεια, όταν αυτό κατέστη εφικτό, όλα τα στοιχεία των γεωτεμαχίων επί των οποίων υφίσταται εμπράγματο δικαίωμα του Οργανισμού.

Μέσω της ενέργειας αυτής, διά της αντιπαραβολής των γεωχωρικών δεδομένων, που παράχθηκαν από τις μελέτες καταγραφής και τοπογραφικής αποτύπωσης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ με τα στοιχεία του λειτουργούντος Κτηματολογίου, κατέστη για πρώτη φορά δυνατός ο εντοπισμός των προβλημάτων, που αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, μη αναγνώριση κυριότητας ή γεωμετρικές διαφορές ως προς το σχήμα ή/και το εμβαδόν της ιδιοκτησίας του ΟΣΕ.

Ωστόσο, διαπιστώθηκαν και σοβαρότερα προβλήματα, όπως για παράδειγμα, στην Ελευσίνα, όπου και διαπιστώθηκε πως, κατά την κτηματογράφηση, δεν αναγνωρίστηκε ο ΟΣΕ ως ιδιοκτήτης, ούτε καν στο τμήμα της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής. Το ζητούμενο, ωστόσο, είναι το πότε αυτό υπέπεσε στην αντίληψη της ΓΑΙΑΟΣΕ και του Υπερταμείου και το τι έπραξαν μέχρι σήμερα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!