Γ.Δ.
1457.79 +0,64%
ACAG
-6,08%
6.18
CENER
-0,63%
7.89
CNLCAP
-1,27%
7.75
DIMAND
+0,42%
9.61
OPTIMA
-0,19%
10.62
TITC
-0,34%
29.65
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,67%
1.494
ΑΒΕ
+2,51%
0.49
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-7,37%
0.88
ΑΛΜΥ
-0,35%
2.85
ΑΛΦΑ
+0,82%
1.6055
ΑΝΔΡΟ
-0,87%
6.82
ΑΡΑΙΓ
+0,63%
12.68
ΑΣΚΟ
+1,12%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.4
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-0,81%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,03%
5.86
ΒΙΟΚΑ
-1,15%
2.57
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,18%
11.26
ΔΟΜΙΚ
-2,40%
4.67
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+1,94%
4.46
ΕΛΒΕ
+5,26%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+1,78%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.784
ΕΛΧΑ
+1,24%
1.956
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+2,28%
7.732
ΕΥΑΠΣ
+1,55%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+1,59%
2.042
ΕΧΑΕ
0,00%
5.16
ΙΑΤΡ
+1,76%
1.73
ΙΚΤΙΝ
-2,43%
0.422
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.4
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
+0,70%
1.156
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+1,37%
3.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,98%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,31%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.55
ΚΟΥΑΛ
+0,93%
1.298
ΚΟΥΕΣ
+1,55%
5.89
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+3,26%
1.9
ΚΥΡΙΟ
-2,78%
1.4
ΛΑΒΙ
+3,41%
0.88
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.87
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-1,82%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-6,88%
1.015
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-3,00%
2.91
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,25%
4
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,15%
27.2
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,23%
29.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,21%
38.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+1,49%
1.025
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.278
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,45%
22.3
ΟΛΠ
-1,61%
24.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
+0,38%
15.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,34%
0.908
ΟΤΕ
+0,42%
14.34
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.84
ΠΑΙΡ
-0,42%
1.175
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
+0,74%
3.803
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
+0,25%
4.01
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,43%
4.67
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,38%
0.369
ΣΙΔΜΑ
+2,11%
1.94
ΣΠΕΙΣ
-1,54%
7.68
ΣΠΙ
+1,33%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.34
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,63%
1.692
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΠΩΣ Η ΝΙΚΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟ

Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο γίγαντας των αθλητικών ειδών Nike ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου, που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου, αυξήθηκαν 96% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και 21% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2019, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις απευθείας πωλήσεις της ΝΙΚΕ προς τους καταναλωτές της.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο πολυεθνικός γίγαντας, τα έσοδα ολόκληρου του έτους αυξήθηκαν κατά 19% στα 44,5 δισ. δολ., ενώ τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 5,7 δισ. δολ. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση 32% των απευθείας πωλήσεων προς τους καταναλωτές της, σε σύγκριση με την αύξηση 12% των πωλήσεων σε πελάτες χονδρικής, δηλαδή στα καταστήματα λιανικής.

Το ποσοστό των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές στις συνολικές πωλήσεις Nike υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία δεκαετία, ανεβαίνοντας από το 15% που ήταν το 2010 σε 39% στην τελευταία οικονομική χρήση. Εν τω μεταξύ, οι άμεσες πωλήσεις προς τους καταναλωτές της αυξήθηκαν περισσότερο από έξι φορές σε απόλυτους όρους, από 2,5 δισ. δολάρια το 2010 σε 16,4 δισ. δολάρια εφέτος. Η απότομη αύξηση των άμεσων πωλήσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες της Nike, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 21% των πωλήσεων μάρκας Nike πέρυσι.

Το μέλλον της Nike

Όσο για το μέλλον, ο στόχος της Nike, όπως δήλωσε ο John Donahoe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι οι απευθείας πωλήσεις της προς τους καταναλωτές να αντιπροσωπεύουν το 60% των συνολικών της πωλήσεων έως το 2025, με το μερίδιο των ψηφιακών άμεσων πωλήσεων να αναμένεται να διπλασιαστεί από 21% σε περίπου 40%.
Νωρίτερα φέτος, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Nike, η Adidas, είχε ανακοινώσει μια παρόμοια πρωτοβουλία που ονομάζεται «Own the Game», σύμφωνα με την οποία ο γερμανικός γίγαντας αθλητικών ειδών σχεδιάζει να φτάσει το 50% των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές έως το 2025.

Βέβαια η πολιτική της ΝΙΚΕ αλλά και της Adidas για απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές παρακάπτοντας τους πελάτες χονδρικής έχει και θύματα. Στην Ελλάδα ήδη 300 καταστήματα αθλητικών ειδών βρίσκονται σε κίνδυνο. Σε ενημέρωση που απέστειλε, στις 15 Δεκεμβρίου η Nike European Operations Netherlands BV (ΝΕΟΝ) σε 91 επαγγελματίες που αναπτύσσουν το δίκτυο των 300 καταστημάτων, τους γνωστοποιεί το τέλος της συνεργασίας τους. Η ΝΕΟΝ τους ενημέρωσε ότι έχει αποφασίσει να διακόψει την επιχειρηματική συνεργασία μαζί τους από το τέλος της σεζόν SU22 και ως εκ τούτου η επιχειρηματική σχέση θα λήξει αυτόματα στις 31 Μαΐου του 2022 χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον προειδοποίηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!