Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Με λουκέτο κινδυνεύει 1 στα 5 διυλιστήρια παγκοσμίως

Με «λουκέτο» κινδυνεύει πάνω από το 21% της παγκόσμιας δυναμικότητας διύλισης πετρελαίου, καθώς τα περιθώρια κέρδους της βενζίνης αποδυναμώνονται και η πίεση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυξάνεται, διαπιστώνει ανάλυση της εταιρείας συμβούλων ενέργειας Wood Mackenzie που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.

Από 465 περιουσιακά στοιχεία διύλισης που αναλύθηκαν, η συμβουλευτική εταιρεία κατέταξε περίπου το 21% της παγκόσμιας δυναμικότητας διύλισης του 2023 σε κάποιο κίνδυνο κλεισίματος, αναφέρει το Reuters.

Η Ευρώπη και η Κίνα φιλοξενούν τον μεγαλύτερο αριθμό εγκαταστάσεων υψηλού κινδύνου, απειλώντας περίπου 3,9 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) διυλιστικής ικανότητας, διαπίστωσε η Wood Mac, με βάση την εκτίμησή της για τα καθαρά χρηματικά περιθώρια, το κόστος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, την ιδιοκτησία, τις περιβαλλοντικές επενδύσεις και τη στρατηγική αξία των διυλιστηρίων, όπως σημειώνει το energygame.gr

Υπάρχουν 11 ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις που αντιπροσωπεύουν το 45% όλων των εγκαταστάσεων υψηλού κινδύνου, σύμφωνα με την έκθεση. Περίπου 30 ευρωπαϊκά διυλιστήρια έχουν ήδη κλείσει από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία του βιομηχανικού οργανισμού Concawe, ενώ σχεδόν 90 εξακολουθούν να λειτουργούν.

Αυτό το κύμα κλεισίματος προκλήθηκε από τον ανταγωνισμό των νεότερων και πιο πολύπλοκων εργοστασίων στη Μέση Ανατολή και την Ασία, καθώς και από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19.

Τα περιθώρια κέρδους της βενζίνης αναμένεται να αποδυναμωθούν μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς η ζήτηση μειώνεται και οι κυρώσεις στη Ρωσία χαλαρώνουν, ενώ οι αναμενόμενοι φόροι άνθρακα θα αρχίσουν επίσης να δαγκώνουν, όπως έδειξε η ανάλυση της Wood Mac.

Το λειτουργικό κόστος θα μπορούσε να αυξηθεί τόσο πολύ που «το κλείσιμο μπορεί να είναι η μόνη επιλογή», δήλωσε η Emma Fox, ανώτερη αναλύτρια της Wood Mac για τα πετρέλαια και τα χημικά.

Εν τω μεταξύ, το τεράστιο διυλιστήριο πετρελαίου Dangote της Νιγηρίας θα μπορούσε να βάλει τέλος στο εμπόριο βενζίνης από την Ευρώπη προς την Αφρική που διαρκεί δεκαετίες και αξίζει 17 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, αυξάνοντας την πίεση στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που ήδη κινδυνεύουν να κλείσουν από τον αυξημένο ανταγωνισμό.

Το διυλιστήριο Dangote, με δυναμικότητα έως και 650.000 bpd, άρχισε να παράγει τον Ιανουάριο, αλλά δεν συμπεριλήφθηκε στην ανάλυση της Wood Mac.

Οι επτά εγκαταστάσεις υψηλού κινδύνου στην Κίνα είναι ανεξάρτητα διυλιστήρια μικρής κλίμακας. Ορισμένες φορές αποκαλούνται «τσαγιέρες», τα διυλιστήρια αυτά υπόκεινται σε αυστηρότερους κυβερνητικούς κανονισμούς και ανταγωνίζονται τις μεγαλύτερες ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις που είναι συνήθως κρατικές και πιο πολύπλοκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!