Lamda: Έλληνες το 85% των αγοραστών πολυτελών κατοικιών στο Ελληνικό

Το 85% των αγοραστών πολυτελών κατοικιών στο Ελληνικό προέρχεται είτε από την εγχώρια αγορά είτε από την ελληνική διασπορά

Ελληνικό © Lamda Development

Συντριπτικά ελληνική αποδεικνύεται η βάση των αγοραστών στο εμβληματικό έργο του Ελληνικού της Lamda Development, καθώς το 85% των αγοραστών πολυτελών κατοικιών προέρχεται είτε από την εγχώρια αγορά είτε από την ελληνική διασπορά. Ειδικότερα, περίπου το 60% είναι κάτοικοι Ελλάδας, ενώ ένα επιπλέον 20-25% αφορά Έλληνες του εξωτερικού ή άτομα με στενή σύνδεση με ελληνικά κεφάλαια. Οι καθαρά διεθνείς αγοραστές αντιστοιχούν σε ποσοστό 15,5% έως 20%. Την ώρα που η εταιρεία αναμένει έσοδα τουλάχιστον 550 εκατομμυρίων ευρώ από τις πωλήσεις των υπόλοιπων πολυτελών κατοικιών που θα διατεθούν στην αγορά στα τέλη του έτους.

Όπως ανέφερε ο Αλέξανδρος Μουλάς, Εμπορικός Διευθυντής της Lamda Development για το έργο του Ελληνικού, στο 18ο RED MEETING POINT, περισσότεροι από 16.000 ενδιαφερόμενοι αγοραστές από 110 χώρες έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για κατοικίες στο project — αριθμός που επιβεβαιώνει την παγκόσμια απήχηση του Ελληνικού, παρότι οι μέχρι στιγμής πωλήσεις προέρχονται κυρίως από την ελληνική πλευρά.

Τα κίνητρα των αγοραστών στο Ελληνικό αποτυπώνουν τον μικτό χαρακτήρα της ζήτησης, που συνδυάζει επενδυτικό ενδιαφέρον με πραγματικές στεγαστικές ανάγκες. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, περίπου το 40% των αγοραστών αποκτά κατοικία με καθαρά επενδυτική στόχευση, προσδοκώντας υπεραξία είτε μέσω μεταπώλησης είτε μέσω ενοικίασης. Ένα 30% με 35% δηλώνει ως κύριο λόγο αγοράς τη μόνιμη κατοίκηση, με το Ελληνικό να προσελκύει ένα κοινό που αναζητά ποιότητα ζωής, σύγχρονες υποδομές και άμεση πρόσβαση στη θάλασσα. Παράλληλα, το 20% βλέπει την αγορά κατοικίας ως επιλογή για β’ σπίτι ή εξοχική χρήση, αξιοποιώντας την τοποθεσία και τις υπηρεσίες ως εναλλακτική σε παραδοσιακούς παραθεριστικούς προορισμούς. Ένα περιορισμένο αλλά υπαρκτό ποσοστό αφορά περιπτώσεις που συνδέονται με την απόκτηση Golden Visa.

Αν και η ζήτηση παραμένει κυρίως ελληνικής προέλευσης, οι επώνυμες κατοικίες (branded residences) θεωρούνται το όχημα για την ενίσχυση της διεθνούς ελκυστικότητας του project. Πρόκειται για κατοικίες που συνδυάζουν υψηλή αρχιτεκτονική, κορυφαίες παροχές και τη φήμη διεθνών ξενοδοχειακών brands. Σε αυτό το πλαίσιο, ιδιαίτερη βαρύτητα αποκτά το ενδιαφέρον από τη Βόρεια Αμερική, το οποίο αφορά περίπου το 20% των ξένων ενδιαφερομένων. Οι συγκεκριμένοι αγοραστές είναι εξοικειωμένοι με το lifestyle και τις προσφερόμενες υπηρεσίες αυτού του τύπου ακινήτων — όπως concierge, spa, security, εστιατόρια και διαχείριση περιουσίας — στοιχεία που αναμένεται να λειτουργήσουν ως πόλος έλξης για ακόμα περισσότερους διεθνείς επενδυτές στο άμεσο μέλλον.

Οι προπωλήσεις των branded residences στο Ελληνικό, όπως αποκάλυψε ο κ. Μουλάς, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, αλλά αναμένεται να συγκεντρώσουν έντονο ενδιαφέρον από το διεθνές κοινό, αναβαθμίζοντας περαιτέρω τη θέση της Αθήνας στον παγκόσμιο χάρτη του πολυτελούς real estate.  Στο πλαίσιο αυτό, υπενθυμίζεται ότι η Lamda ανακοίνωσε ότι σε παραθαλάσσια έκταση 80 στρεμμάτων θα αναπτυχθεί το νέο Mandarin Oriental, Athens, το οποίο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα αποτελείται από ξενοδοχείο 5 αστέρων με 123 δωμάτια, μεγάλους υπαίθριους χώρους και διακεκριμένα καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας δίπλα στη θάλασσα, πολυτελές Beach Club και Health Club με εγκαταστάσεις αναψυχής, γυμναστικής και ομορφιάς. Παράλληλα, στην περίμετρο του ξενοδοχείου θα αναπτυχθεί και οικιστικό συγκρότημα 17 επώνυμων πολυτελών κατοικιών και διαμερισμάτων (branded residences) με θέα προς τη θάλασσα. Η εν λόγω ανάπτυξη θα βρίσκεται δίπλα στην παράκτια οικιστική ζώνη υπερπολυτελών κατοικιών (The Cove Villas και The Cove Residences).

Σύντομα μάλιστα η εταιρεία ετοιμάζει να ανακοινώσει και το νέο brand του δεύτερου ξενοδοχείου στη μαρίνα, το οποίο θα περιλαμβάνει και branded κατοικίες. Ακόμη, η  Lamda Development σε συνεργασία με τη Brook Lane, προχωρά στην ανάπτυξη του πύργου μικτής χρήσης, στον εμπορικό πόλο του ακινήτου, στο βόρειο τμήμα, κοντά στην Λ. Βουλιαγμένης. Ο πύργος θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο, branded διαμερίσματα (με την επωνυμία του ξενοδοχείου και υπηρεσίες φιλοξενίας), όπως επίσης κι επιπλωμένα διαμερίσματα, τα οποία θα συνοδεύονται από υπηρεσίες φιλοξενίας.  Αντίθετα, στο Marina Tower, όπου οι πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν νωρίτερα, δεν είχε ενταχθεί κάποιο επώνυμο brand, ωστόσο οι τιμές πώλησης ήταν εντυπωσιακές: από 9.000 έως και 32.500 ευρώ/τ.μ.

Οι εισπράξεις από τις πωλήσεις της Lamda Development στο Ελληνικό έχουν ξεπεράσει συνολικά το 1,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά της αποτελέσματα. Ειδικά για το 2024, οι εισπράξεις ανήλθαν στα 589 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 312 εκατ. ευρώ προήλθαν από τις οικιστικές αναπτύξεις. Σημαντική εμπορική επιτυχία καταγράφουν και τα διαθέσιμα προς πώληση διαμερίσματα στη γειτονιά Little Athens. Μέχρι τον Φεβρουάριο 2024 είχαν διατεθεί στην αγορά 559 διαμερίσματα, εκ των οποίων 453 (ποσοστό 81%) έχουν ήδη πωληθεί ή δεσμευθεί μέσω κρατήσεων από ενδιαφερόμενους αγοραστές.