Επένδυση 370 εκατ. της Ford στην Ινδία

Η Ford αψηφά την πίεση του Προέδρου Τραμπ και ξανά λειτουργεί παλιό εργοστάσιό της σε πόλη της Ινδίας. Ο ρόλος του CEO Τζιμ Φάρλεϊ

Ο CEO της Ford Τζιμ Φάρλεϊ © EPA/JASON SZENES

Η Ford Motor Co. σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 32,50 δισ. ρουπίες (370 εκατ. δολάρια) στην Ινδία για την παραγωγή νέων κινητήρων, δήλωσε sto Bloombergb άτομο που γνωρίζει το θέμα, καθώς η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επαναφέρει σε λειτουργία ένα εργοστάσιο που έκλεισε πριν από τέσσερα χρόνια.

Το εργοστάσιο παραγωγής Maraimalai Nagar στο νότιο ινδικό κρατίδιο Ταμίλ Ναντού θα ανακατασκευαστεί για να κατασκευάζει κινητήρες υψηλής τεχνολογίας για εξαγωγικές αγορές με ετήσια δυναμικότητα άνω των 200.000 μονάδων, δήλωσε το άτομο που ζήτησε να μην κατονομαστεί, καθώς τα σχέδια είναι ιδιωτικά. Οι κινητήρες δεν θα εξαχθούν στις ΗΠΑ, αλλά δεν είναι σαφές σε ποιες χώρες θα σταλούν, είπε το άτομο, προσθέτοντας ότι αναμένεται ανακοίνωση ήδη από αυτήν την εβδομάδα.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εξέφρασε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον της για την επανέναρξη της τοπικής παραγωγής στην Ινδία πριν από ένα χρόνο, προετοιμάζει την επένδυση εδώ και μήνες εν μέσω αυξημένων εντάσεων μεταξύ Νέου Δελχί και Ουάσιγκτον. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επέβαλε δασμούς 50% στις ινδικές εισαγωγές νωρίτερα φέτος σε μια εμπορική αντιπαράθεση και έχει επικρίνει την αγορά ρωσικού πετρελαίου από την ασιατική χώρα.

Η κίνηση αυτή έρχεται παρά το γεγονός ότι ο Τραμπ έχει θέσει ως βασικό πολιτικό στόχο την ενίσχυση της μεταποίησης στις ΗΠΑ — ειδικά όσον αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ford δέχτηκε επικρίσεις από τον πρόεδρο κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του για ένα σχέδιο αύξησης της παραγωγής εκτός ΗΠΑ, αλλά πιο πρόσφατα κέρδισε επαίνους από αυτόν μετά την ανακοίνωση σημαντικών επενδύσεων σε εγχώρια εργοστάσιά της.

Η Ford πάντως αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες.

Η Ford έχει ιστορία στο έδαφος της Ινδίας

Η απόφαση της Ford αντικατοπτρίζει την ανανεωμένη εμπιστοσύνη του Διευθύνοντος Συμβούλου Τζιμ Φάρλεϊ στην Ινδία ως παραγωγική βάση και έρχεται σε μια στιγμή που η εταιρεία επικεντρώνεται σε ηλεκτρικά οχήματα. Λίγο αφότου ανέλαβε τα καθήκοντά του ο Φάρλεϊ, έκλεισε μια συμφωνία με τη Mahindra & Mahindra Ltd., η οποία θα διατηρούσε τα οχήματα της Ford στους ινδικούς δρόμους. Εγκατέλειψε εντελώς την αγορά λιγότερο από ένα χρόνο αργότερα, λέγοντας ότι δεν μπορούσε πλέον να διοχετεύσει κεφάλαια σε οριακές αγορές όπως η Ινδία και η Βραζιλία, οι οποίες παρείχαν μικρή ή καθόλου απόδοση.

Μέχρι την αποχώρησή της, η Ford είχε συσσωρεύσει ζημίες συνολικού ύψους άνω των 2 δισ. δολαρίων. Τελικά, πούλησε το εργοστάσιο οχημάτων στο Sanand στην Tata Motors , η οποία πλέον κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα εκεί. Το 2020, ο κύριος Αμερικανός ανταγωνιστής της Ford, η General Motors Co. , σταμάτησε επίσης την παραγωγή στην Ινδία, τρία χρόνια μετά τη μετάβαση σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο αποκλειστικά για εξαγωγές.

Πιο πρόσφατα, άλλες αμερικανικές εταιρείες έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στην Ινδία, παρά την πολιτική ένταση. Ο Τραμπ επισήμανε την Apple Inc. τον Μάιο για την απόφασή της να κατασκευάσει στην Ινδία, αλλά ο τεχνολογικός γίγαντας έκτοτε έχει αυξήσει την παραγωγή iPhone σε πέντε ινδικά εργοστάσια.

Το Ταμίλ Ναντού, όπου η Ford σχεδιάζει να επανεκκινήσει τις παλιές της εγκαταστάσεις, είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές πολιτείες της Ινδίας και εδώ και πολύ καιρό αποτελεί κόμβο αυτοκινητοβιομηχανίας. Φιλοξενεί εγκαταστάσεις παραγωγής που λειτουργούν από τη Hyundai Motor Co., τη Renault SA και την BMW AG.